دلار دیجیتال تتر چگونه کار می کند؟

شنبه ، 21 فروردين 1400 ، 17:42

این روزها همه به دنبال سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتالی هستند اما برخی اطلاعات دقیقی در مورد آنها ندارند. بالغ بر چهار هزار ارز رمزپایه وجود دارد که تنها بخشی از این ارزها قابل داد و ستدد می باشند.

مهمترین و مشهورترین ارز رمزنگاری شده، "بیت کوین" است که به تبع همه ما نام آن را شنیده ایم. تنها 21 میلیون بیت کوین در بازار ارز دیجیتال وجود دارد که تا کنون بیش از 18 میلیون از آن استخراج شده و کمتر از 3 میلیون برای ماینر کردن باقی مانده است.

امروزه به سختی می توان بیت کوین استخراج کرد، حتی به دلیل اینکه ارزش آن بسیار بالاست، کمتر خرید و فروش می شود و اغلب مالکان این ارز غیر متمرکز، سعی در حفظ آن به عنوان سرمایه دارند.

با این اوصاف مردم به سراغ دیگر ارزهای دیجیتالی رفته اند که یکی از آنها تتر نام دارد. Tether از سکه های ارزپایه مبتنی بر فناوری Blockchain است که مهمترین توکن آن USDT می باشد؛ از این رو با همین نماد شناخته می شود.

بر خلاف سکه های دیگر که قیمت آنها به طور مداوم بالا و پایین می رود، نرخ Tether تا حدودی ثابت است و این ویژگی به تتر کمک می کند تا در میان ارزهای دیگر برجسته باشد

. نرخ هر یک واحد Tether؛ برابر یک دلار آمریکا می باشد یعنی اگر شما 2000، USDT ذخیره کنید، می توانید آن را با 2000 دلار آمریکا معامله نمایید. این قضیه باعث شده به تتر، کوین ثابت یا همان استیبل کوین گفته شود و در زمره موفق ترین ارزها قرار بگیرد.

وابستگی این کوین به ارزهای فیات (دلار، ین، یورو)، معاملات در بازارهای تجاری را تا حد بالایی تسهیل می بخشد. پس از بیت کوین و اتریوم، Tether سومین ارز رمزپایه ارزشمند است. هر زمان که بازار دچار بی ثباتی شود، سرمایه گذاران به خرید تتر روی می آورند تا بتوانند سرمایه خود را حفظ کنند.

نحوه کار دلار دیجیتال تتر

گفتیم که بیشترین ثبات در ارز دیجیتال تتر دیده می شود، به همین خاطر آن را با دلار دیجیتالی نیز می شناسند. Tether بر بستر Blockchain بیت کوین و با پروتکل Omni Layer نشر می یابد.

سکه های آن توسط Tether limited با قوانین جزایر ویرجین انگلیس تنظیم، صادر و مدیریت می شوند. دفتر مرکزی این شرکت در هنگ کنگ واقع شده است. به ازای هر واحد USDT که وارد معاملات شود، یک دلار آمریکا یا ارزهای فیات به وسیله Tether Limited ذخیره می گردد.

این حرکت باعث می شود بازار سکه های رمزپایه، یک ارز پشتیبان داشته باشد. برای مثال: تصور کنید دارایی شما ارز اتریوم است و دچار افت شدیدی می شود، حال بجای اینکه سرمایه تان را به دیگر رمزارزهای بی ثبات تغییر دهید، می توانید آن را به ارز دیجیتال تتر برگردانید تا با این کار مانع افت سرمایه شوید.

فارغ از Blockchain بیت کوین، این دلار دیجیتالی بر بستر بلاک‌ چین اتریوم و بلاک ‌چین ترون نیز منتشر می شود. Bitfinex یکی از بزرگترین صرافی های ارز رمزنگاری شده برای ارز Tether می باشد.

نکته جالب در مورد این ارز اینکه، تراکنش های آن به صورت غیر متمرکز بوده اما توزیع توکن های آن به شکل متمرکز عملی می شود و این خلاف عملکرد دیگر رمزارزهاست. با این وجود بکارگیری فناوری Blockchain باعث شده معاملات آن ایمن و شفاف انجام شود و متاثر از متمرکز بودن آن نشود.

مقالاتی چاپ شده که نشان می دهد که این صرافی به افزایش قیمت بیت کوین از طریق صدور توکن Tether برای خرید بیت کوین متهم شده است. هر زمان که در کیف پول Bitfinex، توکن های Tether به پایان می رسید، توکن های جدیدی صادر می شد.

این افزایش توکن های Tether احتمالا با افزایش همزمان قیمت بیت کوین مرتبط باشد. چندی پیش، گزارشی به صورت ناشناس در فضای مجازی منتشر شد که نشان می داد قیمت بیت کوین بیشتر در چند ساعت پس از صدور توکن های جدید Tether و ارسال آن به کیف پول Bitfinex، افزایش یافته است.

مزایای تتر چیست؟

امروزه Tether یک ارز رمزپایه بسیار محبوب است. دلایل متعددی مردم را به سمت این ارز سوق می دهند. در ادامه به چند دلیل این محبوبیت اشاره می کنیم.

1- شفافیت

یکی از مهمترین مزایای سکه tether این است که، شفافیت مورد نیاز را در دنیای رمزنگاری به ارمغان می آورد. اغلب مردم به دلیل مسئله عدم شفافیت، از سرمایه گذاری در بازار رمزارزها خودداری می کنند.

دلار آمریکا از این سکه دیجیتال پشتیبانی می کند و قیمت تتر برای هر واحد، معادل 1 دلار می باشد که همه نوع شُبهات ذهن خریدار را از بین می برد. خریدار به خوبی از هزینه سکه هایی که خریداری می کند آگاه است.

علاوه بر این، Tether limited ذخیره سکه ها را کنترل و مدیریت می کند که این نیز باعث افزایش شفافیت می شود. این شرکت جزئیات تمام سکه ها را در معامله به صورت عمومی به اشتراک می گذارد که باز هم تأیید می کند مردم به ارز رمزپایه اعتماد کنند.

این ارز با ارز واقعی و فیزیکی جهان گره خورده، بنابراین نوسان ندارد یا در برابر نوسان محافظت می شود.

2- سرعت

در بلاک چین های بیت کوین و اتریوم، به ترتیب 10 دقیقه و 15 ثانیه طول می کشد تا یک تراکنش تأیید شود. چنین تأخیر زمانی باعث می شود، USDT برای مبادله و معاملات روزانه نامناسب باشد.

زنجیره بلوک EOS با داشتن سریعترین زمان تأیید 0.5 ثانیه قابل توجه است. USDT در بلاکچین EOS از این سرعت بهره می برد. درEOS ، توکن USDT می تواند به عنوان وسیله مبادله به راحتی مورد استفاده قرار گیرد.

3- واحد پول فیات

برخلاف سکه های دیگر که مجبورید برای خرید و فروش در دنیای آنلاین از سکه های رمزنگاری استفاده کنید، در مورد Tether؛ از آنجا که از ارزهای فیات پشتیبانی می کند، می توانید از آن به صورت الکترونیکی نیز بهرمند گردید.

از دیگر مزایای سکه های tether اینکه آنها از شبکه بلاکچین بیت کوین استفاده می کنند که آزمایش شده و ایمن می باشد. بلاکچین یک فناوری بسیار ایمن بوده که نفوذ به آن عملا غیر ممکن و سخت است. بنابراین، در مورد امنیت سکه های تتر خیلی اضطراب نداشته باشید.

4- هیچ ترسی از بازار تتر وجود ندارد

معمولاً داستان هایی درباره ارزهای دیجیتال وجود دارد که سرمایه گذاران را ناراحت و نگران می کند. از آنجا که این صنعت هنوز نامشخص است و هر روز پستی بلندی هایی را پشت سر می گذارد، باید در خرید مراقب باشید.

با این حال، در مورد Tether نباید نگران وضعیت خشن بازار بود. ارزش سکه tether از قبل ثابت شده که معادل 1 دلار آمریکاست و ارزش آن ثابت خواهد ماند و در بازار هر اتفاقی رخ دهد کمترین تغییر را لمس می کند.

هدف سکه tether حفظ ارز و ارزش آن و استفاده از آن در صورت لزوم برای خرید سکه رمزارز دیگر است. با این حال کسانی که به دنبال کسب درآمد فوری هستند و یا می خواهند در کمترین زمان ثروتمند شوند، نباید به سرمایه گذاری در این رمزارز بپردازند؛ زیرا سود آن محدود است.

قیمت تتر به دلار آمریکا وابسته می باشد و نمی تواند فراتر از 1 دلار برود بنابراین نمی توانید سریع از آن درآمد کسب کنید.

5- خدمات مشتری

tether limited تیم متخصصی را استخدام کرده که در هر مرحله به شما کمک می کنند. با این حال، فعلا آنها فقط به زبان انگلیسی این پشتیبانی را انجام می دهند. 

علاوه بر این اغلب خدمات آن رایگان یا با کمترین کارمزد صورت می گیرد، مثلا اگر در حال انتقال سکه از یک کیف پول tether به کیف پول دیگر باشید، نیازی به پرداخت هیچ چیز نیست. در صورتی که EOS زیادی را برای CPU ذخیره کنید، معاملات کاملا رایگان می شود.

6- قابل اطمینان و ایمن

Tether در شبکه بلاکچین فعالیت دارد که آن را به یکی از امن ترین رمزارزها تبدیل می کند. بنابراین، هنگام خرید یا فروش سکه در شبکه، دیگر نگران امنیت نخواهید بود. ضمناً، این شرکت به دستورالعمل های KYC و AML پایبند است که امنیت آن را بیشتر تقویت می کند.

از این رو، هر شخصی که می خواهد حساب کاربری داشته باشد، باید اسناد KYC و AML خود را ارائه دهد. در صورت عدم انجام این کار، معامله در سیستم عامل صورت نمی گیرد. با این حال، برخی از کارشناسان آن را به عنوان یک اشکال در نظر می گیرند.

7- تتر به راحتی قابل تعویض است

به عنوان یک کوین پایدار، تتر به راحتی قابل مبادله است. اگرچه همیشه اینطور نبوده، اما در حال حاضر برای سرمایه گذاران Tether این امکان وجود دارد که هر رمز آن را در کیف پول خود با 1 دلار مبادله کنند و تبدیل دارایی های دیجیتالی خود به پول "واقعی" را ساده انجام دهند.

به همین دلیل، اغلب به عنوان "دلار دیجیتال" و "ارز دیجیتال به فیات" شناخته می شود. از آنجا که ارزش آن در مقایسه با رمزنگاری هایی مانند بیت کوین، Litecoin یا Ethereum نسبتاً سازگار است، بسیاری از معامله گران به طور مستقیم با آن به عنوان یک نوع جایگزین ارز فیات رفتار می کنند.

این امر آن را به یک مرحله واسطه ای مناسب بین سایر ارزهای رمزپایه و پول نقد سخت تبدیل می کند. به سادگی ذخایر بیت کوین خود را با Tether عوض کنید و سپس آن را به دلار تبدیل نمایید.

► عبور ارزش بازار ارزهای دیجیتالی از دو تریلیون دلار
نقش ارزهای دیجیتال در سرمایه گذاری های بین المللی با توجه به تحریم ها چیاست؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر