دستگاه ماینر چیست؟

شنبه ، 16 اسفند 1399 ، 13:02


به گزارش بانکی بازار استخراج بیت کویین در این روزها داغ است و به جرات می‌توان گفت امروزه کمتر کسی را می‌شناسیم که چیزی درباره ارز‌های دیجیتال یا بیت کویین نداند، در چند سال اخیر رشد استخراج و محبوبیت این ارز به‌اندازه‌ای بالا رفته که افرادی زیادی به فکر استفاده از دستگاه‌های استخراج بیت‌کویین افتاده‌اند این موضوع را حتی با یک سرچ کوچک در گوگل نیز می‌توان به‌راحتی با دیدن نتایج جستجویی مانند دستگاه استخراج بیت کویین، ماینر چیست؟ و یا چگونه بیت کویین استخراج کنیم؟ فهمید. در این مقاله می‌خواهیم به‌صورت کلی به تعریف دستگاه ماینر بپردازیم پس اگر به دنبال استخراج بیشتر بیت کویین با دستگاه ماینر هستید ما را همراهی کنید.


ماین کردن بیت کوین چیست و چرا اهمیت دارد؟

Bitcoin mining یا همان استخراج ارز دیجیتال بیت کویین که خود به‌تنهایی و خارجی ارزش مادی و اقتصادی ندارد برای بسیاری از افراد در ابتدا بسیار بی‌ارزش و حتی غیرممکن بود اما با بالا رفتن سود بیت کوین‌ها برای انجام سرمایه‌گذاری‌های جهانی برای تمامی افراد در سراسر جهان سبب شد که استخراج یا ماین کردن این ارز یکی از دغدغه‌ها شود، درواقع به‌وسیله این ارز که مانند طلا در معدن باید استخراج شود می‌توان حتی در کشور‌هایی مانند ایران هم باوجود تحریم‌ها و افزایش سرسام‌آور نرخ ارز‌های جهانی سرمایه‌گذاری پرسودی انجام داد، همچنین استخراج‌کنندگان با ماین کردن بیت کویین هر ده دقیقه با بیت کویین‌های جدید پاداش داده می‌شوند و وجود تعداد بیشتر ماینرها موجب می‌شود که قدرت شبکه بیت کویین زیاد شود تخریب آن غیرممکن باشد.


تعریف دستگاه ماینر

در زمان ظهور بیت کوین به دلیل همه‌گیر نشدن و شلوغ نبودن خطوط ماینینگ انجام استخراج بیت کوین به‌وسیله کامپیوترهای معمولی نیز که دارای cpu قوی هستند نیز امکان‌پذیر بود اما باگذشت زمان و افزایش چشمگیر ماینر‌ها و مزارع ماینینگ استخراج ارز به‌وسیله کامپیوتر به‌نوعی غیرممکن شده و تنها در سوله‌های ماینینگ و کامپیوتر‌ها و دستگاه‌های خاص طراحی‌شده برای این کار انجام خواهد شد که این دستگاه در کنار سوددهی دارای میزان برق مصرفی بالایی بوده و درصورت نداشتن برگ سبز در کشورهایی مانند ایران ممنوع است؛ اما درصورت وجود مجوز می‌تواند یک عامل موفقیت در تأمین ارز دیجیتال باشد.


دستگاه ماینر مناسب

دستگاهی مناسب برای ماینینگ است که دارای یک سری الگوریتم‌های استاندارد و امتحان شده برای ایجاد بیشترین سودرسانی در کنار کمترین هزینه باشد البته لازمم به ذکر است که برای دریافت بیت کویین باید وقت و هزینه و دانش زیادی صرف کرد اما در آخر ثمره آن دوچندان باارزش‌تر خواهد بود اما به طور کلی برای انتخاب یک دستگاه مناسب گزینه‌هایی را ماینر‌ها موردبررسی قرار می‌دهند که عبارت‌اند از:

1. هش ریت دستگاه

2. میزان برق مصرفی دستگاه

3. بهره‌وری انرژی توسط دستگاه

هش ریت دستگاه: هش ریت به زبان ساده یعنی میزان سرعت دستگاه در تولید ارز و ازآنجایی‌که ماینرها به دنبال تعیین خروجی به‌دست‌آمده درگرو هش دستگاه هستند همواره به دنبال راهی برای افزایش میزان خروجی خود خواهند بود زیرا دستگاه ماینر نسبت به‌تمامی دستگاه‌های رایج که میزان ورودی و خروجی یکسانی دارند متفاوت عمل می‌کند و ماینر‌ها به دنبال سخت‌افزاری با قدرت هش بیشتر در ثانیه برای دریافت سریع‌تر و بیشتر ورودی‌های تصادفی هستند درصد یکای هش ریت در دستگاه‌های ماینر چیزی حدود چند صد mh تا چند صد th است.

میزان برق مصرفی دستگاه: این بدیعی است که برای به دست آوردن هر سرمایه‌ای باید هزینه کرد، دستگاه‌های ماینر قوی که هش ریت بالایی برای استخراج دارند دارایی میزان به‌مراتب بیشتری از مصرف برق هستند که به وات سنجیده می‌شود. پس باید برای ماینینگ ارز بیت کویین ابتدا میزان هش دستگاه را بر مقدار برق مصرفی تعیین کرد بعد درصورت سودآوری بیشتر دست به انتخاب دستگاه ماینر زد.

بهره‌وری انرژی: تعیین میزان مصرف انرژی یک دستگاه ماینر نسبت به دستگاه دیگر راه دیگری برای ایجاد سود بیشتر از استخراج بیت کویین است به این صورت که مقدار مصرف انرژی را در میزان هش ریش تقسیم کرده و میزان بهره‌وری را محاسبه می‌کنید زیرا همان اندازه که هش ریت دستگاه ماینر مهم است میزان مصرف انرژی آن و هزینه‌های صرف شده برای راه اندازه و استخراج بلوک‌های بیت کویین نیز مهم است.



► بیتکوین در ادامه روند صعودی خود کانال ۵۴ هزار دلار را پس گرفت.
اتفاق عجیب در بازار بیت‌کوین ◄

مطالب مرتبط
بنر