تصویری/ وقتی کسی اهمیتی برای میراث فرهنگی قائل نیست

سه شنبه ، 21 تیر 1390 ، 09:01

هرجای دنیا که می رویم به تمدن چند هزار ساله مان می بالیم و با افتخار از کورش کبیر ,داریوش سخن می رانیم و اصفهانمان را نصف جهان می خوانیم . اما درعمل همگی کمر به نابودی میراث های فرهنگی مان بسته ایم.

به گزارش بانکی دات آی آر وقتی مدیر و مسئول هیچ احترامی برای میراث فرهنگی کشور مان قائل نیست و هر روز خبری در خصوص تخریب و بی توجهی به آثار باستانی کشور منتشر می شود و در جراید و مطبوعات کثیر الانتشار خبر فروش املاک ثبت شده در میراث فرهنگی برای تاسیس کافی شاپ و رستوران سنتی مثل سایر املاک به چشم می خورد،دیگر چه انتظاری ازمردم می توان داشت.

به راستی چه جوابی برای آیندگان و فرزندانمان خواهیم داشت؟

تصاویر زیر خود گویای عمق فاجعه ایست که ته تنها به مرثیه ای غم بار می ماند که اگر به حال آن نگرییم جای تعجب دارد.

بقول حکیم توس سرانجام بد ما از بی خردی خود ماست.

 

منشور کوروش که یادتان هست , بعد از سالها تلاش شهریور ماه سال 89 از موزه بریتانیا برای نمایش در ایران به موزه ملی رفت.حمید بقایی، که تا چند روز پیش بالاترین مقام در سازمان میراث فرهنگی بود، در عکسی که یکی از خبرگزاری ها نیز آن را منتشر کرده است، منشور کوروش را بدون دستکش در دست گرفت.این در حالیست که تماس نداشتن دست افراد با آثار تاریخی به دلیل انتقال چربی بدن انسان، همیشه موضوعی بوده که کارشناسان حفاظت از میراث فرهنگی بر آن تاکید کرده اند.

اخبار استخدامی:

استخدام در بیمه های سامان و دانا

استخدام شرکت امرتات

استخدام کارشناس میکروبیولوژی

استخدام در شهرداری تهران

همه استخدام ها

به نماینده موزه بریتانیا نگاه کنید که چطور دستکش دست کرده و دلش برای منشور در دست آقای بقایی  می لرزد!!!

 

یکی دیگر از مسئولان سازمان میراث فرهنگی در بخش موزه های تحت نظر این سازمان، بدون رعایت ضوابط و با در دست گرفتن جام مارلیک که جامی از زر ناب و به ارتفاع ۱۸ سانتی متر است عکس یادگاری انداخته و همین عکس را روی وب سایتهای جهانی قرار گرفته است!!!

 

این هم دو هم میهن که برای گرفتن عکس یادگاری از موانع گذشته و به بالای این مجسمه  تخت جمشید رفته اند.واقعا کودکانی که ناظر این صحنه به حقیقت تراژیک هستند از مراقبت میراث فرهنگی چه می آموزند؟

این تصویر و چند تصویر بعد هم مربوط به پل خواجو ,سی وسه پل وسایر اماکن دیدنی اصفهان است که دیگر جایی برای یادگاری نوشتن ندارد.

با استناد به ماده 588 قانون مجازات اسلامي، هر گونه تغيير و دخل و تصرف در آثار و ابنيه و اماکن تاريخي که منجر به تخريب شود، حتي کشيدن يک خط يا حکاکي و نوشتن يادگاري علاوه بر جبران خسارت وارده، عامل تخريب به 1 تا 10 سال حبس محکوم خواهد شد.

اما تابه حال چند نفر با این جرم محکوم شده اند امری است که جای پرسش دارد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر

=====================

 

► مستمری بگیر خوش شانس برنده خودرو بانک رفاه شد
با این روش دیگرسرقبوض با همسایه ها دعوا نخواهید کرد ◄

مطالب مرتبط
بنر