موسوی: وزارت صنایع دولت نهم، وزارت پسرخاله‌ها است

سه شنبه ، 19 خرداد 1388 ، 14:00

میرحسین موسوی خطاب به دولت نهم گفت: «شما می‌گویید به مردم خدمت می‌کنید اما وزارت صنایع شما، وزارت پسرخاله‌هاست».

 کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری عصر روز دوشنبه در جمع چندین هزار نفری مردم جنوب شهر تهران در مجموعه فرهنگی ورزشی بدر در منطقه یافت‌آباد تهران گفت: «شما دم از عدالت و شایسته‌سالاری می‌زنید اما حکومت خویشاوندسالاری در کشور ایجاد کرده‌اید».

وی بیان کرد: «خوب است روزی فهرست بستگان این دولت که بر سر کار هستند، چاپ و منتشر شود تا معلوم گردد این شبکه خویشاوندی تا چه اندازه در کشور گسترده است».

میرحسین با بیان این‌که ما دوست نداریم دولت در امور خصوصی مردم تجسس کند، افزود: «ما از دولت انتظار داریم که اشتغال ایجاد کند، تورم را از بین ببرد و در خدمت محرومان و مستضعفان باشد، نه با وزیرهای چندصد میلیاردی در خدمت میلیاردرها باشد».

موسوی هم‌چنین خطاب به دولت نهم، با بیان این‌که به جای آن‌که دنبال ایجاد اشتغال و ریشه‌کن کردن اعتیاد باشید، به دنبال پرونده‌سازی علیه مردم هستید، گفت: «نزدیک به 300 میلیارد دلار درآمد کشور در این چهار سال بوده و این یک درآمد افسانه‌ای است که حتی تصور آن را نمی‌کردیم. حال ما از شما سوال می‌کنیم که چرا وضع کشور از نظر اشتغال و توسعه و پیشرفت چنین است؟ با چنین درآمدی ما باید پیشرفته می‌شدیم ولی در حالی که در همسایگی ما رشد اقتصادی 10 درصدی وجود دارد، معلوم نیست که ما این پول‌ها را کجا خرج کرده‌ایم».

وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به تشکیل زنجیره سبز از شمال تا جنوب تهران، خطاب به مردم حاضر گفت: «موج سبزی که در این‌جاست تا تجریش پیوند خورده و ادامه دارد. این پرچم اهل بیت(ع)، پرچم ایمان و پرچم ضددروغ است».

جمعیت چندین هزار نفری حاضر در ورزشگاه با شنیدن این سخنان، یکصدا میرحسین موسوی را تشویق کردند و خواستار پایان یافتن دروغگویی به ملت شدند.

میرحسین در ادامه اظهار کرد: «کسانی که آمارسازی و پرونده‌سازی می‌کنند، می‌خواهند بدین وسیله مردم را گول بزنند اما مردم ایستاده‌اند تا دروغ را از کشور دور کنند. ما همه دور هم جمع شده‌ایم که صداقت، صافی و پاکی را به کشور عزیزمان ایران برگردانیم».

موسوی در بخشی از سخنانش اظهار کرد: «بخشنامه می‌کنند، اتوبوس و مینی‌بوس جمع می‌کنند و جمعیت‌های کثیر در برنامه‌های خود گرد می‌آورند. ولی من به آنها می‌گویم این جمعیتی که با تهدید، اجبار و با آوردن اتوبوس‌ها جمع می‌شوند برای شما ارزشی ندارد. ارزش، مربوط به این پرچم‌های سبز است که الان از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین نقطه تهران به طور داوطلبانه کشیده شده است».

در این لحظه جمعیت حاضر به تشویق مهندس موسوی پرداختند.

موسوی با بیان این‌که اگر رییس‌جمهور شوم تمام این اطلاعات را در اختیار مردم قرار خواهم داد، گفت: «این حق مردم است که بدانند یک میلیارد دلاری که به خزانه کشور ریخته نشده، کجا هزینه شده است. این حق مردم است که بدانند چه کسانی از بالا و پایین رفتن تعرفه‌ها در کشور استفاده کرده‌اند و بار خود را بسته‌اند. شما باید به مردم بگویید که چرا این همه شکست به طور بی‌رویه به قیمت نابودی صنعت شکر در کشور وارد شده است».

آخرین نخست‌وزیر ایران در ادامه سخنان خود به زبان ترکی، وجود تورم، عدم اشتغال و اعتیاد را از جمله مشکلات اساسی کشور خواند و بیان کرد: «تورم یعنی کوچک شدن سفره مردم، پایین آمدن سطح آموزش و عدم امنیت و بهداشت مناسب برای مردم».

موسوی خطاب به دولت گفت: «با این امکانات و درآمد فراوان می‌توانستید مشکلات کشور را حل کرده و اشتغال ایجاد کنید اما به جای پرداختن به این مسایل، مشغول پرونده‌سازی، دروغ و روی کار آوردن خویشاوندان خود شدید».

میرحسین در ادامه از وضعیت نابسامان کشور در زمینه فساد اداری و دولتی انتقاد کرد و افزود: «چهار سال است که دم از مبارزه با فساد می‌زنند؛ در حالی که رده کشور ما در میان کشورهای جهان در زمینه فساد دولتی و اداری، 50 رتبه پایین آمده است و این یعنی ما به سمت فساد رفته‌ایم؛ آن‌وقت این آقایان شعار مبارزه با فساد را می‌دهند».

