راه حل آزار چشم توسط کامپیوتر +لینک دانلود

شنبه ، 5 شهریور 1390 ، 14:02

وقتی بیش از 10 ساعت در روز پای رایانه بنشینید و به صفحه نمایشگرش زل بزنید، قاعدتا نباید توقع داشته باشید که اوضاع چشم‌هایتان چندان تعریفی داشته باشد؛ آبریزش و سوزش چشم‌ها کاملا طبیعی است! بنابراین تعجبی هم ندارد اگر به دنبال راه حلی برای خلاصی از این وضعیت باشید. خبر خوب اینکه برنامه‌ای به نام اف.لوکس (F.lux) طراحی شده که می‌تواند کمک زیادی به این معضل کند.



به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از وب‌سایت پی‌سی‌ورلد، اف.لوکس با توجه به ساعات مختلف شبانه‌روز، رنگ‌های مانیتور رایانه را تغییر می‌دهد. در ساعات روز، که نور محیطی شدید است، اف.لوکس نور صفحه مانیتور را به رنگ روشنایی روز در می‌آورد. شب‌ها، وقتی نور محیطی کم بوده یا تقریبا نوری وجود ندارد، اف.لوکس رنگ‌های گرم‌تر و تداعی‌کننده نور هالوژن را ساطع می‌کند. با غروب آفتاب، دوباره نور مانیتور به تدریج تغییر می‌کند؛ البته هیچ‌کدام از این تغییرات، برای کاربر قابل درک نیست.

اف.لوکس با استفاده از موقعیت جغرافیایی شبکه شما، زمان را شناسایی کرده و نور پیرامون را به خوبی تنظیم می‌کند. تنظیم‌های پیش‌فرض این برنامه واقعا برای ساطع کردن نور کافی، مناسب است.

همچنین این برنامه را می‌توان به‌راحتی از طریق منوی تنظیمات نوار وظیفه (Taskbar) غیر فعال کرد.

شاید اولین روزهایی که با اف.لوکس کار کنید، کمی اوضاع برای‌تان عجیب باشد؛ در اولین بعد‌ازظهر شما شاهد ساطع شدن نوری شبیه به هالوژن خواهید بود که از تمام نورهای اصلی ویندوز قابل تشخیص است. اما بعد از چند روز که با اف.لوکس سر کنید، واقعا حال‌تان بهتر خواهد شد و چشم‌هایتان حین کار کردن، احساس شادابی خود را از دست نمی‌دهند. این برنامه رایگان است؛ بنابراین امتحانش ضرری ندارد. برای دانلود این برنامه اینجا را کلیک کنید.

منبع: رجا نیوز

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► دعوت به همکاری گروه صنعتی انتخاب در اصفهان(تا 15 شهریور 90)
استخدام مدیر فروش در شهر قدس(تا 12 شهریور 90) ◄

مطالب مرتبط
بنر