وقتی از سر بازت می کنند + راه های مقابله

پنجشنبه ، 3 آذر 1390 ، 08:55

 

از سر باز کردن کنایه ایست برای بی توجهی به سخنان کسی جوانان امروز واژه "پیچاندن" را جایگزین این اصطلاح کرده اند و به معنای آن است که فردی به هر دلیل نادیده انگاشته شود . اعم از اینکه مزاحم باشد یا بخواهیم از خودمان دورش کنیم (حتی اگر باعث می شود بخش نازیبای وجودی مان را بهتر ببینیم. )

اگر دائم پیچانده می شوید شاید بهتر است بهتر بیاندیشید شاید زیادی اعصاب خورد کن هستید. درغیر اینصورت راهکارهای زیر راهگشا خواهد بود:

چطور بفهمیم پیچانده می شویم و راهکار ها: (ببخشید از سر باز می شویم)

1. وقتی با فردی صحبت می کنیم اگر دائم ساعتش رانگاه می کند ,بی مقدمه حرف از کار واجبی که باید می کرده و  فراموش کرده می زند,ملتمسانه سایر حاضرین را می نگرد یعنی اینکه در پی یافتن راهکاری برای پیچاندن شماست پیش از اینکه پیچانده شوید خودتان شرایطی را فراهم کنید که جلسه را ترک کند یا اگرمطلبی هست که باید به او بگویید سریع شفاف و بدون اتلاف وقت مطرح کنید.

2. وقتی سایرین خیلی مهربان می شوند:

شاید به نظرتان عجیب بیاید اما یکی از آشکار ترین علائمی که نشان می دهد فرد یا گروهی قصد پیچاندن شما را دارند همین محبت بیش از حد است.

وقتی همکارانتان زیادی مهربان می شوند احساس خطر کنید. مخصوصا وقتی که از کنارتان رد می شوند یک لبخند ملیح عجیب غریب تحویلتان دادند که حتما بترسید علاوه بر پیچاندن امکان زیر آب زنی هم وجود دارد.اگر این حالات همراه با شرایطی شد که در آن زمانی که وارد جمع همکارانتان می شوید حرفشان را عوض می کنند حتما نگران شوید.

- تبصره: برخی افراد  که همیشه لبخند به لب دارند و یا زیادی غم دارند و قصد دارند دیگران را فریب بدهند از این قاعده مستثنی هستند.

در چنین مواردی اکیدا توصیه می شود از افرادی که زیادی به شما محبت می کنند فاصله بگیرید و به خدا توکل کنید چون شغلتان در خطر است!!

3.پیشنهاد مدیریت و یا ریاست به یک مامور اجرایی:

بله همیشه پیشنهاد مدیریت و ریاست به معنای پیشرفت به جلو نیست این تکنیک خیلی از مدیران است برای محدود کردن و به زنجیر کشیدن کارکنانشان.

وقتی مامور اجرایی موفقی هستی و کارت را درست انجام می دهی وقتی مدیریت یک کار دفتری به تو پیشنهاد می شود به این معنی است که در کارت زیادی پیشرفت کردی و ممکن است به چیزهایی که نباید بدانی نزدیک می شوی کمی آهسته تر حرکت کن یا به فکر افشاگری باش.

4.وقتی دیگران اصرار دارند مزاحم نیستی:

وقتی به مکانی وارد می شوید و احساس می کنید دیگران شوکه شده اند اما آنها اصرار دارند که مزاحم نیستید حتما مزاحمید وقصد پیچاندنتان را دارند. مکان را ترک کنید اما محترمانه به نحوی که باعث دلخوری نشوید.(بپیچانید پیش از آنکه پیچانده شوید)

5.وقتی نادیده گرفته می شوید:

وقتی کسی به تو وعده ای می دهد و طی روزهای متمادی به صورتی کاملا محترمانه از آن شانه خالی می کند . بدان در حال از سر باز شدن هستی. در این صورت دو راهکار بیشتر نداری 1. بی خیال کل ماجرا شو و بگذار و برو 2. اگر امر بسیار مهمی است که باید انجام شود شیوه عملت را تغییر بده چراکه اصرار بیهوده بر روش های قبلی تنها عمق پیچانده شدنت را بیشتر خواهد کرد!

-تبصره: پدر ها و مادر ها بر اساس یک اصل کلی دائما شامل اصل از سر بازکردن و پیچش هستند چرا که بسیاری از نوجوانان برای اینکه ثابت کنند مستقل شده اند از پیچاندن والدین لذت می برند. اما پدر ها و مادر ها دائما متوجه شرایط هستند اگر چیزی نمی گویند دلایل مختلفی دارد شاید هم می خواهند فرزندان حس شیرین استقلال را تجربه کنند.

5. هنگام مصاحبه های استخدامی هم کاملا تشخیص اینکه از سر بازتان می کنند و یا اینکه از شما خوششان آمده است آسان است . اگر به دقت به صحبت های شما گوش می دهند و در بین سخنان شما سوال می پرسند به آن معناست که مورد توجه هستید در غیر اینصورت بهتر است ریتم سخنانتان را تغییر دهید و زیاد هم امیدوار نباشید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

► استخدام بازاریاب در کانون آگهی و تبلیغاتی اردیبهشت در قزوین(بدون مهلت)
استخدام شركت بازرگانی جام جم نماینده رسمی لوازم موسیقی یاماها(تا 15 آذر 90) ◄

مطالب مرتبط
بنر