رضایی: نخستین اظهار نظر رضایی پس از مناظره شب گذشته

سه شنبه ، 19 خرداد 1388 ، 13:40

من آمده‌ام كه ادب و اخلاق را به سياست بازگردانم و صداقت همان عنصر گمشده‌اي است كه هميشه مسوولان بايد خود را موظف به رعايت آن كنند تا مشكلات مردم حل شود.

محسن رضايي، كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري امروز حضور در گلزار شهداي لرستان در جمع مردم خرم‌آباد تاكيد كرد: دروغ نگفتن وظيفه مسوولان در كشور است اما كساني كه توانايي اداره كشور را ندارند و مي‌خواهند با شيوه‌هاي مختلف راي مردم را كسب كنند، دستاويزهاي غيرمعقولي مثل راست‌نمايي را برمي‌گزينند و بعد در توضيح ناتواني خود از اداره كشور مي‌گويند آنها كه بعد از 4 سال مي‌گويند، نگذاشتن كار كنيم، نيز آدم‌هاي صادقي نيستند.

رضايي در پاسخ به ابراز احساسات مردم كه از مناظره وي با احمدي‌نژاد تشكر مي‌كردند، گفت: بسيار خوشحالم كه بعد از گذشت چند هفته از سفرهاي انتخاباتي، طعم شيرين موفقيت در اين مناظره را در استقبال شما چشيدم،من ديشب بخشي از حرف‌هاي شما را بيان كردم اما اگر ادب و اخلاق اجازه مي‌داد كه از حريم‌ها عبور كنم حرف‌هاي بسياري مي‌زدم اما من آمده‌ام كه اخلاق و ادب را به سياست بازگردانم.

رضايي با تاكيد بر اين نكته كه مسوولان هم بايد در ميان مردم وهم با مردم باشند گفت؛ امروز كشور در بهترين شرايط تاريخي قرار دارد واگر ما اين فرصت را از دست بدهيم تا 200 سال ديگر فرصتي براي پيشرفت نخواهيم داشت.

رضايي سپس با اشاره به حجم فراوان تبليغات كانديداي رياست‌جمهوري گفت: نكته جالب تبليغات اين است كه همه كانديداها ادعاي استضعاف و حمايت از طبقه محروم مي‌كنند حال آن كه اين حجم از تبليغات هيچ تناسبي با شعارهاي آنها ندارد.

رضايي با تاكيد بر ايجاد فرهنگ معذرت‌خواهي در ميان مسوولان گفت: صداقت تنها به نگفتن دروغ خلاصه نمي‌شود بلكه گاهي اوقات اطلاعات غيرواقعي و راست‌نمايي نيز نوعي دروغگويي است، مثلا يكي از مصاديق ارائه اين راست‌نمايي نيز آمارسازي و ارائه اخبار نادرست است كه من به برخي از مصاديق آن در مناظره ديشب اشاره كردم و گفتم كه نرخ بيكاري 12.5 درصد نيست و بسيار بيشتر از آن است.

وی افزود: مثلا در شهر بروجرد دو صنعت مهم خودروسازي و نساجي وجود داشت كه هر دو اين صنايع متوقف شده و مردم بيكار شده‌اند و ما بايد اين مسائل را با صداقت به مردم بگوييم.
رضايي با تاكيد بر اين مساله كه اقتصاد بعد از اخلاق مساله مهمي است، گفت: بايد وضعيت معاش مردم بهبود يابد. براي اين كه مفاسد در كشور كم شوند بايد فرهنگ‌سازي صورت بگيرد.

رضايي در خصوص وضعيت معيشتي مردم اظهار داشت: تامين معاش مردم 2 شيوه مختلف دارد، يكي شيوه كمونيستي كه بجاي افزايش توليد و سرمايه گذاري به تاسيس گداخانه منجر مي شود و يكي ديگر شيوه اسلامي كه در آن بايد معاش مردم به شكلي آبرومند تامين شود.

وی با انتقاد از توزيع ناعادلانه پول ميان مردم گفت: پول‌هاي نقدي كه ميان كشاورزان در ارديبهشت توزيع شد حق مردم بود كه قرار بود براي مبارزه با خشكسالي آبان ماه به آنها پرداخت شود اما متاسفانه به اين شكل نامناسب به آنها پرداخت شد.

رضايي همچنين با تقدير از حمايت آيت‌الله طاهري خرم‌آبادي از وي به مشكلات استان لرستان اشاره كرد و گفت: من از پيش از انقلاب با اين مشكلات آشنا بودم و مي‌دانم بسياري از اين مشكلات محدود به اين دولت نبوده اما متاسفانه در اين 4 سال به جاي انتخاب يك تيم مديريتي قوي براي اداره اين استان گروه ضعيفي مسووليت اداره اين استان را برعهده داشتند.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری يكي از برنامه‌هاي خود براي توسعه لرستان را اختصاص بودجه‌اي با عنوان بودجه عقب‌ماندگي براي اين استان و برخي از استان‌هاي محروم عنوان كرد و گفت: در طول جنگ بخشي از استان‌ها مستقيما درگير جنگ بودند و برخي ديگر مانند لرستان پشتيبان جنگ بودند كه اين مساله سبب عقب‌ماندگي آنها شد و من تلاش خواهم كرد تا در لرستان با ايجاد صنايعي كه با فرهنگ مردم مرتبط است و نيز گسترش جهانگردي، اين عقب‌ماندگي را جبران كنم.

منبع: سایت خبری فرارو

► موسوی: وزارت صنایع دولت نهم، وزارت پسرخاله‌ها است
خبر خوش کروبی برای اصلاح طلبان ◄

مطالب مرتبط
بنر