اعتراف از نوع فیس بوکی!

پنجشنبه ، 19 خرداد 1390 ، 14:44
شبکه اجتماعی فیس بوک اذعان کرد که در فعال کردن فناوری تشخیس چهره به صورت پیش فرض برای کاربرانی که در حال حاضر از این فناوری استفاده می کنند، دچار اشتباه شده است.

به گزارش بانکی دات آی آر، این قابلیت فیس بوک ،به محض وارد شدن کاربر، او را شناسایی خواهد کرد، این در حالیست که فیس بوک پیش از این گفته بود که این کارایی تنها هنگام آپلود عکس ها در حساب کاربران فعال خواهد شد.

سخنگوی این شبکه اجتماعی گفت: "پیشنهاد تگ ها تنها زمانی برای افراد اجرایی می شود که عکس های جدیدی به سایت اضافه کرده باشند و تنها به دوستان پیشنهاد می شود."

وی این را هم اضافه کرد که می توان این قابلیت را در بخش تنظیمات حساب کاربری غیرفعال کرد.

 

این اتفاق باعث شد بسیاری از مردم از اتحادیه اروپا بخواهند تا درباره این موضوع تحقیق کند که آیا این قابلیت تازه فیس بوک نقض کننده قوانین حریم خصوصی، به ویژه در ایرلند و بریتانیا هست یا خیر.

فیس بوک این فناوری جدید را در دسامبر سال گذشته معرفی و هدف آن را راحت تر شدن کار کاربران برای تگ کردن تصاویر دوستانشان در هنگام آپلود عنوان کرد.

فیس بوکی ها اعتراف کرده اند که با کاربرانشان در این زمنیه رو راست نبودند و باید پیش از این با صداقت بیشتری رفتار می کردند.

با وجودی که فیس بوک به اشتباه خود اذعان داشت، اما اعلام کرد که انتخابی کردن این قابلیت در حال حاضر در دستور کار این شبکه اجتماعی قرار ندارد.

► دستگیری هکرهایی که سونی را به خاک سیاه نشاندند
چگونه لپ تاپ دزديده شده خود را رديابي كنيم؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر