خرید رمز ارز انتخاب خوبی است؟

يكشنبه ، 24 اسفند 1399 ، 11:18

بازار رمزارزها در ماه‌های اخیر برای برخی از مردم جذاب شده است و به ویژه گروهی از سهامداران بورس در فکر جبران ضررهای خود در این بازار هستند. اما بعضی نیز ورود به بازار رمزارزها، آن هم بدون آموزش را مضر می‌دانند.


در روزهای گذشته، گزارش‌هایی را در مورد خرید و فروش رمزارز در ایران، آینده بازار رمزارزها و روند قیمت بیت کوین، منتشر کرد.


نظرهای برخی دیگر از مخاطبان را در این مورد در ادامه می‌خوانید.


رمزارز بخریم یا نه؟


گروهی از خوانندگان، از بیم و امید خود در مورد بیت‌کوین و رمزارزها نوشته‌اند.


– «کنترل نکردن رمز ارز توسط دولت یعنی از دست دادن اقتصاد کشور. الان شاید کوچک و بازیچه بعضی باشه ولی وقتی فراگیر بشه دیگه کنترل کردنش دست ما نیست. دست اونیه که درستش کرده. همه رمز ارزها دولتی هستند حتی بیت کویین. فاز غلط می دن که کسی شک نکنه و همه دنیا بخرند.»


– «به هیچ عنوان بدون حداقل یک هفته آموزش ورود نکنید. ۹۹ درصد مردم و ۸۰ درصد تریدر ها پولشون رو در این بازار از دست می دن. برای کسی فرش پهن نکردن که بیاد سود کنه. بیت کوین به تاپ قیمتی هم نزدیکه.»


– «ورود به این بازار تا زمانی که ایران تحریم هست خیلی خطرناکه چون اولا شرکت‌ها و موسسات خارجی این حوزه تو ایران نیستند تا به مردم آموزش بدن و دوما ارزش گذاری این رمز ارز بر مبنای دلاره و ما مجبوریم با نرخ دلار بسنجیم پس داریم یه جورایی دلار می‌خریم ولی نمی تونیم به راحتی بفروشیم چون خود اسکناس تو دستمون نیست. هرکسی که فکر می کنه تو بازار سهام و دلار سرمایه گذاری نکنه چون ریزش داره بدونه اگر حتی بیت کوینش بره بالا و ایران برجام دو رو امضا کنه با قیمت روز دلار کلی ضرر کرده. پس آگاهانه تصمیم بگیرین و پولتون و آیندتون رو مدام از این بازار به بازار دیگه نبرین.»


– «اگر تعصب ایرانی نداشتم، بدون تردید و لحظه ای درنگ کل سرمایه در گردشم را ارزهای دیجیتالی می خزیدم، هنوز هم امیدی هست.»


– «امروز ۵ تومان از بورس کشیدم دادم به اتریوم. باشد که اجنبی به ما سود بده، خودی ها گوش ما را بریدند!»


بازار رمرارز یا بورس؟


برخی نیز بازار رمزارزها را با بورس ایران مقایسه کرده‌اند.


– «به نظرم با صبر روند بازار بورس ایران هم صعودی می شه.»


– «خب بورس رو ببرید بالا مردم نرن سراغشون.»


– «انتظار دارید تو همین بورس بمونیم تا اصل سرمایه رو هم ببازیم؟»


– «مردم اون چیزی رو که می بینند می پذیرند. فعلا که که دارن از بورس ایران رونده می شن تا ببینیم در رمز ارزها چی می شن.»


منبع: تجارت نیوز


► نقش ارزهای دیجیتال در سرمایه گذاری های بین المللی با توجه به تحریم ها چیاست؟
توصیه کلیدی به خریداران بیت کوین ◄

مطالب مرتبط
بنر