لری پیج

سه شنبه ، 25 مرداد 1390 ، 09:06

لری پیج، کارآفرین و مبتکر آمریکایی که به همراه سرگئی برین موتور جستجوی اینترنتی گوگل،  شرکت گوگل، را بنا نهاد، پسر دکتر کارل ویکتور پیج، یکی از نخستین دانش‌آموختگان دکترای علوم رایانه‌ای از دانشگاه میشیگان و استاد علوم رایانه و هوش مصنوعی در دانشگاه ایالتی میشیگان و گلوریا پیج، مربی برنامه‌نویسی کامپیوتر در دانشگاه ایالتی میشیگان می‌باشد. او همچنین برادر کارل ویکتور پیج، مؤسس ای‌گروپ، که به یاهو به مبلغ نیم میلیارد دلار فروخته شد، است.

پیج در مدرسهٔ مونتزوری در لنسینگ، میشیگان تحصیل کرده‌است و از دبیرستان لنسینگ غربی فارغ‌التحصیل شده‌است. او مدرک کارشناسی خود را در رشتهٔ مهندسی کامپیوتر از دانشگاه میشیگان و کارشناسی‌ارشد را از دانشگاه استنفورد اخذ کرده‌است.

هنگامیکه او مشغول تحصیل در مقطع دکترا در رشتهٔ علوم کامپیوتر در دانشگاه استنفورد بود، سرگئی برین را ملاقات کرد. آنها با کمک یکدیگر موتور جستجوگر گوگل را در سال ۱۹۹۸ میلادی بنانهادند. او هم‌اکنون تحصیل را در مقطع پی‌اچ‌دی موقتأ رها کرده‌است.

پیچ و برین شرکت را با کمک یکدیگر به طور مشترک تا سال ۲۰۰۱ میلادی اداره‌کردند و در این سال اریک اشمیت را به عنوان قائم‌مقام مدیرعامل و رئیس هیأت‌مدیره برگزیدند.

براساس گزارش مجله فوربس، دارایی ناخالص پیج در سال 2006 میلادی، 19/8 میلیارد دلار برآورد شده است و او به همراه سرگئی برین در رتبه 24 ثروتمندان جهان قرار دارند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► دعوت به همكاري يك شركت معتبر مهندسي(محل مشخص نشده است)(تا 1 شهریور 90)
موتورولا، خرید تازه گوگل ◄

مطالب مرتبط
بنر