آخرین وضعیت کارت های بانکی در ایران

شنبه ، 5 شهریور 1390 ، 11:21

بر اساس آخرین گزارش بانک مرکزی تعداد کارت بانکهای الکترونیکی کشور در تیرماه به مرز 142 میلیون رسید.

توسعه بانکداری الکترونیک و استفاده از خدمات این سیستم در تمام کشور رو به گسترش است، به طوریکه در حال حاضر تعداد کارت های پرداخت الکترونیک که به کارت عابر بانک معروف هستند به رقمی بیش از 142 میلیون کارت رسیده است که با احتساب جمعیت کشور می توان گفت سرانه این نوع کارتها در کشور به حدود 1.36 کارت به ازای هر ایرانی رسیده است.

البته توزیع جغرافیایی این کارتها نشان می دهد بیشترین تعداد کارتهای کشور در استان تهران و کمترین آن در مناطق آزاد کشور صادر شده است. در تقسیم بندی استانی آخرین استان از نظر تعداد کارتهای بانکی استان خراسان جنوبی است و البته تعداد کارتهای صادر شده با تعداد پایانه های عابر بانک و فروشگاهی نیز رابطه مستقیم داشته و هرچه تعداد این پایانه ها در استانی بالاتر باشد تعداد کارتهای بانکی صادر شده نیز بالاتر است.

 

 

در حال حاضر به نسبت هر 6500 کارت بانکی صادر شده یک عابر بانک در کشور فعال است، و این نسبت برای هر 85 کارت یک پایانه فروشگاهی و هر 3164 کارت یک پایانه بانکی است، البته بین تمامی استانهای کشور بدترین وضعیت در مورد نسبت عابر بانکها به کارتهای صادر شده مربوط به استان تهران است که به ازای هر 7966 کارت تنها یک عابر بانک در این استان وجود دارد.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► استخدام مدیر فروش در شهر قدس(تا 12 شهریور 90)
دعوت به همكاري شركت خدمات گلديران در تهران(تا 23 شهریور 90) ◄

مطالب مرتبط
بنر