7 نکته برای اینکه کارآفرین موفقی باشید

شنبه ، 7 آبان 1390 ، 09:19

برای اینکه کارآفرین موفقی شوید، لزوما نباید انسان فوق العاده یا خاصی باشید و دانستن و البته به کارگیری برخی نکات که اغلبشان هم پیش پا افتاده به نظر می رسند، کافیست تا به کارآفرینی با قابلیت های خاص تبدیل شوید.

به گزارش بانکی دات آی آر، کارآفرینی آرزوی دست یافتنی است به شرط اینکه اصول و روش های آن را بدانید و به نکات ریزی که در این بین نیز وجود دارد، توجه کافی داشته باشید.

در این گزارش 10 نکته را برای شما می گوییم که راهتان برای کارآفرین شدن را هموار می کند.

1. نسبت به کار خود احساس به خرج دهید

برخی بر این باورند که احساسات به خرج دادن در کار و به عبارتی با شغل خود دوست بودن کاری عبث است و کار کردن تنها برای پول درآوردن است، این در حالیست که اگر به کار خود با علاقه نگاه کنید و آن را یکی از دوستان خود بدانید، برای آن مثل یک دوست دلسوزی می کنید.

2. صادق، دوست داشتنی و قابل اعتماد باشید

کارآفرینانی که با خود صادق هستند و تلاش می کنند مورد اعتماد دیگران نیز باشند، در واقع برای خود سرنوشت خوبی رقم زده اند. این کارآفرینان با بهره گیری از صداقت، اعتماد به نفس و مهارت ارتباط با افراد زرنگ و دانا همکاری می کنند.

3. عزت نفس داشته باشید

وقتی مشکلی پیش می آید یا با مانعی برخورد می کنید، به جای اینکه کاسه چه کنم چه کنم دست بگیرید و دائم غصه بخورید، تلاش کنید تا با عزت نفس و خوش بینانه با موضوع برخورد کنید. کارآفرینی که عزت نفس خود را حفط کند، می تواند آنالیز بهتری از موانع و مشکلات داشته باشد ودر نتیجه راه مناسب نیز پیدا کند.

4. صمیمی و دست یافتنی باشید

سعی کنید برای اینکه با دیگران ارتباط برقرار کنید، برایشان به اصطلاح طاقچه بالا نگذارید، به خصوص برای شرکا و سرمایه گزاران. برای اینکه توجه آنها را جلب کنید، کافیست به آنها لبخند بزنید و با حرکات صورت صمیمیت خود را به آنها نشان دهید. با همین کارهای ساده می توانید اعتمادشان را جلب کنید.

 

5. فراست و رفتار بی نقصی داشته باشید

کارآفرینانی می توانند در کار خود موفق شوند که هر لحظه و هر موقعیتی را به چشم فرصتی برای بهره وری در کار خود ببینند. داشتن فراست و قوه تشخیص این موقعیت ها ویژگی است که کارآفرین موفق را از دیگر همتایانش تمیز می دهد.

6. شایستگی خود را نشان دهید

افراد ذیصلاح و لایق اساسا یا کاری را شروع نمی کنند یا اگر شروع کنند تا پایان راه می روند. این ویژگی باید در کارآفرینی که می خواهد موفق شود، وجود داشته باشد. با اثبات شایستگی و لیاقت خود نیمی از راه را می پیمایید.

7. خود را مجازات کنید

کارآفرینانی که علاوه بر تنبیه دیگران معتقد به تنبیه و مجازات خود نیز هستند، به لحاظ روانی اثر خوبی روی آنها می گذارند و باعث می شوند که اطرافیانشان نیز در قضاوت و داوری عادلانه تلاش بیشتری به کار گیرند و به این ترتیب کار جلو برود.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

 

► استخدام کارشناس و تکنسین کامپیوتر در شرکت روش یاب در بندرعباس(تا 29 آبان 90)
13راه استفاده مفید از زبان بدن که به استخدام کمک می کند ◄

مطالب مرتبط
بنر