سه اشتباهی که نباید در روزهای آغازین کاری مرتکب شد

دوشنبه ، 9 آبان 1390 ، 09:32

روزهای ابتدایی کار، همیشه ویژگی خاص خود را داشته اند. انگیزه بالا، استرس زیاد، ناوارد بودن به کار، کنار آمدن با محیط تازه و غیره از جمله ویژگی هایی هستند که کمابیش برای همه کسانی که این روزها را تجربه می کنند، وجود دارند.

به گزارش بانکی دات آی آر، گاهی دیده شده که برخی افراد با اشتباهاتی که به ویژه در روزهای اول کاری مرتکب می شوند، موقعیت خود را به خطر می اندازند یا باعث می شوند دیگران دید خوبی نسبت به آنها نداشته باشند.

در این گزارش از سه اشتباهی خواهیم گفت که در روزهای اول کاری به شدت به شما ضربه می زند.

اشتباه اول: صرفا حضور فیزیکی کافیست

این تصور بسیاری از کسانی که تازه در مجموعه ای مشغول به کار می شوند و فکر می کنند همین که در محل کار حضور پیدا می کنند، کار بزرگی کرده اند و به نوعی بازده کاری را کلا بی خیال می شوند! در حالیکه رئیس شما حتما حواسش به همه چیز هست و علاوه بر ساعت ورود و خروج، میزان کار شما را هم موشکافانه بررسی می کند. پس این پنبه را از گوش خود بیرون کنید.

 

اشتباه دوم: خود را با مدیران اشتباه گرفتن

بعضی ها همیشه سودای مدیریت دارند و فکر می کنند هر کجا می روند باید دستور بدهند و دیگران هم گوش به فرمانشان باشند. برای چنین افرادی روز اول و آخر کاری چندان فرقی نمی کند، مهم برایشان فرمانبرداری دیگران است. اما اگر شما طالب این هستید که روزهای اول کاریتان درخشان باشید، هرگز خودتان را با مدیر اشتباه نگیرید.

اشتباه سوم: حرفه ای نبودن

درست است که کار تازه ای آنهم در محیطی تازه آغاز کرده اید، اما این دلیل نمی شود که با موضوع حرفه ای برخورد نکنید. سعی کنید با رفتاری حرفه ای نقطه ضعف دست دیگران ندهید تا آرام آرام قلق کار دستتان بیاید و به آن مسلط شوید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

► زمان برگزاری آزمون استخدامی قوه قضاییه + 3 اطلاعیه جدید
استخدام های 8 آبان 90 برای استان فارس ◄

مطالب مرتبط
بنر