اندازه کوچکترین خودروی جهان چقدر است؟

يكشنبه ، 29 آبان 1390 ، 13:41

تا حالا تصور کرده اید که کوچکترین خودروی جهان چقدر می تواند باشد؟ احتمالا برای پاسخ به این سوال به سراغ ریزترین اجسامی که می شناسید می روید، مثل سنگریزه یا چیزهایی از این قبیل. اما باید به شما بگوییم که سخت در اشتباهید، چون کوچکترین خودروی جهان خیلی از تصورات شما کوچکتر است.

به گزارش بانکی دات آی آر، دانشمندان هلندی به تازگی خودرویی ساخته اند که با خودروهایی که تا کنون دیده اید زمین تا آسمان فرق دارد! این خودرو به اندازه یک مولکول است و تنها می توان با لنزهای خاص و ویژه آن را مشاهده کرد.

شاید در نگاه اول آنچه می بینید چندان شبیه به یک خودرو نباشد، اما با دقت بیشتر در می یابید که این خودروی مولکولی،هم چهار چرخ دارد و هم چهارچوب کلی آن مشابه یک خودروی معمولی است.

پالس های الکتریکی که در برابر مقدار کمی از انرژی (در حد میلی ولت)،واکنش نشان میدهند،عامل حرکت این خودرو می باشد.این خودرو برای هر نیم دوری که چرخ هایش می چرخند نیاز به انرژی دارد. با این حساب تعجبی ندارد که با این خودرو فقط بتوان 6 نانومتر را طی کرد. .

این خودروی کوچک، اگرچه بسیار کوچکتر از آن است که با چشم غیرمسلح دیده شود، اما پیشرف بزرگی در فناوری نانو به حساب می آید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► با این پسوردها،هک میشوید!
استخدام مجتمع ذوب‌ آهن و نورد كرمان(تا 10 آذر 90) ◄

مطالب مرتبط
بنر