شغل هایی که بانک مرکزی به خاک سیاه نشاند

دوشنبه ، 21 آذر 1390 ، 12:35

ماجرای تاسیس بانک های خصوصی در ایران هم برای خود حکایتی است و هر روز در این وادی اتفاق جدیدی رخ می دهد.

به گزارش بانکی دات آی آر, افشای اختلاس 3 هزار میلیاردی , تبعات سنگینی به نظام بانکی کشور وارد کرد. اما به نظر می رسد بانک مرکزی تاوان این صدمات را از بانک های جدید التاسیس می گیرد، در حالی که آنها در این ماجرا کمترین قصوری نداشته اند.


طی چند ماه اخیر بانک مرکزی به یکباره سیاست های خود را تغییر داده و در این بین بسیاری از بانک های خصوصی تازه تاسیس را از گسترش فعالیت و جذب نیروهای جدید بازداشته است.

به نحوی که برخی از بانک ها با وجود برگزاری آزمون استخدامی و جذب نیرو قادر به استخدام ایشان نمی باشند، چراکه بانک مرکزی مجوز تاسیس شعب جدید و آموزش نیروهایشان را صادر نمی کند.

این در حالیست که پیشتر خود این نهاد به عنوان نخستین مرجع تصمیم گیری نظام بانکی کشور، مجوز تاسیس بانک های گردشگری,آرین ,دی , آریا و...را صادر نموده بود.

اگر چه لغو مجوز بانک آریا که ارتباط مستقیم با امیر منصورآریا و ماجرا های اختلاس داشت چندان دور از ذهن نبود، اما جلوگیری ازفعالیت سایر بانک های جدید با علامت سوال های متعددی روبرو شده است.

اگر این بانک ها نباید مجوز فعالیت می گرفتند چرا بانک مرکزی به ایشان مجوز داده، بر پذیره نویسی و تاسیس شعبه هایشان نظارت کرده است؟

اگر اعطای مجوز به این بانک ها صحیح بوده و تاسیس بلامانع بوده چرا مجوز تاسیس  شعب جدید و گسترش شعب ها را نمی دهد؟

بسیاری از جوانان جویای کار که به استخدام در این مجموعه ها دل بسته بودند مدت هاست در بلاتکلیفی به سر می برند و بانک ها هم به بهانه عدم مجوز دهی بانک مرکزی از پاسخگویی به ایشان طفره می روند.

hani7 از کاربران سایت بانکی در این خصوص در تالار گفتگوی سایت نوشته است: طبق گفته های قبلی ام بانک آرین پس از اتمام دوره های آموزشی گفت که مجوز فعالیت ندارد و به احتمال زیاد زود آن را می گیرد اما با گذشت بیش از 3 ماه هنوز خبری نشده و فقط می گویند دعا کنید
لطفا پیگیر شوید

Srar  هم نوشته که : بانکی جواب منو نمیدی؟آموزشی تات چی میشه بلاخره؟امسال هست بانکی؟بانکی به نظرت مال تهرانم ممکنه لغو شه؟

خبرنگار سایت بانکی برای دسترسی به پاسخ این سوال ها با بسیاری از بانک های خصوصی تماس گرفت، اما ایشان اعلام نتیجه نهایی را منوط به اخذ مجوز بانک مرکزی کرده اند.


اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► برگزاري آزمون استخدامي شهرداري‌ها در دي‌ ماه
فوت کوزه گری رشته روزنامه نگاری ◄

مطالب مرتبط
بنر