احمدي نژاد: شايعه سازان و تخريب‌گران را به خوبي مي‌شناسم

شنبه ، 9 خرداد 1388 ، 09:13

شايعه سازان و تخريب گران را به خوبي مي‌شناسم و ميدانم كه چرا تا اين حد از اين دولت كينه دارند و عصباني هستند و البته به آنها حق مي‌دهم؛ از كساني كه دولت نهم منافع نامشروعشان را تهديد كرده است انتظاري جز هزينه كردن‌هاي بي‌حد و حساب براي تخريب دولت نمي‌رود.

محمود احمدي نژاد، رييس جمهور در جديدترين به روز رساني وبلاگ‌ خود كه ساعت 3 با مداد شنبه 9 خرداد 88 انجام داده است علاوه بر توضيح درباره علت تاخير در به روز رساني وبلاگ‌ خود به مسائلي پيرامون انتخابات آينده رياست جمهوري اشاره كرده است.

متن كامل اين يادداشت به شرح زير است:
ايام سوگواري فاطميه را به پيشگاه حضرت ولي عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف و تمامي محبان حقيقي ايشان تسليت مي‌گويم و از خداوند متعال مي‌خواهم كه همه ما را از رهروان آن وجود نوراني و پاك قرار دهد. ان‌شاء‌الله


مدت‌ها بود فشردگي برنامه‌هاي كاري اجازه نمي‌داد كه در كنار مطالعه و بررسي ديدگاه‌هاي مردمي در اين پايگاه، يادداشت جديدي منتشر كنم. نوشته‌هايي داشتم، اما فرصتي مناسبي دست نمي‌داد تا آنها را براي انتشار آماده سازم.

فرا رسيدن ايام انتخابات، موجب شد تا به درخواست‌هاي مكرر مخاطبان و رسانه‌هايي كه در اين مدت همواره لطف داشته‌اند و خواستار فعاليت بيشتر اين پايگاه بوده‌اند عمل كنم.

از طرف ديگر حقيقت اين است كه امكانات مالي براي هزينه‌هاي تبليغات انتخاباتي ندارم و شخصاً نيز از قبول كمك‌هاي مالي انتخاباتي به لطف خدا خودداري كرده‌ام و اصولا اعتقادي به اين هزينه‌هاي هنگفت و سرسام آوري كه امروزه شاهد آن هستيم نداشته و ندارم. ستاد شخصي انتخاباتي هم ندارم. لذا شايد اين پايگاه مجازي، در كنار فرصتي كه صدا و سيما در اختيار نامزدها قرار مي‌دهد مناسب‌ترين رسانه براي پاسخ به سوالات و اعلام ديدگاه‌ها و برنامه‌ها و گزارش عملكردها باشد.

از اين رو بنا دارم به اميد خدا در اين فرصت باقي مانده تا انتخابات وقت بيشتري را صرف انتشار مطالب جديد كنم.

در عين حال مي‌دانم كه مردم فهيم كشورمان، از من انتظار ندارند مانند ساير نامزدهايي كه از مدت‌ها قبل به امر انتخابات مشغولند، با فراغ بال و خيالي آسوده بر انتخابات متمركز شوم، چراكه نمي‌توانم به خود اجازه دهم بواسطه انتخابات، خللي در امور جاري كشور و انجام وظيفه دستگاه اجرايي حاصل شود. اميدوارم مردم بزرگوارمان عذر مرا در اين زمينه بپذيرند.

اكنون مايلم در ادامه نكاتي را درباره انتخابات متذكر شوم و براي روزهاي بعد هم گفتني‌ها بسيار دارم كه اگر عمري بود با شما در ميان خواهم گذاشت.

رقابت‌هاي انتخاباتي در يك نظام الهي و آرماني، به لحاظ روش‌ها و منش‌ها و اهداف و انگيزه‌ها، با مبارزات انتخاباتي در نظام‌هاي ليبرال تفاوت مبنايي و ماهوي دارد.

تمسخر و تخريب و دروغ و فريب، اگرچه در دنياي امروز از طرف بسياري از سياستمداران جهان به عنوان ابزارهاي مناسبي براي كسب قدرت شناخته مي‌شوند، اما هيچ انسان آزاده‌اي باور نخواهد كرد كه از اين حربه‌ها براي خدمت به خلق بهره‌برداري شود.

