راهکارهایی برای اینکه کارها را سر وقت انجام دهید

شنبه ، 12 شهریور 1390 ، 08:18

مدیریت زمان از جمله مفاهیم تازه اما بسیار مهمی است که این روزها سخن از آن بسیار است. اینکه چگونه زمان را مدیریت کنیم و قدر وقت طلای خود را بدانیم تا فرصت های طلایی زندگی مان را از دست ندهیم، مساله ای بسیار پراهمیت است.

به گزارش بانکی دات آی آر، راه های گوناگونی برای قدرشناسی زمان وجود دارد که یکی از آنها انجام هر کار در وقت و زمان خود است. اگر ما هر کاری را به موقع انجام دهیم، به نوعی قدر فرصت های طلایی خود را دانسته ایم.

در این گزارش از مهارت های ساده اما مهمی برای شما می گوییم که با استفاده از آنها می توانید هر کاری را در زمان خودش انجام دهید.

1. به مدت یک هفته همه افکار، اندیشه ها و فعالیت های خود را روی کاغذ بیاورید. انجام این کار به شما کمک می کند تا درکی از آنچه می توانید در طول یک روز انجام دهید داشته باشید. همچنین می توانید وقت های تلف شده خود در یک هفته را محاسبه کنید. به این ترتیب و با شناسایی اوقات مفید و تلف شده به زندگی خود سر و سامانی می دهید و بهتر می توانید کارها را سر موقع خودشان انجام دهید.

2. برای اینکه از وقت خود بهتر استفاده کنید و مطمئن شوید که کارتان را سر وقت انجام خواهید داد، در برنامه ریزی های خود به جای اینکه به عنوان مثال دو ساعت برای انجام کاری وقت در نظر بگیرید، ساعت شروع و پایان آن را تعیین کنید.

3. 30 دقیقه ابتدایی روز را به برنامه ریزی اختصاص دهید و در طول این زمان کوتاه به هیچ چیز جز برنامه ریزی برای روز فکر نکنید. تا کار برنامه ریزی به پایان نرسیده، آن را رها نکنید. با این روش برنامه مدونی برای روز خواهید داشت.

4. پیش از انجام هر کاری، 5 دقیقه زمان بگذارید و به این فکر کنید که چه نتیجه ای قرار است از این کار بگیرید. به این ترتیب وقت اضافه ای را صرف کارهای گوناگون نمی کنید و هر کاری سر موقع خود انجام خواهد شد.

5. روی یک کاغذ با خط خوانا عبارت "وقت را تلف نکن" را بنویسید و آن را جایی قرار دهید که دائم جلوی چشم تان باشد تا سرانجام ملکه ذهنتان شود. هرچه وقت تلف کردن در زندگی تان کمتر باشد، کارها بهتر پیش می رود.

6. نسبت به تلفن، ایمیل، شبکه های اجتماعی و ... خویشتن داری بیشتری به خرج دهید. برای استفاده از این امکانات، به ویژه فناوری های نوین، زمان مشخصی تعیین کنید تا بتوانید به کارهای دیگر هم برسید، چون ممکن است از کار و زندگی بیفتید!

7. در پایان به یاد داشته باشید که اگر به 80 درصد از اهداف تان برسید، بدین معناست که روز مفیدی را سپری کردید و باید از این موضوع خوشخال باشید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► استخدام شركت پخش هجرت در 8 استان کشور(فعلا بدون مهلت)
مدیریت زمان ◄

مطالب مرتبط
بنر