ظرفیت بانک صادرات ایران برای تامین مالی سالانه ۸۰۰ میلیون یورویی فولاد مبارکه

شنبه ، 21 اسفند 1400 ، 13:23
مديران عامل بانک صادرات ايران و فولاد مبارکه اصفهان در نشستي زمینه‌های توسعه همکاري في‌مابين را بررسي و برای استفاده از ظرفيت‌هاي ريالي و ارزي اين بانک در داخل و خارج کشور تفاهم کردند. 

حجت‌اله صيدي در ديدار مديران مجموعه فولاد مبارکه بر تقويت همکاري بانک صادرات ايران با اين شرکت تاکيد کرد و گفت: همکاري با اين شرکت تاکنون در مسير مطلوبي قرار داشته و همچنان از تمامي ظرفيت‌هاي موجود ارزي و ريالي براي پيشبرد فعاليت‌هاي فولاد مبارکه استفاده خواهیم کرد.

وي با بيان اين که همه ۵۰۰ شرکت برتر ايران به غير از بانک‌هاي موجود در اين فهرست و همچنین شرکت‌هاي بزرگ صنعت پتروشيمي، خودروسازي و دیگر صنایع کشور با بانک صادرات ايران همکاري دارند و ۲۵ درصد گردش مالي آنها توسط اين بانک انجام مي‌شود، اظهار داشت: شرکت فولاد مبارکه براي بانک صادرات ایران از ‎اهميت ويژه‌اي برخوردار است و این ظرفیت‎ ‎ وجود دارد که حداقل ۲۵ درصد حجم عملياتي بانکي این شرکت توسط بانک صادرات ايران انجام شود.

صيدي در اين نشست با اشاره به روابط کارگزاري در کشورهاي منطقه و برخورداری بانک صادرات ایران از بيشترين تعداد شعب خارج از کشور، براي انجام مبادلات ارزي و کاهش هزينه‌هاي تامين مالي شرکت فولاد مبارکه اعلام آمادگي کرد و ظرفيت بانک براي تامين مالي سالانه حداقل ۸۰۰ ميليون يورو به منظور حمايت از طرح‌هاي توسعه‌اي اين شرکت را يادآور شد.

مديرعامل شرکت فولاد مبارکه نیز در اين نشست ضمن ابراز رضايت از همکاري با بانک صادرات ايران گفت: هميشه سابقه مطلوبي از همکاري با بانک صادرات ايران در فولاد مبارکه وجود داشته و جايگاه آن از نظر عملکرد در ميان ساير بانک‌ها همواره جايگاه برتري بوده است.

محمدیاسر طیب‌نیا با اشاره به وجود بيش از هشت ميليارد يورو طرح جديد در فولاد مبارکه، خواستار همراهي بانک صادرات ايران براي تحقق طرح‌هاي توسعه‌اي اين شرکت از طريق منابع صندوق توسعه ملي شد. 

مديرعامل فولاد مبارکه همچنین هماهنگي و تدوين تفاهم‌نامه و برنامه عملياتي بلندمدت براي استفاده از ظرفيت‌هاي بين‌المللي بانک صادرات ايران را خواستار شد

► ماجرای ربع سکه ۱۴ میلیونی چیست؟
سفر به کیش را ارزان واقتصادی تجربه کنید ◄

مطالب مرتبط
بنر