پرورش متخصص فروش؛ دوره جامع آموزش فروش

شنبه ، 18 ارديبهشت 1400 ، 06:42

با شرکت در دوره رایگان(۲۱ درس ویدیویی) مسابقات فیتنس و آمادگی ذهنی فروش با مربیگری کریس کرافت ستاره شوید!! صبح زود که چشمامو باز کردم با چنین پیامی مواجه شدم که یکی از دوستانم که توی کار فروش نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)  بود و چند وقتی بود کار و کاسبیش سکه شده، برام فرستاده بود. آموزش فروش با مربیگری کریس کرافت! خب کریس کرافت رو نمیشناختم پس گوگل کردم ببینم کیه! نویسنده، سخنران، مربی مهارت های مدیریتی، رهبر فکری و… مشخص بود همه فن حریفه! با خودم فکر کردم حتما فرصت خوبیه، یه چیز دیگه هم بود؛ اونم این که تازه تو یک مقاله خوانده بودم که توصیه‌ها و پیشنهادات دوستان و آشنایان یا همان بازاریابی دهان به دهان به خاطر اعتمادی که به فرد پیشنهاد کننده داریم بیشترین تاثیر را روی آدم داره. خب واضحه که منم مثل بقیه تصمیم گرفتم برم توی این باشگاه فیتنس فروش رایگان ثبت نام کنم و یک فروشنده موفق و متخصص فروش بشم. شما هم می‌توانید مثل یک دوست روی حرف‌های من حساب کنید. اجازه بدین براتون توضیح بدم که تمرینات و تجهیزات ورزشی لازم برای ستاره شدن توی فروش و فروشندگی چیه…


بخش اول آموزش فروش: اصول اولیه فروش

دیر اومدی نخواه زود برو. دمبل رو بزار سر جاش. اول باید گرم کنی. اصلا باید ببینیم تعریف فروش چیه؟ فروش حرفه‌ای یعنی با مشتری صحبت کنی و به حرفاش گوش بدی. ببینی گره کارش کجاست و آیا می تونی با محصول و خدماتی که داری این گره را باز کنی یا نه! حرفه‌ فروش و فروشندگی مثل بندبازیه. حفظ تعادل و روی طناب لرزان راه رفتن هم خیلی کار سختیه. الکی که نیست، همه که قرار نیست ستاره بشن! حتی اگر تا آخر این دوره را هم بگذرونی و مهارت‌های فروشندگی حرفه‌ای را یاد بگیری مثل این میمونه که یک پزشک فقط درس خونده باشه و فواید و عوارض قرص و داروها را حفظ کرده باشه. شما به چنین دکتری اعتماد داری؟ معلومه که نه. به پزشکی اعتماد می‌کنی که بتونه دردت را تشخیص بده.

بخش دوم آموزش فروش: ایجاد ارتباط با مشتری بالقوه

مرحله‌ی دوم شناخت تجهیزات ورزشیه مثل دمبل، هالتر و غیره. توی حوزه‌ فروش مهم‌ترین چیزی که باهاش سروکار دارین آدمها هستند. برقراری ارتباط با مشتریان خیلی مهمه و شما باید آنها را بشناسید. اگر بخواهید نه تنها فروشنده‌ای معروف بلکه تبدیل به فروشنده‌ی محبوب قلب‌ها بشین باید خیلی چیزها را یاد بگیرید، مثل اینکه در برخورد با مشتری چطور رفتار کنید، زبان بدن چیه، چطور احساس ارزش و مهم بودن را به مشتری القا کنید، شنونده‌ خوبی باشید، چه سوالاتی بپرسید که مفیدترین اطلاعات را بتوانید دریافت کنید و تیپ‌های شخصیتی مشتریان را تشخیص بدین.

