توئیتر

چهارشنبه ، 12 مرداد 1390 ، 12:31

توئیتر(twitter) یک سرویس ارائه دهنده میکروبلاگینگ است که در سال 2006 میلادی آغاز به کار کرد و هم اکنون بیش از 200 میلیون کاربر دارد.

توئیتر در لغت به معنای جیک جیک کردن است.

توییتر با فلسفه ی به اشتراک گذاشتن وضعیت افراد به دوستان و اطرافیان شروع به کار کرد اما بیشتر از این حد کاربردی شد و در خبررسانی به یک ابزار کاربردی تبدیل شده‌است.

دفتر اصلی توییتر در سان فرانسیسکو می‌باشد ولی هم اکنون توییتر در نقاط مختلف جهان دفتر دارد و مشغول به فعالیت می‌باشد. سرورهایی نیز در سن انتونیو و بوستون دارد.  این شرکت ابتدا در کالیفرنیا به ثبت رسید.

اوان ویلیامز و بیز استون و جک دورسی بنیانگذاران این شبکه اجتماعی هستند.

 

اولین توییت در ۲۱ مارس سال ۲۰۰۶ در ساعت ۳:۵۰ بعد از ظهر توسط جک دورسی یکی از بنیان گذاران توییتر نگاشته شد.

تویتر در حال حاضر دارای زبان‌های پرتقالی (برزیل)، ایتالیایی، اسپانیایی، ترکی، انگلیسی، آلمانی، روسی، فرانسوی، ژاپنی و کره‌ای است.

پیام‌های توییتری به صورت عمومی است ولی کاربران می‌توانند پیام‌های خصوصی نیز ارسال کنند . توییتر اطلاعات قابل شناسایی و شخصی کاربرانش را جمع آوری کرده و با مشترکان دیگر سهیم می‌شود . این سرویس حق فروش این اطلاعات به عنوان دارائی‌های خود، در صورت تعویض مالکیت شرکت را دارد . هنگامی که توییتر برای کسی تبلیغی نمی‌کند، تبلیغ کنندگان می‌توانند کاربران را بر اساس سابقه توییت کردنشان مشخص کنند.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► 5 نکته در رابطه با بازاریابی بیمه
دعوت به همكاري يك شركت در زمينه IT در تهران(تا 3 شهریور 90) ◄

مطالب مرتبط
بنر