۸۱ میلیارد تومان، گردش مالی آش و حلیم تهران

چهارشنبه ، 19 مرداد 1390 ، 15:30

رئیس اتحادیه کباب، حلیم و غذای سنتی ایران حداقل گردش مالی این صنف را در سی روز ماه رمضان حدود 81 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: گردش مالی روزانه این صنف  2 میلیارد و 700 میلیون تومان است.

رئیس اتحادیه کباب، حلیم و غذای سنتی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد 2000 واحد غیر مجاز در سطح شهر تهران در حال عرضه آش و حلیم در ایام ماه مبارک رمضان هستند در حالی که در تهران فقط 700واحد مجاز عرضه کننده داریم که از نظر بهداشتی، فعالیتشان مورد تایید ماست.

 

 

محمدی گفت: بین 200 تا 300 تقاضا نیز برای دریافت مجوز به اتحادیه رسیده و در حال بررسی است.

به گزارش بانکی دات آی آر ، وی تصریح کرد : بر اساس تصمیمات اتخاذ شده ، هر کیلو آش باید به قیمت 3200 تومان و هر کیلو حلیم به قیمت 3500 تومان عرضه شود ، قیمت فروش آش شله قلمکار نیز 3500 تومان است.

 


محمدی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد 90 درصد اعضای صنف این قیمت مصوب را رعایت می‌کنند و عرضه آش و حلیم گران‌تر از این مبلغ بیشتر از سوی واحدهایی صورت می‌گیرد که مجوز ندارند.

اما مشاهدات از سطح شهر حاکی از آن است که علیرغم تعیین قیمت در محدوده 3200 تا 3500 برای هر کیلو آش و حلیم، در برخی نقاط تهران حلیم تا 6 هزار الی هفت هزار تومان در هر کیلو و آش به قیمت 5 هزار الی 6 هزار تومان در هر کیلو به فروش می‌رسد.

همچنین در برخی نقاط فروش آش به صورت ملاقه‌ای نیز مشاهده شده است ، در یکی از خیابان‌های مرکز شهر ، آش به قیمت ملاقه ای 1500 تومان ، عرضه می‌شود که طبیعتا در این حالت وزن کشی صورت نمی‌گیرد.

از سوی دیگر در بسیاری از نقاط نیز آش و حلیم در کاسه‌هایی کوچک و یک نفره سرو می‌شود ، بهای هر کاسه آش و حلیم در این حالت حدود 1500 تا 2000 تومان در نقاط مختلف شهر است.

خرید به این صورت طبیعتا سبب می‌شود بهای هر کیلو آش و حلیم حتی تا هشت هزار تومان نیز افزایش یابد.

محمدی متوسط فروش هر مغازه عرضه کننده آش و حلیم در تهران را روزانه حداقل یک میلیون تومان دانست و گفت: اگر اعضای صنف بخواهند از مواد اولیه با کیفیت استفاده کنند و غذای خوب درست کنند بین 10 تا 15 درصد سود می‌برند اما در کل می‌بینید که بعضی‌ها طوری غذا را تهیه می‌کنند که سودشان به 50 درصد هم می‌رسد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا افزایش 40 درصدی قیمت آش و حلیم زیادتر از حد معمول نیست ، گفت: به هر حال مواد اولیه گران شده است و قیمت آش و حلیم هم طبیعتا با افزایش قیمت مواد اولیه و وسخت افزایش می‌یابد.

محمدی در خصوص فعالیت واحدهای سیار کنونی گفت: این واحدها ارتباطی به اتحادیه ندارند و با راه‌اندازی واحدهای سیار می‌توانیم به آماری درباره میزان اقلام مصرفی برای تهیه این مواد غذایی دست یابیم.

منبع:شبکه خبر

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

► اعلام اسامی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی بانک حکمت ایرانیان
استخدام در شركت درآب كرمان(تا 23 مرداد 90) ◄

مطالب مرتبط
بنر