زمان اعلام نتایج آزمون قضات

چهارشنبه ، 2 آذر 1390 ، 10:43

دیر کل آموزش قضات قوه قضائیه تاریخ اعلام نتایج آزمون قضاوت را 20 آذر ماه جاری عنوان کرد و افزود: از میان 27 هزار داوطلب تنها 60 درصد شرکت کردند و از این تعداد تنها 500 نفر گزینش می شوند.


غلامرضا موحدیان در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد آخرین وضعیت آزمون قضاوت سال 90 که روز جمعه 20 آبان برگزار شد، گفت: بر اساس آمار ثبت نام کنندگان قرار بود در این آزمون 27 هزار و 300 نفر شرکت کنند که تنها 60 درصد از این تعداد در آزمون شرکت کردند.
وی ازاعلام اسامی یک هزار و 500 قبول شده در آزمون کتبی قضاوت خبر داد و افزود: این افراد در مرحله دوم مصاحبه علمی و حضوری داشته و پس از انجام تست شخصیت و روانشناسی برای گزینش نهایی به اداره کل گزینش قوه قضائیه معرفی می شوند که در نهایت خروجی گزینشها 500 نفر خواهند بود که به عنوان داوطلبان مسند قضاوت وارد دستگاه قضایی می شوند.
دبیر کارگروه سیاستگذاری،‌ سازماندهی و هماهنگی جذب داوطلبان تصدی امر قضا با بیان اینکه داوطلبان پس از گزینش نهایی حدود 15 ماه دوره کراآموزی می بینند گفت: اینکه گفته می شود پس از پایان دوره کار آموزی قضات جوان باید 10 سال دادیار باشند صحیح نیست زیرا این بستگی به خود شخص دارد ما افرادی را داریم که پس از چند سال معاون دادستان شدند ولی قضات دیگری هم هستند که 20 سال است دادیارند.
مدیرکل آموزش قضات و  90درباره اعلام نتایج در آزمون قضاوت گفت: ظرف یک ماه از تاریخ برگزاری آزمون در نهایت تا 20 آذر ماه نتایج آزمون کتبی چند برابر ظرفیت برای دعوت به مصاحبه علمی را اعلام می‌کنیم و از قبول شدگان ظرف سه ماه بعد مصاحبه علمی به عمل می‌آید.
وی اظهار داشت: تا یک هفته آینده تمام سئوالات آزمون همراه با پاسخ‌نامه بر روی سایت معاونت آموزش قوه قضائیه قرار می گیرد و شرکت کنندگان در آزمون می توانند سئوالات و پاسخها را دانلود و با پاسخهای خود تطبیق دهند.
موحدیان اعلام کرد: سال آینده هم آزمون قضات برگزار می شود.

 

► استخدام در شهرداری های 15 استان کشور(تا 7 آذر تمدید شد)+موارد آزمون
ماهم حقوق مادام العمر می خواهیم ◄

مطالب مرتبط
بنر