مشروح سخنان احمدي نژاد در اولین نطق تلويزيوني

سه شنبه ، 5 خرداد 1388 ، 09:13

 

محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور  شب گذشته  در نطق انتخاباتي خود كه از شبكه اول سيما پخش شد ملت ايران را ملتي بزرگ، ايماني، آرماني، با فرهنگ و تمدن‌ساز دانست و گفت:‌باور من نسبت به توانمندي و بزرگي ملت ايران باوري عميق است چرا كه همواره به سه عنصر اصيل عنايت خداي بزرگ، مديريت عالي حضرت ولي عصر (عج) و ظرفيت‌هاي عظيم ملت ايران اعتقاد راسخ داشته‌ام.


وي افزود: اگر ملتي در مسير آرمان‌هاي الهي بايستد، نصرت خداوند حتي است؛ حضرت ولي‌عصر (عج) نيز حاضر و ناظر است و جهان را مديريت مي‌كند و يار و ياور ملت‌هايي است كه مي‌خواهند سربلند زندگي كنند.


احمدي‌نژاد ملت ايران را ملتي بزرگ، توانمند و تاريخ‌ساز دانست كه همواره ظرفيت‌هاي خود را در طول تاريخ و در عرصه‌هاي گوناگون نشان داده است.
رئيس جمهور با اشاره به دوران‌هاي مختلفي كه عظمت ملت ايران به نمايش گذاشته شده است اظهار داشت: نقش بي‌بديل ملت ايران در برپايي فرهنگ و تمدن جهاني از ديدگاه همه صاحب‌نظران و مورخان يك نقش بي‌نظير بوده است و همه معترفند كه ملت ايران در برپايي تمدن بشري نقشي اصيل و محوري برعهده داشته است.
وي با اشاره به اعتراف همه صاحب‌نظران مبني بر نقش كليدي ملت ايران در پايه‌گذاري تمدن اسلامي افزود: ملت ما با دلي اميدوار اسلام ناب را دريافت و در آغوش كشيد و بالاترين خدمات را به تبيين و ترويج انديشه اسلام ناب انجام داد و خود نيز از اين رهگذر شكوفا شد.


احمدي‌نژاد با اشاره به مقطع عظيم انقلاب اسلامي در تاريخ ملت ايران گفت: در اين مقطع ملت ايران يك بار ديگر نشان داد كه مي‌تواند در عرصه‌‌هاي بين‌المللي تحول‌آفرين، الهام‌بخش و پيشتاز باشد و در همين راستا همه معادلات ظالمانه و يكسويه نظام سلطه را به چالش كشيد و قدرت ذاتي ملت‌ها را در مقابل قدرت و ثروت صف‌آرايي كرد و پيروز شد.


رئيس جمهور با اشاره به مقطع 4 سال قبل گفت: علت اينكه در آن مقطع تصميم گرفتم به عنوان قطره‌اي از اقيانوس زلال ملت ايران وارد عرصه شوم اين بود كه در آن زمان يك احساس عمومي در ملت ما شكل گرفته بود كه در حال فاصله گرفتن از مسير نوراني انقلاب است و اين فاصله روز به روز در حال افزايش بود و بنده نيز به عنوان عضو كوچكي از خانواده ملت ايران در اين احساس شريك بودم.


وي با اشاره به علل بوجود آمدن اين احساس اظهار داشت: عنصر اول بوجود آمدن اين احساس، فاصله گرفتن از آرمان‌ها و ارزشهاي ملت ايران و علت دوم نيز فاصله گرفتن مديران ارشد از متن ملت بود؛ اين دو علت از يك جنس است كه هر دو خود را در مديريت نشان مي‌دهند.
احمدي‌نژاد ادامه داد: ملت ايران هميشه در طول تاريخ مسئوليت خود را به خوبي ايفا كرده و نشان داده است كه هرگاه مديران صالح و معتقد به آرمان‌ها در مصدر كار بودند ملت ايران قله‌ها را فتح كرده است، بخصوص در دوران انقلاب اين مسئله بسيار مشهود بود اما اگر در آن مقطع چنين احساسي در ملت ما شكل گرفته بود ملت را بايد در مديريت‌ها جستجو كنيم.


