9 روش فروشگاه ها برای وادار کردن شما به خرید بیشتر

پنجشنبه ، 6 مرداد 1390 ، 08:11

فروشگاه های بزرگ و زرق و برق آنها خواه ناخواه هر کسی را به سمت خود جذب می کنند. تمام قسمت های این نوع فروشگاه ها از پارکینگ گرفته تا صندوق پرداخت پول طوری طراحی شده اند که شما را وادار به خرید و پول خرج کردن می کنند.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، فرض کنید شما برای خرید شیر به فروشگاهی رفته اید، وقتی از فروشگاه خارج می شوید، غیر از شیر، پودر ماشین لباسشویی هم خریده اید چون حراج بود، باگت تازه خریده اید چون ظاهر فریبنده ای داشت، چند چیپس و پفک هم خریده اید که با خانواده در کنار هم میل کنید. این در حالیست که تنها به قصد خرید شیر به فروشگاه رفته اید.

تا به حال فکر کرده اید که سوپرمارکت ها چه ترفندهایی را به کار می گیرند که شما را به خرج بیاندازند؟ ما برای شما می گوییم.


1.    کارت خوان هایی که خرج می تراشند

یکی از راهکارهای فروشگاه های بزرگ برای مجاب کردن شما به خرج بیشتر، استفاده از دستگاه های کارت خوان است. اگر از آن دست افرادی هستید که بیشتر دوست دارند با کارت اعتباری خرید کنند، حتی خریدهای کوچک، مراقب باشید که عنان کار از دستتان در نرود، چون معمولا وقتی پولی نقد نمی پردازید، ناراحتی کمتری برای از دست رفتنش دارید.


2.    کالاهای تازه ای که چشمک می زنند

اغلب فروشگاه های بزرگ کالاهای تازه رسیده یا جدید را طوری چیدمان می کنند که شما به محض ورود با آنها برخورد کنید؛ یعنی هنگامی که جیبتان پرپول، سبدتان خالی، روحیه تان برای خرید بالا و وقت تان زیاد است.


3.    بوهای خوبی که وسوسه انگیزند

یکی دیگر از دلایلی که فروشگاه های بزرگ ترجیح می دهند کالاهای تر و تازه خود، به ویژه محصولات خوراکی را در معرض دید شما قرار دهند، بوی خوب و ظاهر پرزرق و برقی است که مطمئنا شما را وسوسه می کند.


4.    کالاهای ضروری که مخفی می شوند

از جمله بهترین نقشه هایی که فروشگاه های بزرگ برای پول شما می کشند، این است که لبنیات و کالاهای ضروری را معمولا در قسمت هایی از فروشگاه قرار می دهند که دسترسی به آنها سخت تر است تا شما برای پیدا کردنشان مجبور به دور زدن در قسمت های دیگر شوید.

 

 

 

5.    راهروهایی که مرتب و منظم هستند

وقتی وارد فروشگاه های بزرگ می شوید، راهروهایی را می بینید که با قفسه های محصولات مختلف از هم جدا می شوند. این راهرو ها و قفسه ها طوری تعبیه و ساخته شده اند که هیچ راه انحرافی یا میانبری را برای شما باز نکنند. به این ترتیب شما تمام فروشگاه را می گردید.


6.    نمونه محصولاتی که در معرض دید هستند

فروشگاه های بزرگ برای اینکه توجه شما بیشتر به محصولاتی که می خواهند تبلیغ کنند، جلب شود، آنها را طوری قرار می دهند که خیلی راحت در معرض دید شما باشند و حتی شما زحمت سر تکان دادن هم به خود ندهید. به این ترتیب تبلیغشان برای خرید کارساز می شود.


7.    اقلامی که حجمشان مهم تر از خودشان است

فروشگاه های بزرگی که عزم خود را برای خرید بیشتر شما جزم کرده اند، هیچگاه فروشگاه را پر از اقلامی نمی کنند که دست و پاگیر باشند و راه مشتری را برای تردد راحت ببندند. آنها می دانند که در این صورت شما زودتر عصبی می شوید و کمتر خرید می کنید.


8.    رنگ هایی که گرمی و سردیشان اهمیت دارد

استفاده از رنگ های گرم در نمای بیرونی شما را جذب فروشگاه می کند. وارد فروشگاه که می شوید با دیدن رنگ های سرد و آرامبخش با تامل و آرامش بیشتری خرید می کنید. این همان چیزی است که صاحبان فروشگاه می خواهند.


9.    کالاهای ظاهرا بی اهمیتی که سودآورند

سودآورترین بخش یک فروشگاه بزرگ نه بخش مواد غذایی است و نه قسمت پوشاک، بلکه کالاهایی است که صاحبان فروشگاه در کنار صندوق های پرداخت وجه قرار می دهند. آنها خوب می دانند شما بعد از مدتی که در صف ایستادید، حوصله تان سر می رود و به بررسی اقلام کنار صندوق می پردازید. معمولا نتیجه این بررسی خرید بیشتر است.

 

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

► چرا از وقت خود به درستی استفاده نمی کنیم؟
ویروس های رایانه ای ◄

مطالب مرتبط
بنر