تلاش های بانک قرض الحسنه مهرایران برای توسعه خدمات بانکداری الکترونيک

سه شنبه ، 30 مهر 1398 ، 13:15
حتماً تا کنون درگیر مراحل افتتاح حساب بانکی شده‌اید؛ مراجعه به شعبه در ساعت اداری اولين چالشي است که به‌خصوص اگر کارمند باشيد يا كسب‌وكارتان آن‌قدر پررونق باشد كه براي اين كار فرصت نداشته باشيد، برايتان آزاردهنده خواهد بود. پس از مراجعه به شعبه بانك، خان بعدي شروع مي‌شود؛ پر كردن فرم‌هاي كاغذي كه گاه در نظر بي‌پايان به‌نظر مي‌رسد. حال تصور كنيد روز جمعه روي مبل خانه لم داده‌ايد و با يك تلفن همراه هوشمند يا لپ‌تاپتان به‌سادگي حساب بانكي خود را افتتاح مي‌كنيد و حتي مي‌توانيد بانك را به خانه يا محل كار خود بياوريد تا هويت شما را براي حساب تأييد كند و مداركي كه براي عمليات بانكي مانند كارت و دفترچه و ... نياز داريد به شما تحويل دهد. اين همان كاري است كه بانك قرض‌الحسنه مهر ايران برايتان انجام مي‌دهد.

به گزارش روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، اوایل قرن ۲۱ مفهوم توسعه پایدار بيشتر مورد توجه قرار گرفت، يکي از مهم‎‌ترين جنبه‌هاي توسعه پايدار توجه به محيط زيست است و از دل اين مفهوم، شرکت‌ها و کسب‌وكارهاي سبز مطرح شد؛ تا جايي كه امروز بسياري از افرادي كه در كشورهاي توسعه‌يافته زندگي مي‌كنند، يكي از ملاك‌هايشان براي استفاده از محصولات و خدمات كسب‌و‌كارهاي مختلف، ميزان سبز بودن آن‌هاست است. به زبان ساده توسعه پايدار به ما يادآوري مي‌كند در مسيري قدم برداريم كه زمين براي فرزندان‌مان و آيندگان نيز همين‌گونه بماند تا ‌آن‌ها هم بتوانند از منابعش استفاده كنند.
یکی از راه‌های حرکت به سوی توسعه پايدار کاهش استفاده از کاغذ در فعاليت‌هاي روزمره است. بانك‌ها همواره براي عمليات‌هاي مختلف خود نياز به اسناد كاغذي دارند. جداي از فرم‌هاي بانكي مختلف، تعداد زيادي كپي از مدارك شناسايي به معناي اين است درختان زيادي بايد تبديل به مداركي براي عمليات بانكي ‌شوند. اما سازمان‌هاي سبز كه به محيط زيست‌مان اهميت مي‌دهند، براي رسيدن به اهداف توسعه پايدار استفاده از كاغذ در فعاليت‌هاي روزمره‌شان را كاهش مي‌دهند. در بين شبكه بانكي كشورمان، بانك قرض‌الحسنه مهر ايران براي اين امر پيشگام شده است.

افتتاح حساب آنلاین
 
یکی از امکاناتی که بانکداری الكترونيكي مي‌تواند هم در راستاي ساده كردن ارتباط مشتريان با بانك و هم رسيدن به هدف‌هاي سبز تعريف كند، افتتاح حساب بدون نياز به رفت‌وآمدهاي غيرضروري و كاهش استفاده از كاغذ است. بانك قرض‌الحسنه مهر ايران، دو سال است كه براي ارائه اين خدمت پيش‌قدم شده است.
از سال ۱۳۹۶ مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران می‌توانستند با مراجعه به درگاه اینترنتي اين بانک بدون نياز به حضور در شعبه، به‌راحتي حساب قرض‌الحسنه يا جاري افتتاح کنند. در سامانه اين بانک كافي است با وارد كردن اطلاعات اوليه، درخواست افتتاح حساب خود را ثبت كنيد. براي بهره‌مندي از خدمات سامانه افتتاح حساب آنلاين مي‌توانيد مبلغ مورد نياز براي افتتاح حساب اينترنتي را با استفاده از كارت‌هاي عضو شبكه شتاب و از طريق درگاه پرداخت سامانه يا شماره شباي سپرده افتتاح شده پرداخت كنيد و بعد هم شعبه خود را انتخاب كنيد. تا اينجا با انجام اين عمليات اينترنتي و تنها در عرض چند دقيقه صاحب حساب بانكي شده‌ايد و تنها يك قدم ديگر براي فعال شدن حساب خود فاصله داريد. در قدم آخر بايد انتخاب كنيد كه آيا خودتان به شعبه‌اي كه انتخاب كرده‌ايد مراجعه مي‌كنيد يا ترجيح مي‌دهيد مدارك‌ حساب و كارت شتابي براي فعال شدن حساب را در محل كار يا منزل خود دريافت كنيد.
افتتاح حساب تنها اولین قدمی است که می‌توانید با استفاده از خدمات الکترونيک اين بانک برداريد. نگران طي شدن فرآيندها هم نباشيد. مي‌توانيد با استفاده از كد رهگيري خود، مراحل ثبت حساب و وضعيت آن را پيگيري كنيد. صرفه‌جويي در زمان و هزينه، ارائه سرويس به مشتريان در مناطق محروم كه دسترسي آسان به شعبه‌هاي بانك ندارند، از جمله اهداف اين طرح است. بهتر است بدانيد افتتاح اين سپرده كليه امكانات حساب‌هاي قرض‌الحسنه بانكي از قبيل ارائه كارت شتابي، خدمات اينترنت بانك، موبايل بانك، پيام كوتاه و … را شامل مي‌شود.
 