بايد از خود بپرسيم كه در يك نظام ديني نامزدها با كدام انگيزه با هم رقابت مي‌كنند؟ و اساساً رقابت بر سر چيست؟ آيا براي پيروزي از هر روشي مي‌توان بهره برد؟ آيا امكان دارد نامزدي با هدف خير پا به عرصه رقابت گذاشته باشد اما براي جلب اعتماد مردم و كسب آراي آنان به هر روش غير اخلاقي متوسل شود و خدا را ناظر بر رفتار خود نبيند؟ مگر نه اين است كه در انديشه ديني هدف وسيله را توجيه نمي‌كند؟

برايم سخت است كه باور كنم افرادي براي رضاي خدا و به قصد خدمت به مردم و رفع مشكلات آنان و يا به هر عنوان وارد عرصه انتخابات شوند ولي اخلاق را زير پا گذاشته و دانسته دروغ بگويند و بدون هيچ خط قرمزي به ديگران تهمت بزنند.

چرخش برخي چهره‌ها و شعارها نيز برايم جالب است. جاي بسي خوشحالي و در عين حال تعجب است كه برخي سياسيون كه تا ديروز شعارهاي عدالت طلبانه اين دولت را به سخره مي‌گرفتند امروز هر كدام در گرد يكي از نامزدها به تكرار همين شعارهاي مردمي متوسل شده‌اند. اميدوارم كه اين مواضع جديد از سر صداقت و پشيماني باشد و خداي ناكرده اغراض ديگري در ميان نباشد.

اينكه اكنون برخي سياسيون شعارخدمت به محرومان سر مي‌دهند، و پس از اهانت‌هاي سخيفي كه در سال‌هاي قبل به دينداران و مراجع شد، امروز به ياد معنويت و مراجع عظام افتاده‌اند في نفسه دستاورد مباركي براي ملت است، اما فراموش نكنيم كه در منطق اسلامي هيچگاه هدف وسيله را توجيه نميكند.

اگر فعالين انتخاباتي و رسانه‌اي در اين مسير مقدس، بداخلاقي را ترويج كنند، آنگاه بزرگترين خيانت را به فرهنگ و اخلاق عمومي جامعه روا داشته‌اند و واضح است كه خيانت هرگز نمي‌تواند مقدمه خدمت باشد.

بايد به جاي توسل به دروغ و تخريب و نا اميد كردن نسل جوان كشور كه هزينه فرهنگي سنگيني را به جامعه فرهيخته و انقلابي ايران تحميل مي كند، از ابزارهاي صحيح و منطقي رقابت و گفتگو بهره برد.

چرا عده‌اي حتي دستاوردهايي را كه دشمنان ما را وادار به اعتراف به عظمت و توانايي ملت ايران كرد منكر مي‌شوند و اين افتخارات غرور آميز را وارونه جلوه مي دهند؟

چرا گروهي اصرار دارند فضاي انتخاباتي كشور را با دروغ و تهمت و ناسزا بيالايند؟ چرا نمي گذارند مردم دوستانه سليقه‌هاي مختلف خود را به معرض رقابت بگذارند؟ تخريب گران مطمئن باشند كه اين شيوه هاي غير اخلاقي در جامعه اخلاقي ايران نتيجه معكوس خواهد داد.

مگر نه اين است كه انتخابات در كشور ما حقيقتا يك جشن ملي و عرصه نمايش شور و شعور و حماسه است؟ اين حقيقت افتخار آميز همان چيزي است كه دشمنان ما را عصباني و وحشت زده مي كند و به همين دليل است كه نهايت تلاش خود را براي غبار آلود كردن فضا و ايجاد ياس و نااميدي در آستانه هر انتخابات به كار مي گيرند. متاسفانه عده‌اي نيز در داخل دانسته يا ندانسته دشمنان اين ملت را ياري مي كنند. اين جشن ملي متعلق به تمام مردم ايران است و همه در آن دعوتند و هيچ كس حق ندارد خودخواهانه مانع حضور مردم شود و يا نشاط و شور و اميد آنان را خدشه دار كند.

