ایران ایر با ابتکار خود تحریم ها را در قلب انگلیس دور می زند

دوشنبه ، 7 آذر 1390 ، 15:55

ساندی اکسپرس طی گزارشی از ابتکار ایران‌ایر برای دور زدن تحریم‌ها اعلام کرد: این شرکت توانسته همچنان پروازهای خود را به انگلیس ادامه دهد.


شرکت هواپیمایی ایران ایر با پیدا کردن راهی برای دور زدن تحریم‌ها همچنان پروازهای خود را به انگلیس  ادامه می‌دهد.


ساندی اکسپرس اعلام کرد هواپیماهای شرکت ایران‌ایر از سه ماه پیش تاکنون از دریافت سوخت در فرودگاه هیترو لندن منع شده‌اند اما فعالیت های پروازی ایران‌ایر در مسیر تهران - لندن همچنان ادامه دارد.

 

بر اساس این گزارش اگرچه فرودگاه هیترو به دلیل ترس از مجازات‌های آمریکا ارائه سوخت به ایران‌ایر را متوقف کرده است اما فرودگاه‌های دیگری هستند که روابطی با آمریکا ندارند و بدون نگرانی سوخت مورد نیاز هواپیماهای ایرانی را تامین می‌کنند.


در عین حال این مسئله هزینه‌های ایران‌ایر را در مسیر تهران - لندن افزایش داده است. هواپیماهای این شرکت که از فرودگاه هیترو به مقصد تهران به پرواز درمی‌آیند سفری ۴۰ دقیقه‌ای را در درون خاک انگلیس آغاز می‌کنند و در فرودگاه بین‌المللی کنت در مانستون به زمین می‌نشینند. این هواپیماها در این فرودگاه کوچک سوختگیری می‌کنند و پس از وقفه‌ای یک ساعته به مقصد تهران به پرواز درمی‌آیند.


فرودگاه کنت در مالکیت شرکت نیوزیلندی اینفراتیل قرار دارد و گفته می‌شود با مشکلات مالی مواجه است. یک سخنگوی این فرودگاه تاکید کرد سوختگیری هواپیماهای ایران‌ایر در این فرودگاه مغایرتی با قوانین و مقررات ندارد.


وی افزود: ما به همه مقررات سازمان هوانوردی غیرنظامی پایبند هستیم. هیچ دلیلی وجود ندارد که این کار را انجام ندهیم. ما به‌عنوان یک فرودگاه کوچک باید از هر طریقی که می‌‌توانیم درآمد کسب کنیم. هواپیماهای ایران ایر به‌طور منظم برای سوختگیری در این جا فرود می‌آیند.
یک سخنگوی سازمان هوانوردی غیرنظامی انگلیس نیز در این باره گفت: ما وارد سیاست نمی‌شویم که آیا درست است با توجه به تحریم‌های انگلیس علیه ایران هواپیماهایی در این فرودگاه فرود بیایند یا نه.


فاصله فرودگاه کنت با هیترو ۸۰ مایل است و هواپیماهای ایران‌ایر پس از سوختگیری در این فرودگاه سفر 2760 مایلی خود را به ایران که 6 ساعت به‌طول می‌انجامد، آغاز می‌کنند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► استخدام رشته های گوناگون در شرکت سریر سرویس در تهران(بدون مهلت)
چند حقیقت جالب درباره آی کیو ◄

مطالب مرتبط
بنر