تقاضای تسهیلات آنلاین
 
تا اینجا به‌راحتی به گروه بزرگ مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پيوسته‌ايد، اما اين پايان کار نيست. همه بانک‌ها طرح‌هاي مختلفي براي ارائه تسهيلات به مشتريان خود دارند. بانک قرض‌الحسنه مهر ايران هم از اين قانون مستثني نيست. به‌طور حتم يكي از دلايل افتتاح حساب بانكي جداي از خدماتي كه يك بانك ارائه مي‌كند، استفاده از تسهيلات است. سامانه تقاضاي تسهيلات آنلاين بانك قرض‌الحسنه مهر ايران خدمت ديگري است كه كار را براي بسياري از جمله كارمندان آسان كرده و آنها را از دريافت مرخصي ساعتي براي مراجعه به شعبه بي‌نياز مي‌كند. با استفاده از اين سامانه تنها نياز است كه با توجه به ميانگين حساب خود، نوع تسهيلات خود را انتخاب كنيد و با معرفي ضامن‌هاي خود، درخواست تسهيلات را ارائه كنيد و پس از موافقت، تنها براي امضاي ضامنين و دريافت مدارك يك بار به شعبه بانك مراجعه كنيد.
 
یک همراه بانک متفاوت
 
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران مدت‌ها است که همراه بانک خود را معرفی کرده است. انتقال وجه، شارژ تلفن همراه و اینترنت، استفاده از خدمات حساب و كارت مانند پرداخت قبض، برنامه‌ریزي پرداخت‌ها و همچنين پرداخت اقساط خدماتي است كه همراه بانك قرض‌الحسنه مهر ايران در خود گنجانده است. تا اينجا به‌طور قطع مزيتي نسبت به ديگر همراه بانك‌ها مشاهده نمي‌شود، اما كافي است به بازارچه پي‌بوم اين اپليكيشن مراجعه كنيد و به راحتي كرايه تاكسي پرداخت كنيد يا بليط اتوبوس، قطار و هواپيما خريداري كنيد، پوشش بيمه بخريد و حتي از خدمات خودرو بهره‌مند شويد. به‌عبارتي اين اپليكيشن جداي از خدمات بانكي خود، زيرساختي آماده كرده تا شما بدون نياز به چندين برنامه بر روي گوشي همراه خود از خدمات آن‌ها استفاده كنيد.
 
با مهر ایران، امن‌ترید
 
به‌طور قطع امنیت در عملیات بانکی همواره دغدغه استفاده‌کنندگان از سیستم بانکي است. احراز هويت در بانک قرض‌الحسنه مهر ايران با اتصال به سازمان ثبت احوال، افتتاح حساب را ساده‌تر كرده است. با اين اتصال ديگر نيازي به كپي مدارك شناسايي نيست، اما مهم‌تر آنكه احراز هويت به‌سرعت انجام مي‌شود، به‌خصوص كه احراز هويت از طريق دستگاه‌هاي بيومتريك صورت گرفته و مطمئن مي‌شويد كه تنها خودتان قابليت دسترسي به اطلاعات حساب را داريد. از سوي ديگر با ديجيتالي شده اسناد اين بانك، دسترسي سريع‌تري به اطلاعاتي مورد نياز براي عمليات‌هاي مختلف بانكي ايجاد شده است. همچنين با رمزگذاري‌هاي مختلف، در عين سادگي دسترسي به اطلاعات، امنيت آن نيز تأمين مي‌شود. اين اقدامات يعني خيالتان راحت كه كسي غير از شما به حسابتان در بانك قرض‌الحسنه مهر ايران دسترسي ندارد.
 
سهم شما چقدر است؟
 
ارتقای امنیت، سرعت، سادگی، هزینه کم، وسيع‌تر شدن گستره انتخاب، دسترسي ۲۴ ساعته و بهبود مديريت نقدينگي و ... همه اهدافي است که مي‌توانيد با استفاده از خدمات الکترونيک اين بانك از آن بهره‌مند شويد. به معناي واقعي مي‌توانيد يك شعبه از بانك را در خانه داشته باشيد. فقط كافي است پشت ميز بنشينيد و رايانه شخصي خود را روشن كنيد يا حتي ساده‌تر از آن، تلفن همراه هوشمند خود را از جيب بيرون بياوريد.
همه افراد یک جامعه، مسئولیتی اجتماعی بر عهده دارند. يکي از اين مسئوليت‌ها همان‌طور که پيش‌تر بيان شد تلاش براي رسيدن جامعه به توسعه پايدار است. استفاده از اين امکانات بانك‌ قرض‌الحسنه مهر ايران، نه تنها براي اين مؤسسه اقتصادي، بلكه براي مشتريان هم صرفه اقتصادي ناشي از كاهش هزينه‌هاي كاغذ و چاپ را در پي دارد. هم نگراني‌هايتان درباره امنيت حسابتان برطرف شده، هم امكانات مختلفي كه ياد شد شما را از مراجعه به شعبه بي‌نياز مي‌كند. هر كسي به سهم خود مي‌تواند با كاهش مصرف كاغذ و رفت‌وآمدهاي غيرضرور به محيط زيست كمك كند، همين الآن اقدام كنيد.



► عذرخواهی معاون فناوری اطلاعات بانک ملی ایران از مشتریان
«استارتاپ لینکپ» زندگی آینده ما را متحول می‌کند ◄

مطالب مرتبط
بنر