4 روش ساده برای احترام به کارمندان

يكشنبه ، 29 آبان 1390 ، 08:56

اگر شما رئیس هستید، توصیه می کنیم حتما این گزارش نه چندان طولانی را بخوانید، چرا که با خواندن آن متوجه خواهید شد که ریاست کردن برخلاق تصور بسیاری از مدیران، داد و فریاد، عصبانیت و غضب نیست، بلکه با احترام و خوشرویی هم می توان مدیر خوبی بود!

 

به گزارش بانکی دات آی آر، بازدهی کارمندان زیردست شما زمانی بهتر و بالاتر خواهد بود که برای آنها در درجه اول ارزش قائل شوید و بعد به آنها احترام بگذارید. اما ارزش قائل شدن و احترام گذاشتن هم روش های خاص خود را دارد که در این گزارش با 4 روش آشنا می شوید.

1. چشم انداز و راهبرد را مشخص کنید

تصور برخی مدیران این است که اگر کارمندشان از چشم اندازها و راهبردهای مجموعه شان اطلاع داشته باشند، در صدد برمی آیند که جای آنها را بگیرند! در حالیکه کارمند شما زمانی احساس شخصیت، انگیزه و علاقه مندی به کار را تجربه می کند که خود را سهیم در همه چیز شرکت یا نهاد متبوعش ببیند.

2. انتظارات منطقی داشته باشید

اگر جزو مدیرانی هستید که فکر می کنید، هر چه گفتید کارمندتان "باید" بتواند انجام دهد، سعی کنید در تفکرات خود تجدید نظر کنید، چراکه به قول معروف، هیچکس کامل نیست. پیش از اینکه کارمند استخدام کنید، به توانایی های او توجه کنید و آنها را بررسی نمایید تا در طول همکاری با او با کمترین مشکل مواجه شوید.

انتظارات بی منطق شما می تواند تنها استرس و اضطراب را برای کارمندان تان به ارمغان بیاورد و نتیجه این استرس هم چیزی جز پایین آمدن بازده کاری نخواهد بود.

داشتن انتظاراتی در حد توانایی کارمندانتان خود نوعی احترام به آنها محسوب می شود.

3.آمورش را جدی بگیرید

در دنیای حاضر که همه چیز دائما در حال تغییر و تحول است، دانش و آموزش برگ برنده هر مجموعه ای می تواند باشد و با این حساب نهادها و سازمان هایی در کار خود موفق ترند که کارمندان و کارکنانشان دانش بیشتری داشته باشند و بهتر آموزش ببینند. پس با فراهم کردن شرایط آموزش کارمندان، آنها را محترم شمارید.

4. برای موفقیت ها ارزش قائل شوید

واکنشی که شما به عنوان مدیر و کارفرما نسبت به موفقیت کارمند خود نشان می دهید، می تواند تاثیر مستقیمی بر روند کاری کارمندتان داشته باشد و می تواند به او انگیزه دهد یا ناامیدش کند. اگر خواهان کارمندانی با انگیزه هستید، به پیشرفت آنها، هر چند هم کوچک باشد، احترام بگذاریذ و برایش ارزش قائل شوید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► استخدام در شرکت نوسان پرداز
فرمول کوکاکولا بعد از ۱۲۵سال لو رفت! ◄

مطالب مرتبط
بنر