تاجر بين المللي در امور نفت، كلاهبردار از آب درآمد

سه شنبه ، 19 مهر 1390 ، 16:58

فردي كه از طريق فضاي مجازي اينترنت اقدام به كلاهبرداري 35 ميليارد ريالي از يك شركت كرده بود، شناسايي و دستگير شد.

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان اصفهان با بيان اين مطلب اظهار داشت: در پي وقوع يك فقره كلاهبرداري اينترنتي به مبلغ 355 ميليارد ريال از يك شركت بزرگ عمراني و شكايت مدير اين شركت، موضوع در دستور كار مأموران و متخصصان اين پليس قرار گرفت.

وي درباره جزئيات اين كلاهبرداري افزود: در تحقيقات انجام شده از مالباخته، مشخص شد فردي از طريق اينترنت و با ارسال ايميل هايي به مالباخته خود را از تاجران بزرگ بين المللي در امور نفت و داراي سرمايه اي بالغ بر 736 ميليون دلار معرفي كرده و عنوان كرده كه حاضر است با مشاركت وي بخشي از اين سرمايه را به كشور وارد و كارخانه احداث كند.


خسروي اضافه كرد: مالباخته نيز تحت تأثير پيام هاي اين فرد ناشناس مبلغ پنج ميليارد ريال به حساب وي واريز و 350 ميليارد ريال را نيز به صورت چك هاي بانكي به وي پرداخت كرده بود.

وي گفت: با انجام تحقيقات گسترده ميداني و جمع آوري ادله الكترونيك و مدارك بانكي و ارزي، سرنخ هايي از مخفيگاه متهم به دست آمد.

استخدام های مهم روز:

===================

===========================

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان اصفهان افزود: با هماهنگي مقام قضايي متهم به نام «احمدرضا-ب» 32 ساله در مخفيگاهش دستگير و در بازرسي از اين مخفيگاه مبلغ سه ميليارد و 750 ميليون ريال از وجوه نقدي و 350 ميليارد ريال چك هاي بانكي كشف و ضبط شد.

وي با بيان اينكه با هماهنگي هاي انجام شده با مقام قضايي اموال كشف شده به مالباخته بازگردانده شد، اعلام كرد: در تحقيقات اوليه از اين متهم مشخص شد كه وي مشمول غايب بوده و حتي گذرنامه هم نداشته و اسناد و مدارك بانكي و ارزي ارائه شده توسط وي نيز ساختگي و جعلي و فاقد اصالت بوده اند، ضمن اينكه شركتي كه وي اعلام كرده بود وجود خارجي نداشت.


اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► استخدام های 19 مهر 90 برای استان فارس
استخدام کارشناس مکانیک، عمران، برق و غیره در شرکت صنعتی در تهران و شهرستان ◄

مطالب مرتبط
بنر