فوت کوزه گری حسابداری

يكشنبه ، 13 آذر 1390 ، 16:56

تجارب:
نظر یک فارغ‌التحصیل مشغول به کار در این رشته
"دانشجوی این رشته باید تحمل ساعتها کار در پشت یک میز و صندلی و سرو کار داشتن با اعداد و ارقام را داشته باشد. همچنین باید دقیق و منظم باشد تا در جمع‌بندی اعداد و ارقام دچار مشکل نگردد"
نظر یک استاد:
یکی از استادهای این رشته می گوید:" چون این رشته فقط به كلاس و معلم نیاز دارد متاسفانه در سالهای اخیر، بسیاری از شهرهای دورافتاده كه حتی یك حسابدار مجرب و متخصص ندارد، رشته حسابداری را با استفاده از اساتید كم‌تجربه دائر كرده است و در نتیجه فارغ‌التحصیلان دانشگاههای فوق حسابدارانی ناكارآمد هستند كه نمی‌توانند، جذب بازار كار شوند. البته آنچه گفته شد شامل حال فارغ‌التحصیلان توانمند این رشته نمی‌شود چون هر فرد سرمایه‌گذار و هر موسسه اعتباری برای سرمایه‌گذاری یا اعتبار دادن به حسابدار نیاز دارد"
خلاصه نظرات استادها:
سعی کنید در زمان تحصیل معدل خوبی کسب نمایید.این شرط در دانشگاه های مختلف متفاوت است.البته این شرط اساسی نیست و فقط جنبه ظاهری دارد.
سعی کنید در حین تحصیل آموزش های جنبی و فراتر از دروس مخصوصا در زمینه نرم افزارهای مالی ببنید. مثل نرم افزار های هلو ، رافع ، محاسبان و تیزپرداز و ...
در حد امکان سعی کنید انواع دفاتر مالی را بخرید و خودتان مطابق با آموزشهایی که دیده اید در خانه آنرا تست کنید. برای فراگیری بیشتر می توانید در دوره هایی که موسسات با قیمت پایین برگزار می کنند شرکت نمایید.
ایجاد گروه در دانشگاه و همکاری با دوستان در زمینه ایجاد کارگروه حسابداری میتواند بسیار مفید باشد،همچنین استفاده از کتب سازمان حسابرسی و حسابداری که بسیار مفید هستند.

► اینفوگرافی/ 10 استراتژی برای هدایت کار تیمی
حسابداری در دانشگاه ها ◄

مطالب مرتبط
بنر