مشكلات صادركنندگان در بانک توسعه صادرات

دوشنبه ، 22 مهر 1387 ، 17:23
 
بانک توسعه صادرات ایران در حال حاضر با بیش از 500 بانک معتبر خارجی روابط کارگزاری دارد.

دکتر کاظم دوست حسینی مدیریت امور بین‌الملل این بانک با اعلام این مطلب گفت: گسترش شبکه کارگزاری به منظور تسهیل روابط بانکی بین‏المللی، همواره مدنظر بانک توسعه صادرات ایران بوده است و این بانک توانسته با معتبرترین بانک‌های کشورهای مختلف روابط کارگزاری برقرار نمايد.
به گزارش روابط‌عمومي بانك توسعه صادرات ايران، جلسه کارگروه بررسی مسائل و مشکلات صادرکنندگان در بخش خدمات بانکی بین‌المللی با حضور نمایندگان چند شرکت دولتی و خصوصی و همچنین نمایندگان برخی از بانک‌های کشور در بانک توسعه صادرات ایران برگزار شد.
دکتر کاظم دوست حسینی در این جلسه گفت: تقویت بخش خصوصی یکی از اهداف اعطای تسهیلات و اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران است.
وی تصریح کرد: اشکالات در صورت‌های مالی شرکت‌ها از جمله حسابرسی نشدن آنها از مهمترین مشکلات بانک با صادرکنندگان است.
مدیر امور بین‌الملل بانک توسعه صادرات ایران با اعلام اینکه این بانک، از منابع مختلفی برای اعطای تسهیلات به صادرکنندگان استفاده مي‌کند، گفت: سیاست بانک توسعه صادرات ایران، بر فراهم آوردن ابزارها و روش‌های جدید تامین مالی و نیز ایجاد ساختارها و زیرساخت‌های مناسب مالی استوار شده است.
وی افزود: از این رو بانک توسعه صادرات ایران، منابع مختلفی را برای اعطای تسهیلات و تامین منابع لازم مشتریان خود فراهم کرده که از آن جمله مي‌توان علاوه بر منابع بانک، به حساب ذخیره ارزی، خطوط ریفاینانس، منابع بانک توسعه اسلامي‌ و منابع مصوب در قوانین بودجه سالانه کشور اشاره کرد.
در ادامه این نشست نمایندگان برخی از صادرکنندگان کشور به بیان دیدگاه‌های خود در زمینه خدمات بانکی بین‌الملل پرداختند. عمده‌ترین مشکلات عنوان شده از سیستم بانکی کشور از نگاه فعالان بخش صادرات، نبود سرعت لازم در بررسی طرح‌ها و اعطای تسهیلات، وجود برخی از قوانین دست و پاگیر برای بانک‌ها و عدم وجود بانک اطلاعاتی صادرکنندگان در بانک‌ها مي‌باشد.
قرار است نتایج این کارگروه در دومین همایش خدمات بانکی و صادرات که در تاریخ 27 مهر ماه سال جاری در تهران برگزار مي‌شود، مطرح گردد.

 

► همراه بانک در انگلستان
اعتبارسنجي مشتريان بانك‌ها ◄

مطالب مرتبط
بنر