روضه خوان های میلیونر که از امام حسین می خوانند

يكشنبه ، 6 آذر 1390 ، 14:27

دوستی می گفت: ماه مبارک رمضان یکی از هیات های عزاداری معروف (در شرق تهران)، مجلس افطاری برای چهره های شاخص از مداحان اهل بیت علیهم السلام، برگزار می کند که برای خودش محفل ارزشمندی است.

آن دوست که سال هاست در آن مجلس حضور دارد و به ستایشگران اهل بیت(ع) خدمت می کند، می گفت: چند سالی است، که خیابان های اطراف مراسم، هنگام برگزاری جلسه به نمایشگاه ماشین های گرانقمیت تبدیل می شود و برخی از بچه هیاتی ها فقط می آیند تا ماشین های گرانقیمت حضرات اساتید - تقبل الله منهم - را تماشا کنند!

وی، اوضاع پارکینگ را در جوار خیمه حضرت سیدالشهداء علیه السلام به چیزی شبیه پارکینگ محل تمرین فوتبالیست های معروف ..! تشبیه می کرد و البته ناگفته نماند که دوست ما، از برخی پیشکسوتان معروف از مداحان تهران نیز نام می برد که با ماشین های معمولی و حتی با موتورسیکلت در این جلسه حاضر می شوند.

 

به یاد مداحان اهل بیت علیهم السلام که بسیاری از جوان های قدیمی تجربه زیبای مجالس شان را هنوزهم از یاد نبرده اند، با کلاه های فینه و شال سبز بر کمر سوار بر موتور « وسپا » با هیبتی که از دور نیز گویای کسوت مقدس شان بود...

از این رو که چشم محرم و نامحرم به جسارت این قلم باز خواهد شد و آموخته ام که خوب و بد و زشت از ساحت مقدس این آستان رابه یمن انتصاب به « حضرت ارباب» محترم بشمارم، جسارت قلم را، اعتذار می جویم به انحرافی که از فضای ایجاد شده، حس می شود از حضور موثر « پول » - بخوانید پاکت - در مجالس اباعبدالله علیهم السلام و مرام اشرافی گری در برخی محافل و چهره های شاخص – تقبل الله منهم – که هیچ نشانی غیر از انحراف در نمایاندن مسیر سفینه النجات در آن نمی توان مشاهده کرد.

نمی دانم حاج آقای سراج و ناظم و سید علی آقا میرهادی رضوان الله تعالی علیهم و اصلا از این ها بگذریم پاکت مجلس شهید غلامعلی رجبی ( جندقی ) در سنگرهای خاکی جبهه ها، چقدر بوده، فقط این را می دانم که حاج غلامعلی برای ده شب مراسم عزاداری اش هیچگاه، قرارداد 99 میلیون تومانی نبسته است، چه رسد به اینکه حضورش در یک مجلس عزاداری با 10 شرط مختلف از انواع و اقسام همراه بوده باشد.

آنچه امروز در برخی مجالس اهل بیت علیهم السلام در حال روی دادن است، عین نقض غرض در مسیر اهل بیت علیهم السلام است به طور مثال، آن چنان که مساجد زینت شده به زر و زیور که به تعبیر روایات به دست حضرت حجت (عج) تخریب خواهند شد، نقض غرض خواهند بود، با محل عبادت و توجه به حضرت الله و در مجالسی نیز که برق میکروفون و کت و شلوار  و دکمه سرآستین مداح چشم ها را خیره می کند و نجوای اهل جلسه این است که حاج فلانی برای این دهه ... میلیون تومان گرفته و آمده، تا روی فلان مجلس از شهرستان کاشان کم شده باشد، مجلس روضه به مجلس سوپر استار تبدیل می شود و واکنش های مستمعان در پاسخ به آهنگ های تند و اروپایی مرثیه خوان، اگر چه پر از هیجان و  شور  و شعف باشد و حتی اگر همراه با اشک و ضجه و . . . اما همه در جهت سایه حرکات مداح است تا روضه اباعبدالله و مسیر کربلا.اینجا روضه خوان، دل ها را روانه « لاس وگاس » می کند در کنسرت آوازی سلندیون . . .

این ها همه حکایت درد است و حکایت از یک انحراف بزرگ دارد، چیزی بسیار بزرگتر از« جریان انحرافی» مشهور که جریان اصولگرایی را دچار خودش کرده و در این مجال با خاموش کردن آتش قلم، بجای ذکر مصیبتِ برخی مصیبت خوان ها، به بیان چند واژه کفایت میکند که یکفیهم الاشاره:
«  قرار داد قبل از مجلس –  اتاق مداح -  ماء الشعیر جوجو و آب هویج، ردبول -  قلیان خوانسار – آهنگ پاپ - چاپ عکس مداح روی تیشرت سینه زن ها – مدير هماهنگی مجالس – میکروفون 5 میلیون تومانی – دست بوسی و مرید پروری- اسپانسر هیات و . . . » اللهم انا نعوذ بک ...

بعد از مداحان از به اصطلاح وعاظ هم مي گذرم چرا كه تاب و توان بيشتري ندارم.فقط يك نمونه من باب مثال عرض مي كنم كه همين اخيرا برخورد كردم. فردي كه واعظي مشهور و با مسئوليت سنگين اجرايي هست براي سخنراني به هيئتي دعوت شد.مدير برنامه هاي ايشان گفتند كه چون مي خواهيم تعداد بيشتري از محبان اهل بيت فيض ببرند حتما با صداوسيما هم هماهنگ كنيد كه براي ضبط و پخش بيايند.بعد از همه هماهنگي ها با رسانه ملي و چك شدن حسينيه توسط تيم حفاظتي و ......پاكت حاج آقا فراموش نشود!

حال مي فهمم چرا قديمي ها براي ارباب بي كفن ما صفت مظلوم را بكار برده اند....

تنهايي براي ارباب بي كفن مظلوم گريه كردن هم عجب صفايي دارد.

منبع: آتی نیوز

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► استخدام های استان فارس-6 آذر 90
شرایط اقتصادی خوبی ندارم ؛ چه کنم ؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر