جنگ ستارگان

چهارشنبه ، 26 مرداد 1390 ، 08:33
جنگ‌های ستاره‌ای به انگلیسی ( Star Wars)، یا چنان که در زبان فارسی مشهور شده‌است جنگ ستارگان، نام شش‌گانهٔ به یاد ماندنی جورج لوکاس است که جای پای خود را در فرهنگ عامه بسیار محکم کرده و تبدیل به یک پدیدهٔ فرهنگی قرن بیستم و بیست و یکم میلادی شده‌است.

جورج لوکاس کارگردان، تهیه کننده و فیلم‌نامه‌نویس آمریکایی، فیلم‌نامهٔ هر شش قسمت را خود نوشته و کارگردانی قسمت‌های اول، دوم، سوم و چهارم این مجموعه بر عهده او بوده‌است.

قسمت‌های چهارم تا ششم در سالهای دهه هفتاد و هشتاد میلادی تولید شده‌اند و قسمت‌های اول تا سوم از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵ میلادی، بر روی پردهٔ سینماها رفته‌اند. لوکاس دلیل این کار را مشکلات مالی ذکر کرده‌است.
جنگ ستارگان از نظر رده‌بندی گونه‌ای، در رده خیال‌پردازی علمی قرار می‌گیرند. البته برخی عناصر موجود در فیلم باعث می‌شوند، فیلم در ردهٔ علمی-تخیلی نیز قرار بگیرد.

حماسهٔ جنگ ستارگان، یکی از تأثیرگذارترین فیلم‌های ساخته شده در این گونه به حساب می‌آید. کتاب و کمیک‌های بسیاری بر اساس این مجموعه نوشته شده‌است، بازی‌های کامپیوتری، انیمیشین‌های تلویزیونی، کارت‌های بازی، کارت‌های تجاری و بسیاری محصولات تجاری دیگر نیز با الهام از این مجموعه ساخته شده‌اند. علاوه بر این صدها فن‌فیکشن بر اساس داستان اصلی نوشته شده که خیلی از آنها از نظر ادبی در حد قابل قبولی قرار دارند.

نام شش قسمت فیلم به ترتیب زمان رخدادها به این صورت هستند:

1.    اپیزود اول: تهدید شبح (1999)

2.    اپیزود دوم: حمله کلون ها (2002)

3.    اپیزود سوم: انتقام سیت (2005)

4.    اپیزود چهارم: امیدی تازه (1977)

5.    اپیزود پنجم: امپراطوری ضربه می زند (1980)

6.    اپیزود ششم: بازگشت جدای (1983)

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► استخدام يك شركت تبليغاتي معتبر(محل مشخص نمی باشد)(تا 13 شهریور 90)
چطور برای خودمان بانک بزنیم؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر