هشدار پلیس فتا درباره دانلود نرم افزار همراه بانک

سه شنبه ، 23 شهریور 1400 ، 14:50

سرهنگ داود معظمی گودرزی با اشاره به رواج استفاده از نرم افزارهای همراه بانک اظهارکرد: با توجه به پیشرفت فناوری، امروزه بسیاری از خدمات بانکی به صورت غیرحضوری قابل انجام بوده و این خدمات از روش‌های گوناگونی مانند اینترنت بانک، همراه بانک و... قابل دریافت است. متاسفانه در این شرایط برخی افراد سودجو نیز اقدام به فریب کاربر و کلاهبرداری از آنان می‌کنند که عمده‌ترین روش در مورد نرم افزارهای همراه بانک ایجاد نرم افزارهای جعلی است.


وی اظهار کرد: اخیرا پرونده هایی به پلیس فتا واصل شده که در آن شکات پرونده ها اپلیکیشن همراه بانک خود را از منابع نامعتبر دانلود و نصب کرده و بعد از آن مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند. در این پرونده‌ها  ماموران پلیس فتا با اقدامات فنی متوجه شدند که مجرمان با طراحی همراه بانک های جعلی که در واقع بدافزار هستند و قرار دادن این نرم افزارها در منابع نامعتبر،  اقدام به ایجاد دسترسی غیر مجاز به گوشی تلفن همراه کاربر برای خود کرده و از این طریق از حساب شهروندان برداشت کرده‌اند.


وی افزود:  شهروندان باید توجه داشته باشند که برای جلوگیری از این اقدام حتما تلفن همراه خود را به نرم‌افزار ضد بدافزار معتبر تجهیز کرده و به طور مستمر آن را به روز رسانی کنند. همچنین باید توجه داشته باشند که اطلاعات مهم مانند رمز اول و دوم کارت‌ها، کلمه عبور سامانه‌های بانکی،  cvv2 و تاریخ انقضای کارت  را بر روی گوشی تلفن همراه دخیره نکنند.


رییس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه شهروندان حتما باید نرم افزارهای خود را از منابع معتبر دریافت کنند، گفت: از این رو به شهروندان توصیه می‌کنم که برای دانلود و نصب نرم افزارهای موبایل همراه از جستجو کردن آن در مرورگرها خودداری کرده و حتما به نرم افزارهای اصلی ارائه دهنده نرم افزار یا سایت رسمی بانک مراجعه کنند.  


گودرزی ادامه داد: همچنین شهروندان به هیچ‌وجه برای خرید شارژ، انتقال وجه، دانلود نرم‌افزار بانکی یا هرگونه تراکنش مالی از جست‌وجو در سایت گوگل یا سایر موتورهای جست‌وجوگر استفاده نکنند و این اقدام را نیز از سایت های معتبر انجام دهند.


وی با تاکید بر اینکه هموطنان اپلیکیشن‌های مالی و بانکی خود را تنها از طریق وبسایت بانک‌ها دانلود و نصب کرده و به تبلیغات منتشر شده در منابع غیررسمی توجه نکنند اظهار کرد: رمز ورود به سامانه‌های همراه بانک  خود را به هیچ عنوان در اختیار دیگران  قرار ندهند و رمزعبور سامانه‌ها را حتما در فواصل زمانی که بهتر است حداقل هر سه ماه یکبار بشد تغییر داده و از انتخاب رمزهای ساده و قابل حدس نظیر سال تولد، شماره شناسنامه و... خودداری کنند.

► بانک ایران‌زمین نمونه موفق بانکداری دیجیتال در آینده نزدیک
به‌روز رسانی سامانه‌های خدماتی بانک پاسارگاد ◄

مطالب مرتبط
بنر