وي خاطرنشان كرد: علي‌رغم اينكه انقلاب اسلامي دستاوردهاي عظيمي به ارمغان آورد اما در بخش‌هاي گوناگون دچار شرايطي شديم كه اعتماد و خودباوري ملي در نقطه حضيض قرار گرفت و دشمنان، ضعف را با فشار تبليغاتي و سياسي بر ملت ما تحميل كرده و مي‌خواسته‌اند ملت ما را تحقير كنند.
احمدي‌نژاد افزود: در مسائل اقتصادي نيز مشكلاتي سنگين و لاينحل وجود داشت كه عده‌اي تنها راه حل آن را هضم شدن در نظام سلطه مي‌دانستند؛ در آن مقطع بيش از 1500 بنگاه بزرگ در مشكلات شديد بسر مي‌بردند و در بخش‌هاي مختلف ديگر نيز با مشكلاتي مهمي مواجه بوديم؛ در سياست داخلي نيز همواره كينه‌ورزي، برخورد و تنش وجود داشت و هر روز به يك بهانه‌ به اين مسائل دامن زده مي‌شد و حتي يك موضوع پيش‌پا افتاده به عنوان يك موضوع ملي تحميل مي‌شود و فضا به سمت نااميدي از آينده مي‌رفت.


اين كانديداي انتخابات رياست جمهوري دهم ادامه داد:‌ در سياست خارجي نيز ديديم كه مي‌خواسته‌اند انقلاب ملت ايران را در مناسبات ظالمانه جهان هضم كنند و حتي تا جايي پيش رفتند كه اعلام كردند كه مي‌خواهند ريشه ملت ايران را از بين ببرند و گفتند ابتدا افغانستان و عراق و بعد ايران.


وي تصريح كرد: در موضوع هسته‌اي نيز بدترين شرايط را تحميل كردند و بعد از آن توافق‌نامه نامناسب، اعلام كردند كه ميوه عراق را در سعدآباد چيديم و سپس در پاريس طرح‌هاي خود را تكميل كردند و در مقابل حركت روبه‌رشد ملت ايران سدي ساختند و حتي فعاليت‌هاي هسته‌اي و موضوعات غير مرتبط با موضوعات هسته‌اي را تعطيل كردند و تا جايي پيش رفتند كه گستاخانه خواهان تعطيلي آزمايشگاهها و دروس مربوط به مسئله هسته‌اي شدند و گستاخي را به حدي رساندند كه به ساحت ملت ايران توهين كرده و گفتند ملت ايران محور شرارت است و اين در شرايطي بود كه بيشترين همكاري در افغانستان و عراق با آنها شده بود.
احمدي‌نژاد گفت:‌ طبيعي بود كه ملت ايران چنين شرايطي را نمي‌پسندند و ديديد كه در انتخابات 4 سال قبل همه ملت به صحنه آمده و فرياد بلند خود را در اعتراض به آن شرايط و گستاخي‌هاي نظام سلطه به گوش جهانيان رساندند.
وي افزود: باور من اين بود كه ملت ايران مي‌‌تواند و شايسته جايگاه والايي است و شعار «ما مي‌‌توانيم» حرف دل مردم ايران بود كه با استقبال گسترده ملت و بخصوص جوانان مواجه شد و اين استقبال باعث شد كه ملت ايران در طول 4 سال علي‌رغم بحرانهاي سنگين جهاني دستاوردهاي عظيمي داشت.
اين كانديداي انتخابات رياست جمهوري دهم 4 سال گذشته را جزو سخت‌ترين مقاطع تاريخ ملت ايران در قرن معاصر دانست و گفت:‌ در اين سالها بحران‌هاي عظيم سياسي و اقتصادي جهان، اشغال افغانستان، تهديد به حمله، تحريم بي‌سابقه و فشار اقتصادي و سنگين‌ترين جنگ رواني عليه يك ملت جريان داشت اما ملت ايران در برابر همه فشارها ايستاد و امروز مي‌بينيم كه اعتماد به نفس و خودباوري و اميد به آينده و عزت ملت ايران در نقطه اوج است.


