بیش از ۳۰ بانک فعال سازی رمز پویا را شروع کرده اند

شنبه ، 18 آبان 1398 ، 13:49

بیش از ۳۰بانک، فعال سازی رمز پویا را شروع کرده اند، اما به دلیل هوشمند نبودن خیلی از موبایل ها، اجباری کردن استفاده از رمز پویا در حال حاضر مقدور نیست.

عبدالناصر همتی در یادداشتی ضمن اشاره به فعالیت بانک ها در مورد رمز پویا، به مواردی در مورد فیشینگ اشاره کرد.

 وی گفت: مسوليت حفاظت از اطلاعات مشتریان به عهده بانک ها بوده و هرگونه ضرر و زیان وارده از این ناحیه به عهده آنها است.

رییس کل بانک مرکزی اضافه کرد: بانک ها اطلاع رساني در خصوص مزايای استفاده از رمز پویا را آغاز کرده اند. در حال حاضر رمز ايستا و رمز پويا توأمان فعال هستند و به همين دليل مشتريان به دلیل راحتی، ترجیح می دهند از رمز ایستا استفاده كنند.

وی تاکید کرد: رمز ايستا بایستی به گونه اي غيرفعال شود كه موجب نگرانی مشتریان، در دریافت روزانه بیش از ۱۰میلیون خدمت نشود و نیز تعدادی از بانك ها هنوز به سرويس شاهكار برای انطباق شماره ملی و موبايل مشتریان خود متصل نيستند.

رییس شورای پول و اعتبار گفت: بانک مرکزی ایران به موازات اقدامات لازم پیشگیرانه، با رصد مرتب شبکه های اجتماعی و پایش درگاه های شبکه پرداخت کشور، و نیز تعامل با نهادهایی نظیر دادستانی، پلیس فتا و مرکز ماهر، اقدام به مسدودسازی تعداد زیادی سایت جعلی نموده است.

همتی اشاره کرد بانک مرکزی یک سیستم متمرکز مبتنی بر پیامک راه اندازی نموده است، لیکن اتصال کلیه بانک ها به آن تا ابتدای دی ماه فرصت نیاز دارد.

بانک مرکزی اطلاع رسانی لازم را در این خصوص انجام خواهد داد.



► افزایش انتقال وجه درگاه اینترنتی پست‌بانک‌
با «اپلیکیشن 60» بانک ملی ایران، بلیت هواپیما بخرید ◄

مطالب مرتبط
بنر