من تاكنون از حق خود گذشته ام، اما از همكاران خدوم و زحمت كش خود در سراسر دستگاه اجرايي كشور كه اين روزها، به واسطه برخي غرض ورزي ها و كينه توزي ها خدمات شايانشان ناديده گرفته مي شود پوزش مي طلبم و از آنها نيز مي خواهم تا اين ناملايمات را براي رضاي خدا تحمل كنند.

البته شايعه سازان و تخريب گران را به خوبي مي شناسم و ميدانم كه چرا تا اين حد از اين دولت كينه دارند و عصباني هستند و البته به آنها حق مي دهم!

از كساني كه دولت نهم منافع نامشروعشان را تهديد كرده است انتظاري جز هزينه كردن هاي بي حد و حساب براي تخريب دولت نمي رود. صادقانه مي گويم كه به كينه و حسادتي كه اينان از من به دل دارند افتخار مي كنم و خدا نياورد آن روزي را كه اين گروه اندك و لي پرهياهو، از من و همكارانم راضي باشند و بخواهند از تلاش هاي دولت قدرداني كنند.

اينان پس از هر موفقيت و دستاورد ملي، سراسيمه تشكيل جلسه مي دهند كه چگونه پيروزي ها را به كام مردم تلخ كنند اما در محاسبات خود اشتباه مي كنند و هوشياري و قدرت تحليل مردم را همواره ناديده مي گيرند. قدرت تحليلي كه در ميان اقشار مختلف جامعه به وضوح ديده مي شود و همواره قوت قلبي براي خدمتگذاران ملت است و باعث خنثي شدن توطئه ها مي گردد.

البته در زمينه بداخلاقي هاي انتخاباتي و و پولهاي ناپاكي كه براي تخريبهاي سازماندهي شده به جريان افتاده اند نيز گفتني ها بسيار دارم، اما حقيقتا نمي خواهم در اين ايام جشن ملي حضور سياسي مردم، كام هموطنانم را با بيان اين قبيل مسائل تلخ كنم.

اين دولت تاكنون ترجيح داده است به جاي آنكه وقت و انرژي خود را صرف پاسخ گويي به اين مسايل كند، تمركز خود را براي خدمت رساني حفظ كند و ذهن خود را از اساس مشغول اين شيطنت هاي رسانه اي ننمايد.

اگر امروز دربرابر اين هجمه هاي زهرآگين سكوت كرده ام براي مصالح مردم عزيزمان بوده است و اگر روزي اين سكوت را بشكنم، از خدا مي خواهم كه جز براي دفاع از منافع و مصالح مردم صبورمان نباشد.

از اينكه خواسته هاي ديروز تخريبگران امروز را بر منافع ملت ترجيح نداده ام خرسندم و هرگز احساس پشيماني نمي كنم.

به نوبه خود از همه مردم عزيزمان مي خواهم تا با حضور حماسي و فراگير خود بارديگر نگذارند بدخواهان با ادبيات سياه خود فضاي انتخابات را مصادره كنند و ياس و ترس و ترديد را اشاعه دهند. البته تجربه به ما ثابت كرده است كه هركجا مساله خير و صلاح عموم مردم در ميان باشد، شيطنت ها و كارشكني ها نيز بيشتر خواهد بود. اما از مردم مي خواهم كه دربرابر اين بداخلاقي هاي انتخاباتي، بدخواهان و غافلان را مايوس سازند. حضور گسترده مردم در انتخابات، فارغ از نتيجه آن خير است و براي كشور نتيجه اي جز عزت و صلاح و سربلندي نخواهد داشت.

براي همه كساني كه صادقانه و از سر اخلاص به حمايت از نامزدهاي مختلف ميپردازند احترام مي گذارم و اطمينان دارم اين اختلاف ديدگاه ها و سليقه ها ميان مردم ما كدورتي كه دشمنان ملت انتظار آن را دارند ايجاد نخواهد كرد، و همه مردم پس از انتخابات فارغ از اينكه نتيجه حماسه حضورشان چه باشد، همچون گذشته در صفي واحد حامي و پشتيبان كشور و خدمتگزاران خود خواهند بود. والسلام

منبع: سایت رجا نیوز

► مناظره حامیان احمدی نژادو موسوی درخیابان
ماجراي گرفتن دست رهنورد توسط موسوي ◄

مطالب مرتبط
بنر