بخش سوم آموزش فروش: تشخیص نیازهای مشتری

خب حالا که کار با ابزار و تجهیزات ورزشی آشنا شدین باید ببینید هر کدام برای چه عضله‌ای کاربرد داره. باید تشخیص بدین که مثلا پشت بازو چطوری تقویت شه و یا اصلا کدوم عضله‌ شما نیاز به تمرین داره! پس توی این مرحله یا نیاز مشتری را پیدا میکنی یا به تشخیص خودتون احساس نیاز در مشتری را بیدار می‌کنید. چرا؟ چون ما انسان‌ها به خاطر اینکه تحت تاثیر خطاهای ذهنی هستیم بعضی وقت‌ها خیلی دیر تصمیم می‌گیریم!

بخش چهارم آموزش فروش: تجویز راه حل به جای فروش

اجازه بدین خیلی دلسوزانه مثل یه مشاور رودربایستی را باهاتون کنار بذارم و بگم که شما باید حتما تغذیه‌ مناسب داشته باشید و آب زیاد بنوشید تا بتونید تاثیر تمرینات را ببینید. فروش هم از این قاعده مستثنی نیست. یعنی شما باید نقش مشاور مشتریان خود را بازی کنید و ویژگی‌ها و مزایای محصولتان را صادقانه با آنها مطرح نمائید.

بخش پنجم آموزش فروش: مدیریت مخالفت‌های مشتری

توی پروسه‌ بدنسازی و بعد از تمرین ممکنه توی بعضی عضلاتتان درد احساس کنید. اما چاره چیه؟ شما باید بدونید نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود. در فروش هم گاهی اوقات با نارضایتی مشتریان روبرو می‌شین که باید راه مدیریت کردن آن را بلد باشید. حالا این نشانه‌ خوبیه یا نه؟ قطعا خوبه. عضلات شما هم وقتی واکنش نشان می‌دن که درگیر شده باشن. در این بخش کریس کرافت به شما آموزش می‌ده که چطور با تکنیک «کندن پوست پیاز» به علت اصلی نارضایتی پی ببرید و آن را برطرف کنید. پس باید آمادگی داشته باشید و کنترل همه چیز را در دست بگیرید و اگر مشتری‌ که همیشه نگران قیمته و تخفیف میخواد باید بدونید که چطور برخورد کنید.

بخش ششم آموزش فروش: نهایی کردن معامله

رسیدیم به مرحله‌ یکی مانده به آخر یعنی سرد کردن که خیلی مهمه و هر مربی تاثیر این کار را به شما نمی‌گه!. همانطور که می‌دونید نهایی کردن فروش هم کاری نیست که هر کسی بتونه انجام بده. کریس کرافت در این قسمت از اصول نهایی کردن معامله و این که از چه کلماتی برای این کار استفاده کنید رو بهتون میگه! اما فوت کوزه گری فروشندگان حرفه‌ای! شما باید همیشه توپ را در زمین خود نگه دارید. پیگیری سریع و به موقع کاریه که مثل سرد کردن از واجباته.

بخش هفتم آموزش فروش: بهره وری و سنجش عملکرد

وقتی وارد باشگاه بدنسازی می‌شوید تست BMI می‌دین تا از وضعیت جسمانی خودتون آگاه بشین. و طی دوره و در انتهای آن هم این تست به تشخیص مربی تکرار می‌شه تا نحوه‌ی عملکرد خودتان را بسنجید. در حوزه‌ فروش هم اگر بخواهید که بدانید در مسیر درستی هستید یا نه باید بررسی دقیقی روی عملکرد خود داشته باشید. کریس کرافت در این بخش ۷ اصل اساسی برای افزایش راندمان فروش و روش‌های علمی ارزیابی وضعیت فروش را به شما آموزش خواهد داد.

► سفر به کیش را ارزان واقتصادی تجربه کنید
نقش پلتفرم‌های رمز ارز ایرانی در توسعه کسب و کار فناورانه بومی ◄

مطالب مرتبط
بنر