آغاز پرداخت وام ازدواج 4 میلیونی

دوشنبه ، 11 آذر 1387 ، 08:51

بانکی: مدیرعامل صندوق مهر امام رضا در گفتگو با خبرنگاران گفت: مشکل پیش آمده در پرداخت وام نقدی 40 میلیون ریالی ازدواج برطرف شد و بانک‌های عامل از روز يكشنبه این وام را پرداخت می‌کنند.

خلیل یسائی با اعلام این خبر اظهار داشت: متقاضیان می‌توانند برای دریافت معرفی‌نامه بانک‌ها به شعبه‌های این صندوق در سراسر کشور و سپس برای دریافت وام به بانک‌های عامل مراجعه کنند.

يسائي گفت: وام نقدي 40ميليون ريالي خاص زوج‌هايي است كه تاريخ ازدواج آنان پس از عيد فطر است و زوج‌هايي كه تاريخ ازدواجشان قبل از عيد فطر است 20ميليون ريال نقدي و معادل 20ميليون ريال حواله كالاي ساخت داخل دريافت مي‌كنند.

بانك‌ها با اعلام اينكه ابلاغيه بانك مركزي را دريافت نكرده‌اند از پرداخت وام نقدي 40ميليون ريالي امتناع مي‌كردند و مديرعامل صندوق مهر امام رضا گفت: اين دستورالعمل روز يكشنبه به بانك‌ها ابلاغ شده است.

در حالی برای سومین بار در ماه های اخیر خبر پرداخت وام ازدواج 4 میلیونی مطرح می شود که عدم پرداخت این مبلغ از سوی بانک های عامل در بین متقاضیان این شبهه را ایجاد کرده که چنین اعلامی همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س)و روز ملی ازدواج جوانان بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته باشد.

خبر احتمال افزایش وام ازدواج برای نخستین بار درشهریور ماه اعلام شد وپس از آن که پیگیری خبرنگاران از عدم پرداخت وام از سوی بانک ها به بهانه عدم دریافت بخش نامه مواجه شد , علت را جویا شدند که به مردم اطمینان داده شد این وام پرداخت خواهد شد.

بار دوم زمان پرداخت این وام پس از عید سعید فطر عنوان شد در آن زمان مهر به نقل از مسئولین گزارش داد کليه مزدوجين که عقدنامه آنها از تاريخ عيد فطر سال جاري به بعد باشد، به آساني و سرعت از مزاياي تسهيلات قرض‌الحسنه 20 ميليون ريال و زوجين 40 ميليون ريال برخوردار خواهند شد.

همچنین  اعلام شد هم اکنون دستورالعمل اين نوع وام نيز در پشت شيشه بانک‌ها درج شده است. درحالی که زوج ها هنگام مراجعه به بانک تنها با پاسخ سرد کارکنان بانک و اظهار بی اطلاعی ایشان مواجه می شدند.

در حال حاضرسومین بار است که این خبر به صورت عام و از طریق رسانه ملی مطرح می شود که امید است به حقیقت بدل شود و زوج های جوان پس ازمرا جعه به بانک با پاسخ مناسبی از سوی کارکنان بانک ها مواجه شوند.

بسیاری از زوج های جوان از  پرداخت وام به کسانی که از عید سعید فطر ازدواج کرده اندناراضی اند ومعتقدند بهتر بود این وام به کلیه زوج هایی که از آغاز سال ازدواج کرده اند پرداخت می شد .

با وجودی که تلاش مسئولان برای  افزایش سقف وام ازدواج قابل ستایش است اما این مبلغ همچنان در مقابل هزینه های هنگفت ازدواج اندک بوده و امید می رود به میزان مناسبی افزایش یابد.

 

► پيشنهاد رفراندوم براي طرح تحول اقتصادي
ایران دارای بالاترین نرخ تورم درمنطقه ◄

مطالب مرتبط
بنر