5 اختراع مهم قرن بیستم + عکس

دوشنبه ، 30 آبان 1390 ، 09:26

قرن بیستم، قرن اختراعاتی است که تغییر و تحولات زیادی در زندگی انسان ها ایجاد کردند. از تحقق بخشیدن به رویای پرواز گرفته تا پدید آمدن دهکده مجازی همه در این قرن پر فراز و نشیب شکل گرفته اند.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، اثر ماندگار این اختراعات قطعا سالها و حتی قرن ها در میان انسانها باقی خواهد ماند. با 5 اختراع مهم قرن بیستم آشنا شوید.

1. اینترنت

زمانی که کامپیوترهای شخصی ساخته شدند، تنها کارایی شان تایپ کردن و استفاده از کلید های صفحه کلید برای نوشتن به جای خودکار و مداد بود، اما با ظهور پدیده عجیب و پیچیده و محبوب اینترنت همه چیز تغییر کرد و کامپیوترها هم جزء لاینفک زندگی بسیاری از مردم شدند.

شاید دلیل اینکه به فضای اینترنت دهکده مجازی می گویند این باشد که شما در کسری از ثانیه می توانید تنها با نوشتن عبارتی کوتاه از یک نقطه جهان به نطقه دیگر بروید، بدون اینکه پول زیادی خرج کنید.

 

2. آنتی بیوتیک

تا پیش از اینکه الکساندر فلمینگ در سال 1928 پنیسیلین را بسازد، احتمال مرگ انسانها با هر نوع درد و مرضی، ولو کوچک، وجود داشت. اما با ظهور پنیسیلین و به تدریج دیگر انواع آنتی بیوتیک ها، مرگ و میر بر اثر عفونت های باکتریایی بسیار کم شد و امید به زندگی افزایش یافت.

 

3. هواپیما

اختراع و ساخت هواپیما در قرن بیستم همانقدر مهم بود که ساخت لوکوموتیو در قرن نوزدهم اهمیت داشت. با اختراع هواپیما رویای پرواز برای انسان به حقیقت پیوست و مسافران این وسیله هوایی این روزها به راحتی می توانند با صرف زمانی اندک از جایی به جای دیگر کره زمین بروند.

گذشته از این، دیدن مناظر سیاره زیبایمان کره زمین در بالا لذت دوچندان دارد.

4. کامپیوترهای شخصی

 

این روزها تصور زندگی کردن بدون کامپیوتر، به ویژه از  نوع شخصی، سخت به نظر می رسد. هر چند کامپیوترهای شخصی از حدود سالهای جنگ جهانی دوم پا به عرصه ظهور گذاشتند، اما چون خیلی گران و پرهزینه بودند، هر کسی توانایی خرید و استفاده از آنها را نداشت.

این روزها، اما می توانید در دست هر کس، از بزرگ و کوچک و پیر و جوان یک لپ تاپ شخصی ببینید!

5. انرژی هسته ای

منابع انرژی پایدار نیستند و به زودی تمام می شوند. این جمله یا حملاتی از این دست را حتما بارها و بارها شنیده اید. همین امر دلیل منطقی و محکمی بوده تا دانشمندان از همان قرن بیستم به فکر جایگزینی برای منابع پایان پذیر و تجدید ناپذیر قرن انرژی بیفتند.

انرژی هسته ای فارغ از تمام دردسرها و مشکلاتی که دارد، منبعی بسیار مفید برای جایگزینی انرژِی های ناپایدار به حساب می آید که از جمله نوآوری های بسیار مهم قرن بیستم است.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

 

 

► سوال های مهم درباره آزمون قوه قضاییه با پاسخ
استخدام بانک تات-رشته های ادبیات فارسی،علوم اجتماعی و ... ◄

مطالب مرتبط
بنر