ماجرای مدیر عاملی که از داخل زندان مدیریت می کند!!

شنبه ، 5 شهریور 1390 ، 08:04

مدیر عامل منطقه آزاد اروند را که به خاطر دارید. بله تا وقتی که کارش به زندان برسد چندان مشهور نبود اما این روزها کمتر کسی است که اهل سیاست باشد و یا لااقل اهل خبر و خواندن خبر باشد و ایشان را نشناسد.

تصویر علیرضا پرهیزکار مدیرعامل منطقه آزاد اروند

به گزارش بانکی دات آی آر ,این مدیر اوایل تیرماه گذشته به جرم فساد مالی بازداشت و به زندان منتقل شدند. در مورد اتهامات این فرد گمانه زنی های مختلفی مطرح شد ازجمله همان زمان فارس نوشت:در بررسي‌هاي اوليه فساد مالي مدير عامل منطقه آزاد اروند، وي از ابتداي مرداد سال گذشته تا پايان سال 89 بالغ بر 136ميليارد ريال تحت عنوان كمك به مناطق همجوار به برخي افراد، سازمان‌ها و ادارات بدون هيچ‌گونه حد و حسابي پرداخت كرده است.

فارس همچنین به نقل از مقامی آگاه مدعی شد:علي اصغر پرهيزكار با وجود داشتن حداقل تحصيلات (پايان دوره متوسطه) در دوران حضور در سازمان ميراث فرهنگي به عنوان عضو هيئت مديره شركت سرمايه‌گذاري ميراث فرهنگي و گردشگري ايران مشهور به "سمگا " فعاليت مي‌كرده كه اين شركت با استفاده از رانت، توانسته قراردادهايي را به شكل غيرقانوني براي كسب امتياز ساخت و بهره‌برداري از هتل‌هاي بين‌المللي فرودگاه امام خميني (ره)، واگذاري زمين‌هاي لويزان و ... منعقد كند.

این درحالیست که برخی تحلیل گران نزدیک به دولت ضمن رد این اتهامات مدعی اند بازداشت این فرد تنها به منظور تحت فشار قراردادن برخی نزدیکان به دولت و شخص رئیس جمهور برای اخراج برخی نزدیکانش گرفته شده است و دلیل اینکه این فرد با وجود بازداشت بودن تا این لحظه برکنار نشده هم همین است.

اما روز گذشته خبری منتشر شد که در نوع خود بی نظیر است و احتمالا تنها در ایران اتفاق افتاده است:

عبدالله كعبي نماينده مردم آبادان در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با ایلنا مدعی شده است که فرد بازداشتی از داخل زندان برخی چک ها و اسناد منطقه آزاد اروند را امضا می کند!!

وی می افزاید:از يك سو اين فرد را دستگير كرده‌اند و از سوي ديگر طبق اطلاعات موجود برخي اسناد مالي و چك‌هاي مربوط به سازمان منطقه آزاد را به بازداشتگاه مي برند تا به امضاي پرهيزکار برسد. مگر فردي كه به اتهام تخلف قانوني و يا اختلاس بازداشت مي شود سمتي دارد كه اجازه مي دهند اسناد مالي منطقه آزاد به امضاي او برسد؟

وی با اظهار بي اطلاعي از علت دستگيري مديرعامل منطقه آزاد اروند،افزود: تاكنون دليل بازداشت وي به ما اعلام نشده است. اما نبايد به دليل بازداشت مديرعامل به هر دليلي، منطقه بلاتكليف رها شده و فرد جديدي جايگزين نشود.

متاسفانه منطقه آزاد اروند از ابتداي تاسيس تاكنون همواره درگير مسائل مختلف و تغييرات مداوم مديريتي بوده است. اين رويكردها منجر به عدم ثبات تصميم گيري‌ها و ضعف فعاليت‌هاي اقتصادي در منطقه شده است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► منطقه آزاد اروند
چگونه رئیس خود باشید؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر