استیو جابز، مرد رویایی اپل، درگذشت

پنجشنبه ، 14 مهر 1390 ، 09:18

استیو جابز، از بنیانگذاران شرکت کامپیوتری اپل و مدیر عامل پیشین این شرکت، روز چهارشنبه در سن 56 سالگی و پس از مدت ها مبارزه با بیماری سرطان درگذشت.

به گزارش بانکی دات آی آر، مرد اول سالهای اخیر دنیای فناوری که از سال 2004 با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می کرد، دیروز در حالی درگذشت که بسیاری او را منشا تحولات زیادی در دنیای فناوری می دانند.

جابز در سال  1976  و درحالی که 21 سال بیشتر نداشت با دوست دوران کودکی خود یعنی استیو وزنیاک سنگ بنای اپل را گذاشت و نخستین کامپیوتر شخصی را در گاراژ خانه شان ساخت.

جابز تنها 4 سال پس از ساخت اولین کامپیوتر شخصی به جمع میلیاردرها راه یافت اما 5 سال بعد، در سن 30 سالگی به دلیل اختلاف با مدیریت اپل از آنجا اخراج شد.

دوری جابز از اپل با بازگشت وی در سال 1997 به پایان رسید و مسیر تازه اپل از همان سال آغاز شد.

نخستین تحول اساسی که جابز پس از حضور دوباره اش در اپل ایجاد کرد، عرضه آی پاد به بازار در سال 2001 بود و در طول 10 سال گذشته نیز با معرفی آی پد، آی تیون و آی فون نبض بازار فناوری را در دست گرفت.

شاید کسی فکر نمی کرد اقدام جابز در کمک گرفتن از یکی از اصلی ترین رقبایش یعنی بیل گیتس، روزی اپل را به حاکم بی چون و چرای دنیای فناوری تبدیل کند.

برای بسیاری قابل تصور هم نیست که با رقبایشان کار مشترک انجام دهند. اما جابز در سال 1997 با کمک گرفتن از بیل گیتس، یکی از اصلی ترین رقبایش و سرمایه گذاری 150 میلیون دلاری مایکروسافت در اپل زمینه حیات دوباره اپل را در دنیای فناوری فراهم کرد.

آی فون، آی پاد، آی پد، آی تونز و بسیاری محصولات دیگر حاصل خلاقیت ها و انگیزه های تمام نشدنی جابز و همکارانش است. دنیای فناوری هیچگاه خدمات جابز و سیب خوش طعمش را فراموش نخواهد کرد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► 5 بیماری شایع اینترنتی
استخدام بانک تات ◄

مطالب مرتبط
بنر