احمدی نژاد: هیچ منابع مالی برای تبلیغات ندارم

شنبه ، 19 ارديبهشت 1388 ، 13:08

دکترمحمود احمدی‌نژاد، عصر روز جمعه پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری دهم در وزارت کشور در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و با تاکید بر این‌که "از طرف خودم هیچ ستاد تبلیغاتی ندارم"، افزود: هیچ منابع مالی برای تبلیغات ندارم و اگر هم داشتم ضرورتی نمی‌دیدم درتبلیغات هزینه شود.

 احمدی‌نژاد در این مصاحبه مطبوعاتی بعد از سخنان خود به خبرنگاران گفت که به زودی در یک کنفرانس مطبوعاتی حضور پیدا خواهد کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ خواهد داد.

دکتر محمود احمدی‌نژاد ،کاندیدای دهمین انتخابات ریاست جمهوری ، در بخشی از سخنان خود در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات گفت: «لازم است اینجا چند نکته را خطاب به ملت عزیز ایران بیان کنم؛ اول اینکه بنده از طرف خودم هیچ ستاد تبلیغاتی ندارم، ستادی که رسما مدیریت و هدایت آن برعهده بنده باشد ندارم و وظیفه من اعلام آمادگی برای خدمت به مردم است و هیچ منابع مالی برای تبلیغات ندارم و اگر هم داشتم ضرورتی نمی‌دیدم درتبلیغات هزینه شود. اما عزیزانی هستند که به صورت داوطلب و مردمی به دنبال برنامه‌ریزی برای مدیریت تبلیغات انتخاباتی هستند. من ضمن تشکر از تمام کسانی که به صورت داوطلب و مردمی مصمم هستند که در مسیر انتخاب بهتر و انتخابات بهتر تلاش کنند چند نکته را خطاب به آنها عرض می‌کنم.»

رییس جمهور ادامه داد:«‌ همه ما مصمم هستیم که فضای انتخابات، فضای بانشاط و دوستی باشد و کسی حق ندارد به اسم طرفداری از بنده به دیگران تعرضی کند و یا علیه دیگری صحبت کند و نباید فضای تخریبی ایجاد کند و کسانی که درجهت تخریب فضای سالم انتخابات حرکت و این فضا را تخریب کنند، هیچ ارتباطی با بنده ندارند و مطلقا مورد تائید نیستند. همه باید کمال ادب و احترام را رعایت کنیم و توجه داشته باشیم که اخلاق انتخاباتی یک اصل است.»

رییس‌جمهور گفت:« ‌کسانی که می‌خواهند بنده را معرفی کنند فقط عملکردها را بگویند؛ آن هم اگر لازم است، و این مساله را نیز در حد واقعیات بگویند و کسی حق ندارد بزرگ‌نمایی کند.»

رییس‌جمهور افزود:« کسی حق ندارد در برابر انتقادات درست و بیان برخی از ضعف‌ها که طبیعی یا غیرطبیعی است مقاومت کند و عرصه انتخابات باید عرصه‌ای باشد جهت شناسایی نقاط قوت و ضعف و برنامه‌ریزی درست برای آینده.»

رییس جمهور گفت:« آنها(طرفداران) نباید دچار اسراف شوند، ‌نباید مزاحم مردم شوند و من توصیه می‌کنم اگر کسی برای تبلیغ می‌خواهد هزینه کند آن هزینه را در جهت کمک به محرومان جامعه به کار بگیرد و بهترین روش تبلیغ، گفت‌وگو، صبحت کردن و ارائه منطق است و هیچ کس حق گرفتن پول به اسم بنده را از مردم را ندارد و هیچ کس حق ندارد از مردم به نام بنده وجهی بگیرد و احدی حق ندارد از بیت المال و امکانات عمومی برای تبلیغات استفاده کند و اگر استفاده کرد از ما نیست و محکوم است.»

وی ادامه داد:« اگر کسانی به عنوان وظیفه زحمت می‌کشیدند من از آنها تشکر می‌کنم ولی باید توجه کرد که تلاش در ستادهای مردمی انتخاباتی حقی را ایجاد نمی‌کند و آن عزیزان نباید توقع داشته باشند که کار آنها در ستادهای مردمی در تصمیم‌گیری‌ها و عزل و نصب‌ها نقشی را ایفا کند.»

رییس‌جمهور ادامه داد:« انتخابات و جریان انتخابات هیچ تاثیری بر روند کار و خدمتگذاری دولت نخواهد داشت و همکاران من در دولت حق ندارند ثانیه‌ای را جهت خدمت به مردم فروگذاری و از این امرغفلت کنند و دولت با همان شتاب و سرعت و با استفاده از تمام لحظه‌ها به خدمت خود به فضل الهی ادامه می‌دهد و باید ادامه دهد تا ثانیه‌ای که مردم بخواهند.»

وی گفت: « من از خداوند متعال می‌خواهم که بهترین سرنوشت و آینده را برای ملت عزیز ایران و تمام ملت‌ها رقم بزند و اعلام می‌کنم که انشاءالله در آینده نزدیک یک کنفرانس خبری کامل و با وقت مناسب خواهیم داشت و انشاءالله به سوالات همه کسانی که علاقمند به پرسش هستند؛ پاسخ خواهم گفت.»

رییس جمهور بار دیگر از تمام ملت ایران و همچنین خبرنگاران تشکر و قدردانی و تاکید کرد که انشاءالله بهترین انتخابات برگزار شود.

احمدی‌نژاد همچنین در ابتدای سخنان خود گفت: «خداوند را سپاسگذارم که ملت عزیز ایران قدم بر صراط مستقیم الهی گذاشته و با اراده ملی و با همبستگی عمومی دست‌اندکار برپایی جامعه‌ای نمونه، شاهد و الگو است.»

رییس‌جمهور گفت:« باید حیات طیبه در جای جای میهن عزیز ما جاری و ساری باشد و تردیدی نیست که رسیدن به حیات طیبه و قله‌های پیشرفت نیازمند پاسخ مثبت به دعوت پیامبر اسلام (ص) و صالحان است. امروز ملت ایران در مسیر حرکت به سمت قله‌های عزت و عظمت است. ملت بزرگ ایران با مجاهدت بی‌نظیر خود و با عزم الهی و انقلابی خود در مسیر عدالت، عدالت‌خواهی و در مسیر عزت و عزت‌خواهی و در مسیر پیشرفت و کمال همه جانبه درحال حرکت است. امروز ملت ایران در عرصه ‌های گوناگون اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در حال شکوفایی است و امروز ملت ایران گام‌های بلند خود را برای رسیدن به قله‌های پیشرفت با استحکام و تدبیر برداشته است.»

رییس‌جمهور ادامه داد:« در فرهنگ ملت ایران و نظام برآمده از اراده ملت ایران خدمتگذاری یک امتیاز است. خدمتگذاری به ملت در حقیقت توفیق و لطف الهی است.»

وی گفت:« ملتی که در مسیر الهی حرکت می‌کند شایسته همه‌گونه فداکاری است. ملتی که قصد برقراری جامعه‌ نمونه دارد، این ملت در نزد ملائکه الهی و نزد همه صالحان، پاکان و آزادگان عزیز، سربلند و مقرب است. امروز ملت ایران پرچم‌دار عدالت‌خواهی، عزت و کرامت انسان‌ها درسطح جهانی است و در مسیر تعالی خود با شجاعت ایستاده و خدا را از همبستگی بی‌نظیر و وحدت مثال زدنی و آرمان‌خواهی ملت ایران سپاسگذاریم.»

رییس‌جمهور به اهمیت انتخابات در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت:« در جمهوری اسلامی ایران انتخابات حق مردم و یک امر اصیل است و بدون مشارکت و نظارت مستمر و همه‌جانبه‌ آحاد مردم امکان تحقق آرمان‌ها و هدف‌ها وجود ندارد؛ اصل حرکت متعلق به مردم است و برای مردم است و در خدمت مردم است. هر انتخاباتی باید نقطه‌ی شروع حرکت جدید و سکوی پرش به قله‌های بلند‌تر و آغازی دوباره برای ملت ما باشد. انتخابات صحنه حضور تمام ملت و جوشش اراده‌ها و پربا داشتن شرایطی جدید و حرکتی نوین است. انتخابات باید مقوم محبت‌ها، دوستی‌ها وبرادری‌ها باشد. انتخابات باید مقوم همبستگی ملی و انگیزانده برای حرکت سریع‌تر در مسیر کمال و پیشرفت باشد. انتخابات یک جشن ملی است. یک میثاق عمومی برای پافشاری بر هدفها و حرکت دسته‌جمعی در راه تحقق هدف‌ها است.»

وی ادامه داد:« در ایران انتخابات یک امر اصیل است و هر انتخاباتی باید یک گام و یک سکو ملت ما را به سمت هدف‌ها نزدیک‌تر کند. فضای انتخابات باید فضای نشاط، شور و اندیشه باشد. فضای انتخابات باید مملو از پاکی‌ها، صداقت‌ها و محبت‌ها باشد.»

رییس‌جمهور گفت: « انتخابات ریاست جمهوری دهم در راه است؛ در انتخابات باید تمام داشته‌های ملت به صحنه بیاید چرا که سرنوشت چهار سال آینده رقم می‌خورد. برای تحقق این هدف نیازمند فضای منطقی، منصفانه، دوستی و برادری هستیم. قبلا هم عرض کردم که انتخابات متعلق به تمام ملت است و رهبر عزیز انقلاب در اول فروردین با اعلام اینکه فقط یک رای دارند، فضای زیبایی را ترسیم می‌کنند که همه بتوانند توانمندی‌های خود و اندیشه‌های نو، ابتکار عمل‌های خود و برنامه‌ریزی‌های خود را به صحنه آورند و در خدمت پیشرفت کشور قرار دهند.»

رییس‌جمهور گفت:«‌ باور من این است که باید همه تلاش کنیم که انتخابات بهترین باشد. بنده به عنوان خادم ملت و یکی از آحاد ملت مثل بقیه یک رای دارم و خود من هم باید تمام توان خود را به کار گیرم که بهترین انتخابات برگزار شود.»

در هنگام حضور رییس‌جمهور در ستاد انتخابات وزارت کشور،‌کلهر، شیخ‌الاسلام، مشایی، ثمره، الهام و سعیدلو او را همراهی می‌کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

► آقاتهراني؛ بندگي خدا حکم مي کند به فردي راي دهيم که خدا مي خواهد
نامزدهاي انتخابات و آزادي اقتصادي ◄

مطالب مرتبط
بنر