مناظره ای که باز هم متفاوت با دیگر شب‏ها بود

دوشنبه ، 18 خرداد 1388 ، 08:55

مناظره شب گذشته میرحسین موسوی و کروبی نیز در فضایی متفاوت با دیگر شب ها برگزار شد.، در این مصاحبه دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به نقد عملکرد دولت نهم پرداختند.

در ابتدای این مناظر مهدی کروبی که بر اساس قرعه کشی آغاز کننده گفتگو بود به توجه مردم به مطالب مطرح شده در مناظره اشاره کرد و گفت: مردم با حساسیت مطالب نامزدها را در مناظره ها پیگیری می کنند تا انتخاب خوبی داشته باشند.

دبیر کل حزب اعتماد ملی در پاسخ به سئوال مجری مناظره که از وی درخواست کرد انگیزه های متفاوت خود با میرحسین موسوی برای حضور در انتخابات را بیان کند، گفت: من ابتدا لازم می دانم برای دفاع از خودم در مناظره دیروز مطالبی را بیان کنم.

کروبی به موضوع پول گرفتن از شهرام جزایری اشاره کرد و افزود: ماجرای شهرام جزایری درست یک هفته بعد از موضوع موضع گیری من در برابر دستگیری آقای لقمانیان نماینده مردم همدان مطرح شد. در واقع طرح موضوع شهرام جزایری هزینه ای بود که من به دلیل دفاع از لقمانیان پرداخت کردم.

وی افزود: در روزهای اخیر نیز با سمپاشی هایی که صورت گرفته مجددا ماجرا شهرام جزایری را مطرح می کنند و من امیدوارم روزی خود شهرام جزایری این ماجرا را توضیح دهد. اینکه چه کسانی از مقامات پول گرفته بودند و صدایش هم در نیامد و چه کسانی از هر دو جریان به دلیل اینکه هیاهو نکردند نامشان برده نشد از ناگفته های این ماجرا است.  

کروبی گفت: شهرام جزایری در زمانی که به من پول و یا وجوهات می داد هنوز اتهامی نداشت و مثل هزاران نفری بود که به علما وجوهات می دادند. دریافت هبه یا پول در هیچ کجای جهان ممنوع نیست آنچه که خلاف است انجام کار غیر قانونی است. اگر جرمی واقع شده بود در حکم دادگاه می آمد در حالیکه تنها چیزی که در حکم جزایری نیست مسئله من است و هیچ اتهامی متوجه من نشده بود.

دبیر کل حزب اعتماد ملی مجددا بر داشتن اجازه از علما برای دریافت وجوهات اشاره کرد و گفت: اگر از من یک سند دارید که از اموال دولتی و عمومی یک ریال برداشته ام آن را منتشر کنید.

وی افزود: بعضی با روشهای عوامفریبانه خانه افراد را متر می کنند که با این روشها نیمی از مردم ایران هم مورد اتهام قرار می گیرند. من از 10 سال قبل از انقلاب ساکن شمیران بودم  و اکنون نیز همانجا ساکن هستم.

این نامزد دهمین دوره دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: من سه دانگ از خانه ام را به خاطر انتخابات فروخته ام.

کروبی سپس به مسائلی که محمود احمدی نژاد در مورد وجود بازداشتگاه و زندان در بنیاد شهید گفته بود اشاره کرد و توضیح داد: ما به خاطر حرمت ویژه خانواده شهدا یک شعبه قضایی ویژه در آنجا داشتیم. ما در بنیاد شهید زندان نداشتیم اما مواردی بود که به خاطر اختلاف در موضوع حضانت فرزندان مجبور می شدیم پدر شهید را نگه داریم تا خانواده وی فرزند شهید را تحویل دهد.

دبیر کل حزب اعتماد ملی همچنین با تکذیب ادعای احمدی نژاد در مورد هزینه 20 میلیارد تومانی ستاد انتخاباتی کروبی برای ارسال پیامک گفت: ما فقط هفت میلیون تومان برای ارسال پیامکها هزینه کردیم.

وی همچنین با اشاره به موضوعی که احمدی نژاد در مورد توهین روزنامه اعتماد ملی به همسرش بیان کرده بود گفت: آقای رئیس جمهور که این همه ادعای کارشناسی می کند تفاوت روزنامه اعتماد ملی با روزنامه اعتماد را نمی داند. موضوعی که ایشان اشاره کردند مربوط به روزنامه اعتماد بود و ربطی به بنده و روزنامه اعتماد ملی ندارد.
در ادامه میرحسین موسوی ادامه داد: در تبليغات مسائل زيادي از جمله مسائل داخلي و خارجي و قانون گريزي دولت، اقتصاد ملي در جاهاي واقعا خسارت‌هاي جبران ناپذيري به كشور وارد شده و در رابطه به مسائل فرهنگي بسته بودن فضاي اجتماعي بستگي فضاي اجتماعي از جمله اين مسائل است.

موسوي ادامه داد: در اينجا با توجه به صحبت‌هاي بيان شده در رابطه با دو شاخص مطالبي را بيان مي‌كنم و اين موضوعات برگشت به اين پيدا مي‌كند كه مردم چقدر متوجه مي‌شوند كه آمار غلط مي‌دهند و چگونه اين آمار را عوض مي‌كنند و اگر آمار غلط باشد، طبيعي است كه بر اساس آن نتيجه گيري غلط مي‌شود و امكان نقد نظام از بين مي‌رود و نمي توان قديمي به پيش گذاشت و برنامه ريزي كرد.
كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اضافه كرد: مهمتر از اين مسئله آن است كه ما بايد گمان سوء نيت هم در دگرگون كردن آمار بدهيم، مخصوصا اگر اين موضوع تكرار شود.
وي با بيان اينكه بنده چند مورد از اين مسائل را با خود به همراه آورده ام كه حدود 20 شاخص است كه به بيان همه آنها نمي‌رسم و فقط به يكي دو مورد اشاره مي‌كنم، افزود: در صحبت‌هاي قبلي بحث شده كه نرخ تورم 15 درصد است. بنده يك جدول در اين خصوص نشان مي‌دهم كه آنرا از آمار بانك مركزي گرفته‌ام. اين جدول نشان مي‌دهد در ابتدا آمار به چه نحوه بوده و چگونه تصاعد پيدا كرده است و به 25.4 دهم درصد رسيده است.
موسوي خاطر نشان كرد: ادعا شده كه اين آمارها 14 يا 15 درصد است كه اتفاقا همين موضوع را يك مقدار در موردش اسناد و مداركي براي نشان دادن، آورده‌ام.
اين كانديداي دهمين دوره رياست جمهوري يادآور شد: يكي از مواردي كه مي توانم در اين خصوص نشان دهم كه مردم به حساسيت اين قضيه پي ببرند كه چگونه مي‌شود كه يك امر بسيار روشن و حساس در اقتصاد ملي ما اينچنين قلب بشود يا اينكه دروغ آگاهانه از آن را بيان كند.

وي تصريح كرد: اين جزوه‌اي كه به همراه آورده‌ام متعلق به بانك مركزي جمهوري اسلامي (مديريت كل آمار اقتصادي است) كه مهمترين سازماني است كه توليد آمار مي‌كند. در رابطه با شاخص بهاي كالاها اينجا همينطور كه در اين آمار آمده مربوط به اسفند 1387 است ما در صفحه اين آمار خواهيم ديد كه در اينجا با علامت سبز نشان داده شده و ارتباطي با موج سبزي كه در كشور ايجاد شده ندارد، گرچه بينندگان اين ارتباط را بدهند بايد خيلي به فال نيك گرفت.
موسوي اضافه كرد: در اينجا نوشته شده كه متوسط سال 1387 نسبت به متوسط 1386 ، 25.4 دهم درصد است. آيا مي‌شود گفت كه مسئولين نظام اين را نديده‌اند و آيا مي‌شود گفت كه اين سند رسمي دروغ است؟ يا بايد به فكر ديگري باشيم كه مقاصد خاصي اين رقم صراحتا در جلوي دهها ميليون ايراني به اين شكل بيان شده و آنها را به بيراهه مي‌برد.
كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري تصريح كرد: ما سوالهاي زيادي در اين رابطه دارم كه بنده يك موردش را در مورد تورم مقداري باز مي‌كنم و به يك شاخص ديگري رجوع مي‌كنم كه آن هم به همين اندازه براي مردم آشكار خواهد بود كه چقدر در اينجا انحراف صورت گرفته است.
وي گفت: تورم يا گراني مسئله نيست كه فقط با آمار بيان شود. مردم آن را پيش خود احساس مي‌كنند. بنده عنوان كردم كه 25 درصد تورم يعني كوچك شدن سفره‌هاي مردم. 25 درصد تورم يعني پايين آمدن امنيت. 25 درصد تورم يعني پايين آمدن سلامت، آموزش، اعتياد، بد اخلاقي و دور نماي تيره براي جوان‌هاي ما. اين چيزهايي است كه قشرهاي مستضعف ما بايد گواهي بدهند كه وضعشان دارد خيلي خوب مي‌شود و تورم پايين مي‌رود يا خير.

