10 نکته برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی

پنجشنبه ، 27 مرداد 1390 ، 12:15

شکی نیست که فناوری اینترنت، بزرگترین رهاورد دو قرن اخیر شناخته می شود. به لطف حضور وب در زندگی انسان، دنیا به دهکده ای جهانی تبدیل شده است؛ دهکده ای که بسیاری از کسب و کارها و معاملات بدون وجود آن کاری از پیش نمی برند.

به گزارش بانکی دات آی آر، همه گیر شدن اینترنت و نقش پررنگ و انکارناشدنی دنیای مجازی در رونق کسب و کار باعث شده تا بسیاری از صاحبان مشاغل با استفاده از وبسایت و ابزارهای اینترنتی به بازاریابی برای محصولات خود بپردازند.
اگر خواهان استفاده از اینترنت در نقش بازاریاب هستید، این 10 نکته را در کار خود لحاظ کنید.

1.    بهینه سازی موتور جستجو(SEO)

برای اینکه موتورهای جستجو شما را بشناسند، بهینه سازی موتور جستجو کاری حیاتی برای شما به شمار می آید.

خدمات اینترنتی فراوانی درسطح دنیای مجازی هستند که می توانید با استفاده از آنها، وبسایت خود را به فهرست جستجوی موتورهای جستجویی چون گوگل و یاهو اضافه کنید.

این کار با انتخاب کلیدواژه هنگام ایجاد محتوا برای سایت امکان پذیر است. گوگل دارای ابزار جستجوی کلیدواژه است که با استفاده از آن می توانید کلیدواژه های مرتبط با سایت خود را ببینید.


2.    محتوای سایت

زمانی که وبسایت شما زنده و پویا، بخشی از سهم بازار را از آن خود کرد، دیگر دغدغه شما تنها حضور در دنیای مجازی نیست، بلکه باید به فکر باقی ماندن و دوام در آن باشید.

برای باقی ماندن در دهکده جهانی باید محتوای وبسایت خود را مطابق با نیازهای مشتری تعیین کنید. اگر نیاز مشتری را نشناسید، بازدیدکنندگان پس از دیدن سایت شما، راحت ترین کار ممکن را انتخاب می کنند و آن را می بندند.

به یاد داشته باشید که به روزرسانی سایت، آنهم دست کم هفته ای یکبار، برای دوام و ماندگاری حیاتی است.

3.    اضافه کردن لینک

این کار ممکن است باعث سردرگمی برخی، به یژه تازه واردهای دنیای مجازی، شود. برای انتخاب لینک متناسب با سایت خود باید آماده چالش و بررسی باشید.

پیش از اضافه کردن لینک به سایت خود حتما تحقیق کنید که محتوای کدام سایت بیشترین ارتباط را با سایت شما دارد. به این ترتیب دیگر از سردرگمی خبری نخواهد بود.


4.    گسترش شبکه ارتباطی

در دنیای واقعی صاحبان مشاغل و کسب و کار برای اینکه کار خود را گسترش دهند، در تلاش برای برقراری ارتباط با افراد بیشتری هستند. حکایت دنیای مجازی هم همینطور است.

اگر خواهان وسعت بخشیدن به قلمرو کسب و کار اینترنتی خود هستید، لازم است بیشترین ارتباطات را با دیگران برقرار کنید تا عملکرد بهتری داشته باشید.


5.    انجام تبلیغات

درست است که برای دادن آگهی به سایت های مختلف پول خرج می کنید، اما این پول ها در واقع سرمایه گذاری شما برای حصول نتیجه است.

سایتی را که می خواهید به آن تبلیغات بدهید، درست انتخاب کنید تا هم پولتان هدر نرود و هم ترافیک سایت خودتان بالا رود.

6.    نوشتن مقاله

تنها راه شما برای باقی ماندن در رقابت کسب و کارهای اینترنتی این است که دائما راهی برای جلب توجه مشتریان احتمالی پیدا کنید.

نوشتن مقاله هایی در باب ارائه راهنمایی های مفید به مصرف کنندگان و پاسخگو بودن از جمله بهترین راه هایی است که به دوام شما در دهکده مجازی جهانی کمک شایانی می کند.


7.    خبرنامه

تهیه و ارسال خبرنامه از جمله کارهایی است که اگر زحمت انجامش را به خود بدهید، نه تنها پشیمان نمی شوید، بلکه احتمال افزایش مشتریان خود را نیز بالا می برید.

خبرنامه را هرچند وقت یکبار، مثلا هر دو هفته، به ایمیل افراد بفرستید.


8.    شبکه های وبلاگ

شبکه های وبلاگی آخرین راه پیشنهادی ما به شما برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی هست، اما مطمئن باشید که کم اهمیت ترین نیست.

استفاده از وبلاگ هایی که در طول زمان به محبوبیت رسیده اند، می تواند راه میانبری برای شما باشد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

===================

 

► 10 نکته برای اینکه مدیری نمونه باشید
گرانترین خریدهای گوگل ◄

مطالب مرتبط
بنر