توقف چندساعته کرجي‌ها براي دريافت پول از خودپردازها!

دوشنبه ، 25 آذر 1387 ، 11:00

در حال حاضر اصلي ترين مشکلي که شهروندان کرج بخصوص در مناطق پر جمعيت مثل فرديس، مارليک و محدوده چهاراه طالقاني و مرکز شهر با آن دست به گريبان اند عابر بانک هايي است که تنها کاري که نمي کنند انجام کارهای مورد نیاز مشتریان است.
    
 افزايش جمعيت کلان شهرها در سالهاي اخير سبب شده تعداد بي شماري از ساکنان اين شهرها و مهاجران روستاها به سمت شهرهاي اطراف پناه ببرند که اين مسئله همزمان مهاجرت بسياري مشکلات را به اين شهرستان ها بدنبال داشته است.

کرج از جمله اين شهرها است که در حال حاضر با دو ميليون نفر جمعيت نام يکي از کلان شهرهاي کشور را در کنار تهران، تبريز، اصفهان و مشهد يدک مي کشد اما تا به حال امکاناتي در حد نامش نداشته است.

بنابراين گزارش کمبود مراکز اداري و رفاهي در اين شهر سبب شده است که بيشتر فروشگاهها، بانکها و...همواره مملو از جماعتي باشد که از ساعت هاي ابتدايي صبح براي خريد و يا پرداخت کردن يک قبض آب وبرق بايد ساعت هاي طولاني را بيرون از فروشگاه يا بانک به انتظار بنشيند.

در حال حاضر اصلي ترين مشکلي که شهروندان اين شهر بخصوص در مناطق پر جمعيت مثل فرديس، مارليک و محدوده چهاراه طالقاني و مرکز شهر با آن دست به گريبان اند عابر بانک هايي است که تنها کاري که نمي کنند سهولت در دريافت وجه مالي است.

اين عابر بانک ها که تعداد آنها در هر کدام از اين مناطق به تعداد انگشت هاي دست هم نمي رسد آنقدر با صف هاي عريض وطويلي روبرو هستند که گاه تا دو ساعت براي گرفتن مبلغ از اين عابر بانک ها بايد در صف ايستاد.

البته ميزان پرداخت وجه در هر بار زدن کارت در بيشتر دستگاه هاي عابر بانک ها  تا سقف 60 هزار تومان امکان پذير است که همين مسئله باعث شده که در مواردي شاهد  دعوا و کتک کاري بين فردي که مي خواهد دوبرابر يا سه برابر اين مبلغ را بگيرد با آنهايي که در صف ايستاده اند پيش بيايد.

 اين صف ايستادن و تن دادن به شنيدن هر فحش و ناسزا و کتک کاري هم منوط به اين شرط است که عابر بانک با محدوديت هايي همچون نقص فني يا تمام شدن اسکناس مواجه نباشد که متاسفانه در 90 درصد موارد عابر بانک هاي اين مناطق در طول روز با اين مشکلات مواجه اند.

همچنين نکته قابل تاملي که در روزهاي بيست و پنجم تا پنجم هر ماه در اين شهر ديده مي شود اختلال در عابر بانک ها امور بانکي و... است که مسئولان مربوطه واريز شدن حقوق کارکنان بطور همزمان توسط ادارات دولتي و ارگانها را علت اصلي اين ماجرا مي دانند.

اين ناهماهنگي و نبود امکانات در اين شهر در حالي شهروندان کرجي را با مشکلات عديده اي مواجه کرده است که استقرار بيش از 10 موسسه و مرکز اداري و فرهنگي کشوري و استاني از جمله موسسه استاندارد وتحقيقات صنعتي ايران، ، سرم سازي رازي، دانشگاه تربيت معلم، معاونت آب و خاک وزارت جهادکشاورزي، موسسه تحقيقات علوم دامي و... و همچنين افزايش ثانيه اي ساکنان اين شهر کرج را بيش از پيش نيازمند يک توجه ويژه کرده است که متاسفانه تا امروز نگاهي چه عادي وچه ويژه به آن نشده است...

منبع: خبرگزاری برنا

► تنها 5 ميليارد دلار از حساب ذخيره تسهيلات پرداخت شد
افزایش 9میلیارد دلاری ذخایر بین المللی ایران ◄

مطالب مرتبط
بنر