وي ادامه داد:‌در اين 4 سال در عرصه اقتصادي علي‌رغم همه فشارها، دستاوردهاي عظيمي در اختيار ملت ايران قرار گرفت در شرايطي كه تقريباً همه كشورهاي بلوك سرمايه‌داري و وابستگانشان در شرايط بحراني و التهاب اقتصادي بسر مي‌برند اما در ايران عزيز ما شاهد يك ثبات نسبي بالا هستيم و رشد و توليد و سرمايه‌گذاري ما روزافزون است.
احمدي‌نژاد تصريح كرد: در طي 50 سال از شروع صنعت فولاد در ايران ظرفيت توليد 10 ميليون تن بود كه اكنون اين ميزان به 17.7 ميليون تن رسيد يعني شاهد 70 درصد رشد در اين صنعت بوديم؛ ظرفيت سيمان ايران نيز پيش از اين دولت 34 ميليون تن بود كه امروز به 64 ميليون تن رسيده است و در زمينه آلومينيم نيز رقم 218 هزار تن به 457 هزار تن رسيده است.


وي ادامه داد: در پتروشيمي توليد 24 ميليون تني در سال در پيش از اين دولت به بيش از 48 ميليون تن در سال رسيده و در زمينه مس نيز آمار توليد 178 هزار تني به 260 هزار تن رسيده و در مجموع اكنون كارخانه‌هاي ما در آرامش بسر مي‌برند.
رئيس جمهور اظهار داشت: توليد نفتي ايران نيز در دولت نهم به بيش از سه برابر بالاترين مقدار توليد در دولتهاي قبل رسيد و علي‌رغم تحريم‌هاي شديد در طول اين 4 سال ما شاهد بيش از 66 ميليارد دلار سرمايه‌گذاري و 70 ميليارد دلار قرارداد جديد نفتي هستيم.
احمدي‌نژاد تصريح كرد: در زمينه علم و فناوري نيز تا سال 83، 3هزار و 500 مقاله علمي داشتيم كه در سال 87 و فقط در وزارت علوم 13 هزار و 500 مقاله علمي به ثبت رسيده است، در زمينه اختراعات نيز قبل از انقلاب ثبت اختراع نداشتيم اما پس از آن 4650 اختراع اختراع به ثبت رسيده بود كه در 4 سال دولت نهم به بيش از 20 هزار اختراع رسيد.


وي ادامه داد: در عرصه هسته‌اي امروز ما جزو چند كشور هسته‌اي جهان و در عرصه هوافضا جزو 9 كشور جهان و در بيوتكنولوژي، نانوتكنولوژي و سلو‌ل‌هاي بنيادي جزو چند كشور برتر جهان هستيم و عمران و آباداني در اين دولت سه برابر مدت مشابه دولت قبل بوده است.
احمدي‌نژاد تصريح كرد: نرخ بيكاري در ابتداي آغاز به كار دولت نهم 12.9 درصد بود اما علي‌رغم آنكه حدود 50 درصد بيش از پيش‌بيني قانون برنامه نيرو وارد بازار شد، نرخ بيكاري در دولت نهم به 10 درصد كاهش يافت و تعداد 800 هزار نفر از بيكاران كم شد.
رئيس جمهور با اشاره به تلاش دولت نهم در عرصه اصلاح ساختاري گفت: در اين دولت رشد شتابان مصرف بنزين مهار شد و در عرصه سياست خارجي نيز سايه تهديد از سر ملت ايران براي هميشه برطرف شد.


اين كانديداي انتخابات دوره دهم رياست جمهوري اظهار داشت‌: برخلاف برخي‌ها كه خيال مي‌كنند تهديد را با سازش مي‌توان برطرف كرد، ملت ما نشان داد كه راه برطرف كردن تهديد، موضع اقتدار است و مي‌بينيد كساني كه 3 سال قبل مي‌گفتند مي‌خواهيم ايران را از نقشه دنيا حذف كنيم، امروز در تمجيد از فرهنگ و تاريخ ملت ايران مسابقه گذاشته‌اند و همان كساني كه مي‌گفتند مي‌خواهيم ايران را منزوي كنيم، امروز خواستار مشاركت ايران در مديريت جهان هستند و ملت ايران نيز آماده مشاركت در مديريت جهاني برمبناي صلح، امنيت و برادري است.


