آیا می دانید که چرا هنوز استخدام نشده اید؟

سه شنبه ، 21 اسفند 1397 ، 22:13

آیا فکر می کنید به راحتی می توانید در هرجا که می خواهید استخدام شوید؟ اگر اینطور فکر می کنید، سخت در اشتباه هستید. از شما دعوت می کنیم تا موارد زیر را به دقت مطالعه کنید.
آیا رزومه خود را آماده کرده اید و تحقیقاتتان را پیرامون شرکتی که قرار است برای مصاحبه استخدامی به آنجا مراجعه کنید، کامل کرده اید؟ به توصیه کارشناسان عمل کرده اید و قصد دارید خودتان را به خوبی معرفی کنید؟ این موارد زیاد اهمیتی ندارند اگر به نکاتی که قرار است برایتان بازگو کنیم گوش ندهید.
مهم نیست که چقدر در کاری که قصد دارید انجام دهید پیشرفت کرده اید، حتی اگر برای خودتان صاحب کسب و کار مستقلی بوده اید و حالا به دنبال استخدام در شرکت دیگری هستید، اینها تضمین استخدام شما نیستند.
دلایلی وجود دارند که کارفرمایان شما را با وجود سوابق درخشان تان از لیست خود خط می زنند.

1.    خودتان را بیش از حد مشتاق نشان می دهید

باید برای پیدا کردن شغل مورد علاقه تان ماه ها تلاش کنید. ممکن است بارها به مصاحبه استخدامی بروید اما نتیجه نگیرید. در این صورت حق دارید ناامید شوید اما نباید اجازه بدهید این حس جلوی پیشرفت شما را بگیرد.
به تلاشتان ادامه دهید و به کارفرما نشان دهید به کارتان علاقه دارید اما فراموش نکنید که خودتان را مشتاق بدست آوردن آن کار نشان ندهید. در عین حال پل های پشت سرتان را نیز خراب نکنید.


2.    اعتماد به نفس ندارید


شاید خودتان متوجه نشوید اما زبان بدنتان نشان می دهد که شما از اعتماد به نفس کافی برخوردار نیستید. ارتباط چشمی برقرار کنید و محکم دست بدهید تا پیام خوبی به مخاطب ارسال کنید.
به این فکر کنید که شما اگر به خودتان اعتماد نداشته باشید، آیا کارفرما می تواند به شما اعتماد کند؟
محکم بنشینید، لبخند بزنید و با اعتماد به نفس صحبت کنید.


3.    بیش از حد اعتماد به نفس دارید


هرچیزی به اندازه کافی خوب است اما زمانی که از حد بگذرد ممکن است مشکل ساز شود. اعتماد به نفس بیش از اندازه نیز خوب نیست.
شما باید کاملا گرم و دوستانه با کارفرما صحبت کنید تا به او ثابت شود که بهترین و مناسب ترین شخص برای کار او هستید.

 

4.    خوش قیافه هستید


تحقیقات نشان داده اند که افراد خوش چهره به دنبال موقعیت های شغلی بالاتری هستند و راحت تن به هرکاری نمی دهند.


5.    ادبیات شما بد است


نحوه صحبت کردن شما با کارفرما تاثیر بسیار زیادی دارد. توقع زیادی نداشته باشید و از ادبیات مناسب برای بیان خواسته هایتان استفاده کنید.

در انتها به شما توصیه می کنیم لیستی از مواردی تهیه کنید که باید از آنها اجتناب شود. سپس با رعایت تمام نکات گفته شده به مصاحبه استخدامی بروید.
موفق باشید

 

► افزایش قطعی حقوق‌ها در سال ۹۸ چقدر است + جدول
کارگران چقدر مالیات بر عیدی و پاداش پرداخت می‌کنند؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر