دور زدن بانک های دولتی توسط شهرداری

شنبه ، 28 دی 1387 ، 13:57

بانکی: شوراي شهر تهران پس از بررسي ، لايحه مجوز افتتاح حساب درآمدي شهرداري نزد شعبه شهيد بهشتي بانک پاسارگاد را تصويب کرد.


بر مبنای خبر خبرگزاری ها  شوراي شهر تهران در يکصد و پنجاه و نهمين جلسه خود درروز 24 دي ماه 1387 با تاکيد بر نياز شهرداري تهران به استفاده از خدمات نوين بانکداري با گشايش حساب درآمدي شهرداري در بانک پاسارگاد موافقت کرد. اين موافقت در حالي صورت گرفت که شوراي شهر تهران بر اين باور است که در بانک‌‏هاي خصوصي شرايط بهتري براي بهره‌‏مندي از تسهيلات به منظور تامين منابع مالي مورد نياز شهرداري تهران وجود دارد.


مهدي چمران، رييس شوراي شهر در اين باره گفت: منافع و امکانات بانک‌‏هاي خصوصي براي شهرداري تهران بهتر است‌، چرا که ميزان وام‌‏ها با درصد بهره کم در بانک هاي خصوصي بيشتر است.


وي ادامه داد: "تلاش ما براي ايجاد رقابت است نه تضعيف بانک‌‏ها. "

برخی گمانه زنی ها این اقدام شهرداری را در راستای سیاست های رقابتی شهرداری و دولت ارزیابی کرده اند و چنین اقداماتی را در جهت تضعیف بانک های دولتی می دانند.

این در حالی است که شهر داری تهران و شورای شهر چنین ادعایی را مردود دانسته و این اقدام را درجهت ایجاد رقابت بین بانک ها مطرح کرده اند.

پس از رسیدن احمدی نژاد به ریاست جمهوری سکان هدایت شهر داری تهران به قالیبا ف سپرده شد که علارغم هم جهت بودن با احمدی نژاد اختلافات نظر اساسی با او در زمینه مسائل گوناگون و از جمله اقتصاد دارد.

با وجود تلاش های بزرگان قوم برای برقراری صلح میان این دوچهره برجسته سیاسی کشور تلاش ها همچنان بی نتیجه مانده است.

 

 

► سال بد اقتصاد ایران
رقابت بازار سرمايه با بانك‌ها ◄

مطالب مرتبط
بنر