احمدي‌نژاد با بيان اينكه نمي‌خواهم گزارش كار بدهم اظهار داشت: مي‌خواهم بگويم در اين 4 سال يكبار ديگر اثبات شد كه توانستيم و مي‌توانيم؛ و امروز به لطف الهي اميد و نشاط در ملت ايران موج مي‌زند و علاوه بر عزت روزافزون، غرور ملي در اوج است و بواسطه غرور ملت ما ساير ملتها نيز احساس غرور مي‌كنند.
وي با اشاره به موضوع پرتاب ماهواره اميد افزود: موضوع اين پرتاب به مسئله اول همه ملت‌ها تبديل شد و حتي بسياري از ملت‌ها به يكديگر تبريك مي‌گفتند و شريني توزيع مي‌كردند و پرتاب ماهواره اميد ايران را به منزله بازيابي هويت خود مي‌دانستند چرا كه ملت ايران الهام‌بخش و پرچم‌دار برادري، عشق و اميد است.


اين كانديداي انتخابات رياست جمهوري با بيان اينكه اثبات شد كه مي‌توانيم و توانستيم گفت: اين آغاز راه است و باور ما اين است كه ملت ايران ظرفيت‌هاي عظيمي دارد و همه اين تحولات نشاندهنده آن است كه همه اين ظرفيت‌هاي عظيم هنوز شكوفا نشده چرا كه براي اين شكوفايي تازه بسترسازي انجام شده است.
وي خاطرنشان كرد: همه ما باور داريم كه ملت ايران براي تصميمات و كارهاي بزرگ آمادگي دارد و مي‌‌توانددر عرصه‌هاي جهاني نقش‌آفريني كند و اثبات شد كه ساختن ايران و نقش‌آفريني در عرصه‌هاي جهاني لازم و ملزوم يكديگر هستند؛ باور ما اين است كه امروز شرايط براي جهش‌ها و تصميمات بزرگتر آماده شده و ملت ايران در آستانه حركت‌هاي بزرگ به سمت قله‌ها است و البته اين بدان معنا نيست كه اشكلات وجود ندارد اما مهمتر از همه عزم يك ملت براي فتح قله‌هاي بلند است امروز اين عزم و اعتماد به نفس و خودباوري ملي در اوج قرار دارد.


رئيس جمهور افزود:‌البته بداخلاقي و كارشكني‌ها هم وجود دارد اما اراده ملت ايران بر اينها غلبه خواهد كرد.
احمدي‌نژاد از ملت بزرگ ايران به خاطر همه خوبيها و تحمل و همراهي آنها تشكر كرد و گفت: امروز عضويت در خانواده بزرگ ايران و خادمي ملت ايران افتخاري بي‌نظير است.


وي با تشكر از همه اقشار ملت ايران تصريح كرد: ملت ما در يك همبستگي بي‌نظير در ميسر عزت و كمال در حال حركت هستند و از رهبري بزرگوار نيز كه همواره پشتيبان، در كنار ارزش‌هاي انقلابي ملت و پيشتاز حركت ملت ايران بوده‌اند تشكر مي‌كنم.
احمدي‌نژاد تصريح كرد: همه اقوام ايران از آذري، كرد، لر، عرب، بختياري، قشقايي، خوزستاني، لك، خراساني، سيستاني، مازندراني، گيلك، تالش و فارس‌ها و گل‌هاي گلستان ايران هستند.


وي از زنان و دختران ايران كه كانون عشق و بالندگي و پسران و مردان ايران كه پاسدار عزت ملت ايران هستند نيز تشكر كرد و خاطرنشان ساخت: امروز همه ما آماده جهش و حركت به سمت قله‌ها هستيم و عزم و اراده ملي براي كار و تلاش فراهم است، پس پيش بسوي ايراني آبادتر، عزيزتر و سربلندتر.

منبع:سایت خبری بازتاب آنلاین 

► نیویورک تایمز: استقبال آذری ها از میرحسین غیرمنتظره بود
انتقال 5 میلیارد تومان به حساب بانکی یک کاندیدا ◄

مطالب مرتبط
بنر