وی در ادامه خطاب به دولت نهم گفت: «شما با عنوان عدالت‌محوری آمدید اما آیا این است عدالت؟ آیا توانستید عدالت را برقرار کنید؟ به جای پرداختن به این مسایل، دستشان را به سمت دهه اول انقلاب و دوره امام (ره) و رزمندگان دراز کرده‌اند و می‌گویند آن زمان خبری نبوده است و مردم در رفاه نبوده‌اند».

میرحسین بیان کرد: «ما از هر دولتی انتظار راستگویی و صداقت داریم، نه این‌که کارهای دیگران را به اسم خود عنوان کند. آیا این عدالت است؟ هرکس هم یک کلمه حرف بزند برای او یک پرونده می‌سازند، روزنامه‌اش را تعطیل می‌کنند و با هزار انگ سعی می‌کنند او را از صحنه به در کنند. در حالی که پلاکاردها و تبلیغات گسترده آنها با استفاده از امکانات دولتی، سراسر کشور را پر کرده است، دیگران را متهم می‌کنند که هزینه تبلیغات خود را از کجا آورده‌اید»؟

وی هم‌چنین با انتقاد از تعطیل شدن 1500 کارخانه در سطح کشور، اظهار کرد: «مردم ما عدالت، حل مشکلات و جمع کردن تعطیلی‌های گسترده را می‌خواهند. اقتدار یک ملت در تولید، پیشرفت و کارخانه‌های آن کشور است اما این دولت متاسفانه با واردات سیل‌آسای کالاهای مختلف به کشور می‌خواهد کشور را اداره کند».

میرحسین در ادامه با بیان این‌که برنامه ما برگرداندن عظمت ایران و ایرانیان است، خطاب به دولت نهم گفت: «شما به ملت ما توهین کرده‌اید و ما می‌خواهیم عزت به ملت برگردد. ما می‌خواهیم با کمک همه مردم، اشتغال ایجاد کنیم و اعتیادرا از ریشه بکنیم».

آخرین نخست‌وزیر ایران با تاکید بر این‌که ملت ما امروز در صحنه حاضر است تا کشور را مانند دوران دفاع مقدس با برنامه پیش ببرد، بیان کرد: «هرگاه بحث از ذائقه خوب مردم از دوران دفاع مقدس می‌شود، این را در کمال صداقت گفته‌ام که سهم اصلی در آن دوران، سهم مردم، خانواده شهدا و رزمندگان بوده و دولت تنها یک خدمتگزار کوچک مردم بوده است».

موسوی گفت: «سال 65 و 66 درآمد کشور 5.7 میلیارد دلار در هر سال بود که 3 میلیارد و 400 میلیون دلار آن برای دفاع مقدس و جبهه‌ها و 2 میلیارد دلار آن برای تامین کالاهای اساسی هزینه می‌شد و کشور به برکت حضور مردم و یکی بودن دولت و مردم، با یک میلیارد دلار اداره می‌شده است. آن‌وقت این حضرات حتی به آن دوره هم رحم نمی‌کنند و آن یک میلیارد دلار را طوری محاسبه می‌کنند که بگویند از درآمد امروز بیشتر بوده است و این مثل بقیه دروغ‌هایی است که به مردم می‌گویند».

وی در ادامه افزود: «می‌گویند چرا به ما می‌گویید دیکتاتور؛ ما از آنها سوال می‌کنیم که چرا شما از قانون فرار می‌کنید و مصوبات مجلس را اجرا نمی‌کنید»؟

جمع کثیر حاضر در ورزشگاه در این لحظه یکصدا در حمایت از میرحسین شعار سر دادند.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ادامه سخنان خود به اهمیت شوراهای تصمیم‌گیری در کشور اشاره کرد و ادامه داد: «یک خاصیت مهم شوراها این است که مراقبند افراد، تک نفری تصمیم نگیرند. یکی از این شوراها، شورای پول و اعتبار است که مراقب نقدینگی، ارزش پول ملی و مراقب سفره‌های مردم است ولی این دولت این شوراها را منحل کرده است برای این‌که اختیارات بیت‌المال را در دست خود بگیرد».

مردم در این لحظه یکصدا فریاد زدند «سید دوستت داریم».

موسوی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که امروز همه مردم ما آگاه شده‌اند و همه در این موج سبز حضور دارند، دولت نهم را خطاب قرار داد و گفت: «این موج سبز علیه دروغ، قانون‌گریزی و سیاست‌های کشور‌بر‌باد‌ده شماست و ان‌شاءالله پیروز خواهد شد».

آخرین نخست‌وزیر ایران در پایان سخنان خود ضمن تشکر از مردم مناطق جنوبی تهران گفت: «زنده باد ایران، زنده باد همه استان‌ها و اقوام ایران، زنده باد وحدت ملی ما و زنده باد صداقت، درستی و پاکی».

منبع: سایت خبری آفتاب

► بیانیه مهم موسوی: من پیروز شدم
رضایی: نخستین اظهار نظر رضایی پس از مناظره شب گذشته ◄

مطالب مرتبط
بنر