تحقیر جوانان ایرانی توسط بانک ملت

چهارشنبه ، 9 آذر 1390 ، 09:18

آیا تبلیغ بانک ملت که هر شب چندین و چند بار از شبکه های مختلف سیما پخش می شود را دیده اید؟ آیا به محتوایش دقت کرده اید؟

چند جوان رنگ پریده و نزار که گویی از زندگی سیرند با حسرت به شیشه زل زده اند و ماشین ,منزل و آرزوی های خود را می بینند و یکباره نور امید در چشمانشان حلول می کند و همگی خوشحال و خندان می روند افتتاح حساب کنند!!

 

 

این تبلیغ علاوه بر اینکه به شدت ساده انگارانه است، به نحوی فقدان روحیه ,انگیزه و هدف را در جوانان ایرانی و هرکسی که در این بانک حساب ندارد، القا می کند!

به نظر می رسد عدم شناخت کافی از مبحث تبلیغات و تاثیرات مستقیم آن بر مشتریان, سبب افزایش تولید تبلیغات ضعیف و بی تاثیر بر روی مخاطبین گردیده است؛ نداشتن تخصص، عدم استفاده از‎ ‎تحقيقات در ‏تبليغات و ناآگاهي از نيازهاي مشتريان شبکه بانکي، عدم توجه به عنصر‏‎ ‎خلاقيت در تبليغات، استفاده از ‏سوژه‌هاي تکراري وکاراکترهاي مشابه و يکسان و فضا‌هاي نامناسب، از جمله ضعف‌هاي تبليغات بانکي ‏و به ویژه این تبلیغ محسوب‎ ‎مي‌شوند .

این بانک سال گذشته نیز تبلیغی به شدت مشابه این تبلیغ ارائه داده بود که در آن هم چندین انسان مسخ شده با دهان های باز و حیران به  بیلبورد تبلیغاتی بانک خیره شده بودند و اوج ذلالت و ناتوانی بشر در مقابل بانک را به تصویر می کشیدند!!

فقدان نوآوری به حدی در این تبلیغات به چشم می خورد که گویی بیشتر برای رفع تکلیف تهیه شده تا جلب مشتری .

باوجودی که نمی توان از توهینی که اینگونه تبلیغات به شعور مخاطبان خود می کنند گذشت اما هزینه های هنگفتی هم که صرف اینگونه تبلیغات می گردد، سبب می شود که بسیاری از مشتریان این بانک ها هم از اینکه سرمایه هاشان به هدر می رود، ناراضی باشند.

به این ترتیب چنین بانک هایی به جای جلب مشتری، مشتریان چندین ساله خود را هم نا امید کرده و موجبات نارضایتی ایشان را فراهم می آورند.

البته باید به این نکته هم اذعان داشت که با وجود همه ی این کاستی ها و یکسونگری ها, در طی سالهای اخیر شاهد تبلیغات مناسب از سوی برخی  بانکها نیز بوده ایم و این امر به دلیل آن بوده است که آن بانک با تحقیقات کامل بر روی بازار و با داشتن علم تبلیغات به سراغ یک طرح زیبا , نو و تاثیرگذار رفته است و همچنین بودجه ای مناسب برای تبلیغات خودش در نظر گرفته است .

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► استخدام مدير کل آموزشهاي بخش خصوصي،دولتي و محيط زيست در طرح کلمبو
استخدام منشی در يك شركت توليدي بازرگاني در تهران(تا 13 آذر 90) ◄

مطالب مرتبط
بنر