موسوي اضافه كرد: آن چيزي كه در دست بنده است، دهها قلم كالاي اساسي است كه باز هم بانك مركزي آمار آن را ارائه داده كه به طور مثال در اين آمار آماده است كه ماست پاستوريزه در سال 1383، 538 تومان و در حال حاضر قيمت 994 تومان است و يا نخود 710 تومان و الان 1566 تومان و يا پياز در سال 83 ، 200 تومان و در حال حاضر قيمتش به 413 تومان است و البته اين ميانگين قيمت ها است.
وي ادامه داد: گوشت گوسفند تازه با استخوان كه همه مردم از قيمت آن مطلع هستند 4899 تومان كه در حال حاضر 9 هزار و 293 تومان است كه اعتقاد بنده گوشت خوب، قيمت بالاتري دارد.

كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اضافه كرد: يكي ديگر از مهمترين مسائل مسكن است و مردم خودشان احساس مي كنند كه در 4 سال پيش آيا وضعيت اجاره مسكن چگونه و در حال حاضر به چه صورت است. دو نكته در اينجا مطرح است يكي مسئله اقتصادي است كه مي‌گويم وضعيت كشور و اقتصاد خوب نيست كه اين خود يك مسئله است ولي مهمتر از آن اين است كه بيائيم به مردم بگويم كه شما اصلا تورم نداريد و وضعيت شما خيلي خوب است و ارقام را دگرگون كنيم.

موسوي با نقل حديثي از امام صادق (ع) گفت: از امام صادق (ع) پرسيدند آيا ممكن است يك مومن دزديد بكند؟ ايشان فرمودند ممكن است دزدي بكند و در آن موقع از خدا دور مي‌شود و با توبه گناهش بخشوده مي‌شود و چند گناه ديگر در اين حديث شمرده مي‌شود. سوال مي‌شود كه آيا مومن ممكن است دروغ بگويد؟ مي‌گويد «لا ولله لا ولله»، آيا ممكن است جلوي مرد ما با اين كثرت و فراواني چيز آشكاري كه سند در مورد آن وجود دارد و غير ممكن است از آن را ترديد كند، انكار كنيم ؟

موسوي گفت: هيچ دولتي در جهان نيست كه يكي از اولويت هايش مبارزه با گراني نباشد به دليل اينكه گراني و آثار و عواقب وخيمي براي اقتصادي ملي دارد.
وي با نشان دادن دو گراف ديگر گفت: يكي گرافيك نشان داده شده در جلوي مردم است. منحي به اين معنا است كه هر چقدر اين رقم پايين بيايد نشان مي‌دهد كه شكاف طبقاتي كمتر شده و اگر بيشتر شود نشان مي‌دهد كه وضع بدتر شده است.
موسوي گفت: يكي از گراف‌ها كه دولت‌ها نسبت به آن حساس هستند اين است كه مبادا قشرهاي پايين دست ثروت و امكاناتشان كم شود كه معناي آن ناامني، دزدي و فساد است. اين چيزي است كه نشان داده شده كه در سال 84، 3 هزار و 996 ده هزارم شاخص ما است تا برسد به 38. ما چيزي كه نشان شده با اين انحنا را به كارشناسان داديم تا هم رقم ها را مطابق آمار تعيين كنند و هم گراف ها را بر اساس آمار بالا و پايين كردند و چيزي كه به دست آمده و واقعي است به اين شكل است و چرا ما بايد به مردم دروغ بگوييم؟

وي با اشاره به روايتي در سيره حضرت رسول گفت: ما يكي از مواردي كه حكومت به اين طريق با حكومت صحبت مي‌كند و امكان اين فراهم مي‌شود كه پاسخگو در مقابل مردم باشد و به اين ترتيب نيز در دنياي مدرن اين شرايط را فراهم مي‌كند كه وضعيت كشور به سمت صلاح برود، آمار است.
وي افزود: وقتي در همين مسئله تشكيك وارد كنيم و گراف‌ها با بالا و پايين كنيم و بعد در شب انتخابات جلوي مردم اين آمارها را نشان دهيم و بخواهيم يك نتيجه بر عليه رقباي خود بگيريم، واقعا در اين كشور روي چه چيز بايد بايستيد و نقادي كه مي‌خواهد نقد كند و در اين خصوص تصميم گيري كند ؟

موسوي گفت: بيان شده كه 17 ميليون ظرفيت فولاد ما است و اين در حالي است كه بحث ظرفيت و توليد با هم متفاوت است و مقدار توليد ما 11 ميليون تن است و چرا بايد به مردم دروغ بگوييم ؟ چرا به مردم اطلاعات غلط بدهيم و آيا اين به نفع كشور است ؟ آيا براي 2 روز روي پستي ماندن و مقامي را حفظ كردن درست است كه به مردم دروغ بگوييم؟
كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: حضرات چيزي عجيب مي‌گويند كه نزديك 300 ميليارد دلار درآمد نفتي از مقدار در آمدي كه دولت در زمان جنگ داشته كه 2 سالش 7 يا 7 و نيم ميليارد دلار بوده، آن موقع 7 و نيم ميليارد دلار قدرت خريدش خيلي بيشتر از الان بوده است. البته نه وضعيت جنگ و نه هزينه هاي آن موقع را در نظر مي ‌گيرند و نمي دانم با چه معياري اين موضوع را بيان مي‌كنند و يكي از مشكلات ما است كه با يك پديده واقعا شگفت آوري مواجه هستيم كه مي تواند در برابر مردم به دوربين نگاه كند و بگويد سفيد، سياه است. هزار را بگويد 2 هزار، 2 ضربدر 2 را بگويد 4 نمي شود، مي‌شود 10 و من اين مسائل را براي احساس خطر نسبت به كشور بيان مي‌كنم و هيچ چيز بدتر از اين نيست كه حكومت به مردم دروغ بگويد و ما با اين پديده روبه رو هستيم.

اما کروبی در وقت دیگر خود با بیان اینکه آقای مهندس هم اشاره کردند، من هم احساس خطر کردم مثل 4 سال پیش، خطر روز به روز تشدید شد. انقلابی با این ملت وعظمت و تمدن حوادث تلخی را میبیند.

وی با اشاره به انتخابات گذشته گفت: 4سال پیش از میدان بیرون نرفتم. پیش بینی میکردم کار خراب میشود، ولی نمیدانستم چگونه می شود. ایندفعه حزب تشکیل دادم، کار تشکیلاتی کردم و 4سال زحمت کشیدم و اولین نفری هم بودم که آمدم.

وی با بیان اینکه حضورش پشتوانه کار تشکیلاتی دارد بهبیانیه های خود اشاره کرد و گفت: اولین بیانیه ام احیاء سازمان مدیریت و برنامه ریزی است.

کروبی با بیان اینکه نفت مال ملت است گفت: یک قسمت از درآمد آن صرف صادرات در اختیار دولت می شود و یک قسمت برای مصرف داخلی خرج خواهد شد و نه گداپروری ...

وی با بیان اینکه پول نفتی که میدهم حق مردم است گفت: هرکس خواست میگیرد و هرکس خواست نمیگیرد.

کروبی تاکید کرد: پول در اختیار دولت نیست که کرکری بخواند بلکه باید دولت از مردم وام بگیرد.

وی افزود: در این سالها چه بلایی سر اقلیت ها از سوی خودسرها آمده به نام انقلاب. درویش است، مسجدش را خراب می کنند که هر روز باید داد و بیداد کنیم.

کروبی افزود: میدانستم باید هزینه بدهم. از حقوق همه ملت دفاع می کنم. ارتباطاتم با مسیحیان، یهودیان رابطه مناسبی است. خط و آرمانم مشخص است؛ جمهوری اسلامی امام

کروبی با بیان اینکه از زندانیان سیاسی و ردصلاحیت ها و مطبوعات دفاع کردم گفت: مرزهایم مشخص است.

وی با بیان اینکه چتر نظام را باز میکنیم به نقش اقوام مختلف در دولت خود شاره کرد و گفت : فردا یک زن برای کابینه ام معرفی میکنم.

کروبی ادامه داد: طبیعی است که اول هم حزبی ها و هم اندیشانم در اولویت هستند. ولی از همه استقبال می کنم که بخواهند در چارچوب نظام کار کنند.

کروبی در ادامه به موسوی اشاراه کرد و گفت: به قول مهندس برای این دنیا که چه نمی کنند.

موسوی در ادامه به بیان برخی برنامه های خود پرداخت و گفت: ارتقاء شغلی و رفاهی معلمان، زدودن فضای امنیتی آموزش و پرورش، رسیدن تامین اجتماعی و بیمه به مرز 30درصد، اجرای کامل بیمه های اجتماعی و توجه به دوران بازنشستگی از برنامه های من است.

وی به بیان برخی مشکلات هم پرداخت و گفت: واحدهایی در شرف ورشکستگی داریم که با سیاستهای دولت در این وضعیت قرار گرفتند که در این خصوص ما بدهی ها و ... را حذف می کنیم.

برنامه هایی مثل تورم و دولت الکترونیک و امثالهم داریم که تفصیلا توضیح دادم. امیدواریم وضعیت را به طور ملموس بهتر کنیم.

وی تاکید کرد: من یک برنامه کامل برای اداره کشور دارم.

در این لحظه مجری برنامه از موسوی پرسید برنامه صنعت نفت شما چه فرقی با آقای کروبی دارد؟ که وی در جواب گفت: صنعت نفت ما انگار جزیره ای مستقل است. سعی کردیم بتوانیم این صنعت را موتوری برای تکان دادن کشور استفاده کنیم. صنعت نفت ما مدقن و تنیده در دیگر صنایع نیست. در صنعت نفت دو مسئله در مورد تنیده شدن آن داریم و دیگری پول نفت است و آن صندوقی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد را برای رشد سرمایه گذاری و اشتغال و ... استفاده کنیم.

کروبی همدر وقت بعدی خود گفت: با مهندس رفیقیم و حسن نیت داریم در مسائلی که مطرح می کنیم.

وی ادامه داد: واقعیت است که آقایی به نام امام خمینی(ره) انقلابی کرد که ما از زمانی که ایشان را شناختیم تا زمان رحلت شان، فهمیدیم که نیروهای جوانی را تربیت کردند که بعدا امور را در دست بگیرند. امام زمانی که حکم حج را برای من بعنوان طلبه ناچیز و کوچک را صادر کرد به یک چهره تبدیل کرد. مثلا مهندس موسوی یک جوانی بود که اول وزیرخارجه شد و بعد نخست وزیری که آن همه از ایشان حمایت کردند.

کروبی با اشاره به غیبت موسوی در برهه ای از زمان ادامه داد: مشکل ما این است که ما ناایستادیم. ما بلافاصله بعد از رفتن آقای هاشمی گفتیم 4 نفر را بیاوریم مجلس که نائب رئیس باشد. الان خوب است که آمد. اما اینهمه حادثه در کشور ما شد. برای ریاست جمهوری هم رفتیم، نیامدند. مطبوعات توقیف شدند. کمتر حادثه ای بود که اتفاق نیافتاد. می توانستم سکوت کنم و تهمت نخورم. اما سکوت نکردم و تحت فشار و تهمت قرار گرفتم. اما آقای موسوی سکوت کردند. به آقای یونسی گفتم زمانی که خاتمی آمد با اینکه بد بود، گفتم باایستد. اما آقای خاتمی رفت و حمله علیه ما بیشتر شد. موقعی که آقای موسوی هم آمدند همین را گفتم.

وی در ادامه نقل ماجرا گفت: روز ولادت امام صادق(ع) مهندس به خانه من آمدند،گفتند حالا من هستم. گفتم مبادا بگی حالا، تا آخر باایست...

کروبی درباره کاندیداتوری خود هم گفت: روزی که خدمت رهبری رفتم، گفتم دلایل ام را برای آمدن، چهار دلیل بود. گفتم که آمدنم جهاد و فداکاری بود و وضعیت را تشریح کردم. گفتم آماده ام برای ضعیف ترین و سخت ترین شرایط. آماده ام جلوی مراکز قدرتی که هستند را بگیرند تا آنها که هستند را سر جایشان بنشانم، حتی اگر زیرمجموعه ام خطا کرد سرجایشان می نشانم تا این گرفتاری ها نباشد.

