اندر عجایب آگهی های استخدامی

سه شنبه ، 15 شهریور 1390 ، 16:40

هر گاه صحبت از اشتغال و بازار کار به میان می آید همیشه از مهارت های پایین فارغ التحصیلان می گوییم و یا ناهماهنگی های نیاز های بازار کار و آنچه در مراکز آموزش عالی تدریس می شود . اگرچه این اشکال امری غیر قابل انکار بوده و نمی توان آن را نادیده گرفت اما ذکر این نکته که صاحبان مشاغل هم بعضا توقعات غیر معمولی دارند یا در انتشار آگهی های استخدامی خود اشتباهاتی مرتکب می شنوند غیر قابل انکار است.

شرکت فنی مهندسی که مهندس صنایعی دارای مدرک کارشناسی ارشد به همراه 4 سال سابقه کاری و دارای سن زیر 25 سال استخدام می کند مسلما یا با اصول استخدام آشنایی ندارد ویا اینکه تصمیم گیران آن با اصول جمع و تفریق آشنا نیستند که فردی که هنوز به 25 سال نرسیده چطور هم مدرک کارشناسی ارشد گرفته و هم 4 سال سابقه کار داشته باشد.

آگهی زیر خود نمونه آشکاری از این اشتباهات محاسباتی است. کاریکاتوریستی که بتواند هم در موضوع کودک و هم در موضوع بزرگسال کاریکاتور بکشد.(این مهارت ها احتمالا جدیدا به مهارت های یک کاریکاتوریست اضافه شده)!!

یا نظافتچی که آشنا به اصول نظافت و فوق العاده تمیز و پر تحرک باشد! اما آگهی دهنده ذکر نکرده که این مهارت ها را چطور خواهند سنجید یا اصولا کسی که فوق العاده تمیز است به چه معنی است آیا باید از یک روانشناس مدرک ابتلا به وسواس ارائه کند یا اینکه خودش به وسواس اعتراف کند کافی است!!

از این دست آگهی ها در جراید فراوان یافت می شود اما متاسفانه هیچ کس به فکر اصلاح و بهبود آگهی ها و آگاه سازی صاحبان مشاغل نیست.

 

منبع: بانکی دات آی آر

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► استخدام لیسانس صنایع و کامپیوتر در بندر شهید رجایی در شرکت رمیس(فعلا بدون مهلت)
چه کنیم که مشتریان از ما قدردانی کنند؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر