موسوی: اعلام برنامه هادر آینده نزدیک

دوشنبه ، 28 ارديبهشت 1388 ، 14:50

مهندس موسوی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و اقدامات دولت نهم در این زمینه، مهم ترین مشکل دولت آینده را نقدینگی شدید توصیف کرد.

مهندس میرحسین موسوی عصر امروز در جمع هزاران نفر از مردم رشت که در سالن شهید عضدی این شهر تجمع کرده بودند با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت:  بزرگترین نگرانی امروز جوانان بیکاری است و ترس از آینده نامعلوم جوانان را آزار می دهد.

موسوی افزود: افزایش تورم با مشکلات اقتصادی مثل عدم تولید و کوچک شدن روزمره سفره مردم نسبت دارد.وی با تاکید بر هویت ایرانی و اسلامی مردم ایران گفت: ما نمی توانیم به نقطه ایده آل برسیم مگر اینکه روی هویت خود بایستیم. من وقتی می دیدم زمان پخش سرود جمهوری اسلامی ایران مردم بپا می خیزند سرود را تکرار می کنند این نشانه علاقه به هویت ایرانی است.

موسوی توزیع بی رویه پول و بی تدبیری در سیاست های اقتصادی کشور را باعث ایجاد نقدینگی بسیار زیاد در جامعه توصیف کرد و گفت: مشکل دولت آینده نقدینگی زیاد است.

نخست وزیر دوران دفاع مقدس با انتقاد از رفتارهای تبلیغاتی و عجله برای به ثمر نشاندن طرح های عمرانی در کشور گفت: اگر عظمت ایران را می خواهیم باید کارهایی را شروع کنیم که وقتی ما نیستیم ثمره بدهد و به فکر تبلیغ خودمان نباشیم.

وی افزود: درسیاست خارجی باید عظمت ایرانی را بخواهیم طوری عمل نکنیم که گذرنامه های ایرانی را درخارج از کشور قبول نکنند و به ایرانیان بی احترامی کنند.

میرحسین موسوی سپس خاطره ای را از امام راحل در مورد شعار "راه قدس از کربلا می گذرد" بیان کرد. وی گفت: منظور امام از این شعار این بود که مشکل جنگ خود با عراق حل کنید اگر نیرومند شدیم آنگاه می توانیم به دوستان لبنانی خود هم کمک کنیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد:من وقتی تنگ نظری ها درمقابل ملت، روشنفکران ودانشجویان را می بینیم ناراحت می شوم. نباید به جوانان نگاه امنیتی داشت.

میرحسین موسوی از اعلام قریب الوقوع برنامه های خود در حوزه ای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خبر داد و گفت: به زودی برنامه هایم را در قالب جزواتی منتشر خواهم کرد. همچنین نشریه "کلمه سبز" هم منتشر شده که در آن برنامه هایم را توضیح خواهم داد.وی رنگ سبز را نشانه توسعه و علاقه به اهل بیت دانست و گفت: امیدوارم این رنگ سبز در همه کشور گسترش یابد.

میرحسین در حال حاضر در شهر یزد به سر می برد.

منبع: خبرگزاری مهر

► حضور وزيران زن در كابينه كروبي
دستهای اصلی مافیای نفت قطع شد ◄

مطالب مرتبط
بنر