کروبی خطاب به موسوی گفت: مهندس موسوی باید بگوید خودش را برای آن دشواری ها و مشکلات که معلوم نیست چه بلایی سر ما می آید؟! آیا حاضر است اصلاحات و آن اندیشه ناب امام را ادامه دهند؟

وی افزود: دو حلقه دارند آقای موسوی، یکی افرادی که بسیار خوب هستند. دوستان دیگری هستند که خوب هم هستند، ولی کارشان فضاسازی است. مثلا می گویند کروبی خوب است، ولی رای ندارد. آقای مهندس بگویند که چه خطی دارد و این اطرافیان را توضیح دهد؟

موسوی در پاسخ به کروبی گفت:«من فردی هستم که به چرخش نظام بعنوان یک اصل دفاع می کنم. دولت هایی آمدند و رفتند که حالا من موافق کامل نبودم. در برخی موارد هم مانند توبیخ روزنامه ها و غیره نیز مواضعی داشتم که انتقال دادم.»

وی ضمن تاکید بر اینکه «احساس تکلیف و خطر کردم که آمدم» گفت:«من یک هسته بسیار سالمی دارم که کارهای مرکزی می پردازند. بر اساس شعارم نیز در ستاد باز است و از همه استقبال می کنم. کسانی هم در کنار من هستند که ساختار شکن نباشند، در چارچوب نظام باشند و به فکر مردم باشند.»

مهندس موسوی با اشاره به اینکه «مستقل آمده» افزود:« من اصلاح طلبی هستم که مدام به اصول رجوع می کنم. گفتم جامعه هم این را می پسندند؛ نمی خواهند به مقدسات شان توهین شود، از تحجر بدشان می آید اما می خواهند همگام با دنیا باشند و تحول پیدا کنند.»

وی در مورد روش مقاومت اش می گوید:« من 8 سال زیر توپ و تانک و جنگ ایستادم، مقابل کارشکنی های سیاسیونی که شما میشناسید ایستادم. من همان آدم هستم، قوی بودم، قوی آمدم و قوی هستم.»

آخرین نخست وزیر ایران اینگونه ادامه داد:« همان هستم، با همان عقیده و همان اراده».

وی در بخش دیگری از سخنان اش با اشاره به موضوع فساد گفت:« در 4 سال اخیر، فساد گسترش یافت و سیاستها عامل این فساد بود. باید با پارتی بازی مخالفت کنیم، با خویشاوندسالاری مقابله کنیم،حلقه ثابت کنارمان اینگونه نباشد و از افراد میلیاردر که پرونده دارند، استفاده نکنیم.»

میرحسین با اشاره به «تغییر یک شبه تعرفه ها»افزود:« یک شبه، تعرفه شکر و ماشین و موبایل را بالا بردند و روز بعد پائین آوردند. ببینید چه کسانی در این میان سود بردند. همانهایی که امروز بنرهایشان سرتاسر را پر کرده و گوشه و کنار شهر هست. من برای همین آمده ام که احساس خطر کردم که جلوی شما می نشینند و دروغ می گویند.»

در این هنگام، مجری اظهار داشت که موسوی در حال حرف زدن در مورد کاندیدای غائب است که کاندیدای مزبور می تواند از فرصت مشابه استفاده کند.

موسوی در واکنشی جالب در پایان گفت:« نمی شود که. من هیچ اسمی نگفتم، 4 سال است که این وضعیت بوده و برای همین آمدم. دارم این 4 سال را نقد می کنم. من برای همین آمدم، مدام شما می گوئید بگوئید نگوئید.نمی شود. جلوی مردم می نشینند و دروغ می گویند. من اسمی نبردم، یک فرد انقلابی هستم که دارم از مملکت دفاع می کنم. جلوی شما هر دروغی که خواستند گفتند. ایشان جلوی من می نشینند و عکس همسرم را جلویم بازی گونه گرفتند و گفتند "بگم بگم". ایشان یک روشنفکر بزرگ و استاد هستند، بحث را شخصی نمی کنم. نمی شود، ایشان تمام سایت ها و صدا و سیما در اختیارش است. پول دارد و همه جا حرف می زند.. مردم دقت داشته باشید که اینها می آیند نمودارها را جلوی شما می گیرند و بالا پائین می کنند. ولی شما یقه من را می گیرید. اصلا سه برابر وقت من به ایشان بدهید هرچه دروغ دلشان می خواهند، بگویند. ایشان خجالت نمی کشند که هر دروغی را به مردم می گویند و مملکت را به فنا کشیده اند.»

منبع: سایت خبری تابناک

► تنش در صداوسیما پس از طوفان میرحسین
موسوی قادر به سخنرانی در جمع مردم كرج نشد ◄

مطالب مرتبط
بنر