6 نکته مهم برای موفقیت در اولین سرمایه گذاری

شنبه ، 1 مرداد 1390 ، 10:06

سرمایه گذاری در هر کاری نیازمند در نظر داشتن پارامترها و استانداردهایی است که تضمین کننده دوام آن باشند. اهمیت رعایت این استانداردها و پارامترها به ویژه زمانی دوچندان می شود که اولین تجربه سرمایه گذاری شما باشد.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، توجه به نکاتی که در این گزارش پیش رویتان است، به شما کمک خواهد کرد تا در مسیری درست گام بردارید و هرچه بیشتر به هدف مورد نظرتان نزدیک تر شوید، کافیست به این نکات توجه داشته باشید.


1.    آماده چک کشیدن باشید

اولین نکته مهم در سرمایه گذاری، به ویژه برای اولین بار، این است که از میزان سرمایه و پول خود مطمئن باشید. آنقدر پول داشته باشید که حتی بتوانید چک بکشید.

اگر پول و سرمایه لازم برای شروع کار را نداشته باشید، وقت خود را بیهوده تلف می کنید و نتیجه دلخواه را هم نمی گیرید.


2.    خطر را به جان بخرید

عاقبت بسیاری از سرمایه گذاری های نخست، شکست بوده است. می دانید چرا؟ چون سرمایه گذاران در این نوع سرمایه گذاری خود را برای مواجه با خطر و ریسک های احتمالی آماده نمی کنند و همین موضوع باعث می شود توان مقابله با مشکلات احتمالی را نداشته باشند.

خود را آماده پذیرش این موضوع کنید که ممکن است سرمایه تان هیچگاه برنگردد. به جای استرس های تخریب کننده، واقع گرا باشید تا در صورت شکست بتوانید خیلی زود قامت راست کنید.

 

 

 

 

 

3.    تجارت را چندبعدی ببینید

تجربه ها همیشه بهترین معلم هستند. ریسک بالای موجود در سرمایه گذاری می تواند درس بزرگی برای شما باشد. در جاهای مختلف سرمایه گذازی کنید تا اگر در یک میدان موفق نبودید، در میادین دیگر بتوانید خود را نشان دهید.

با منطق و مطالعه و برنامه ریزی آغاز کنید و با اراده و پشتکار پیش روید. این استراتژی را حتما امتحان کنید، نتیجه می گیرید.


4.    صبر پیشه کنید

حتی اگر به دسته سرمایه گذاران موفق ملحق شوید، باید این نکته را مد نظر قرار دهید که دستکم 5 سال طول می کشد تا سرمایه تان دوباره برگردد. پس صبر پیشه کنید تا نتیجه کار خود را ببینید.


5.    راه خروجی را یاد بگیرید

هر مسیری یک راه خروجی دارد. پیش از ورود به این مسیر، لازم است حتما راه خروجش را هم پیدا کنید تا در صورت برخورد با رقبای سرسختی که رقابت با آنها نتیجه مطلوبی برای شما ندارد، بتوانید کنار بکشید.

اگر راه های خروجی را بلد نیستید، یکبار دیگر خوب به سرمایه گذاری خود فکر کنید.


6.    مدبر و کاردان باشید

پیش از این گفتیم که پول کافی و سرمایه مطمئن لازمه سرمایه گذاری است. اما علاوه بر پول شما نیازمند تدبیر و آگاهی نیز هستید تا پولتان هدر نرود.

در یک کلام اینکه سرمایه گذاری فقط پول نیست و اصلا سرمایه گذاری بدون تدبیر بدون شک محکوم به شکست است. پس آماده به کار بستن تدابیر و راهکارهای مناسب هم باشید.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► مشتریان بانک هم "ستاره دار" می شوند
جرم محرومیت / 4 روز است آبمان قطع شده ! ◄

مطالب مرتبط
بنر