10نکته کلیدی برای کسانی که کمتر به بانک می روند

پنجشنبه ، 3 آذر 1390 ، 11:25

هر کار آدابی دارد که در تسریع روند آن  و اینکه به نتیجه برسیم موثر است ورود به بانک و انجام کارهای بانکی هم آداب خاص خود را دارد که رعایت آن در موفقیت ما تاثیر گذار خواهد بود.
برای اینکه کار های بانکی شما سریعتر انجام شود به نکات زیر که از گفتگو با چند تحویلدار با سابقه بانک استخراج شده توجه کنید.

 

1.برای انجام هر کاری لازم است احراز هویت شوید بنابر این حتما مدارک شناسانی( شامل کارت ملی و شناسنامه) را به همراه داشته باشید در غیر اینصورت ممکن است مراجعه شما به بانک بی نتیجه باشد. کارمندان بانک موظف اند مشخصات شما و آنچه در شناسنامه یا کارت ملی شما درج شده را بررسی کنند در غیر اینصورت بر طبق قانون  قادر به ارائه خدمات به شما نیستند.

 


2. اگر می خواهید مبلغی را به حسابی واریز نمایید یا از حسابتان کسر کنید حتما پیش از مراجعه به باجه بانک فرم های مربوطه را به صورت کاملا خوانا و بدون خط خوردگی تکمیل نمایید.


3. کلیه مبالغ را برمبنای ریال تعیین کنید. شاید ساده به نظر برسد اما به گفته بسیاری از تحویلداران بخش زیادی از زمان کاری ایشان صرف به ریال و تومان تبدیل کردن مبالغ واریزی مشتریان بانک می شود. بیشتر کسانی که کمتر به بانک ها مراجعه دارند به نکات ساده اینچنینی کمتر توجه می کنند و این امر سبب اتلاف وقت خودشان و سایرین می شود.


4. فاصله منطقی را مشتریان پیشین خود رعایت کنید(به آنها فضا بدهید) و زمانی که فردی در گیشه مشغول انجام کارهای خویش است مزاحم نشوید.


استفاده از سیستم خودکار نوبت دهی که چند سالی است رواج یافته در کاهش مشکلات صفوف بانک ها تاثیر گذار بوده است اما هنوز هم هستند کسانی که به بهانه دریافت قبض ,پرسیدن یک سوال جزئی و مسائلی از این دست مزاحم سایر مشتریان می شوند.


5. مراقب وجوه نقد خود باشید.
برخی کسانی که وارد بانک می شوند تا مبلغی را واریز نمایند یا از بانک وجه نقد دریافت کنند. فراموش می کنند بانک هم مثل سایر فضاهای عمومی مستعد حضور افراد سود جو و سارقان است این امر فرصت مناسب را برای سود جویانی که قصد سرقت اموال شما را دارند فراهم می آورد.


6. تمام گزینه ها را تکمیل کنید
درهنگام تکمیل فرم ها دقت کنید جایی را از قلم نیندازید و همه مشخصاتی که از شما خواسته شده را تکمیل کنید.اگر لازم است چکی را پشت نویسی کنید این کار را از قبل انجام دهید تا تحویلدار,سایرمشتریان بانک و خودتان کمتر معطل شوید.


7.رمزهای بانکی تان را به هیچ کس حتی کارکنان بانک اعلام نکنید و در حفظ و نگهداری آن کوشا باشید.به همین دلیل از نوشتن رمز بر روی کارت و جایی که قابل دسترس باشد جدا خود داری کنید.

بهترین مکان برای حفظ رموز شما ذهنتان است.


8. هربانک و شعبه ای شرح وظایف خاص خود را دارد بنابر این پیش از مراجعه به هر شعبه بررسی کنید خدماتی که مد نظر شما هست را ارائه نمایدو یانه. برخی شعب بانک ارزی و برخی ریالی اند پس برای انجام امور ارزی به شعب ارزی - ریالی مراجعه کنیدو پیش از مراجعه به هر گیشه به شرح وظایفی که به صورت پلاکارد در بالای گیشه ها نصب شده دقت کنید تا به گیشه مناسب مراجعه کنید.


9. پیش از مراجعه به بانک تلفن همراه خود را خاموش کنید و یا در حالت بی صدا قرار دهید تا تمرکز سایرین را بر هم نریزید.


10. پیش از رسیدن به سن قانونی حد اقل یک بار کودکانتان را به همراه خود به بانک ببرید و با شرح وظایف بانک آشنا کنید.

تبصره- نزدیکترین دستگاه کپی به شعبه بانکی تان را بشناسید تا در موارد لزوم مجبور نباشید به دنبالش بگردید. هر وقت در پی گرفتن وام هستید از هر مدرک چند کپی به همراه داشته باشید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی سازمان بنادر و کشتیرانی
ثبت نام آزمون تخصصي تأسيس شركتهاي حمل و نقل بين المللي كالا ◄

مطالب مرتبط
بنر