راهنمای ورود به دنیای محبوب‌ترین رمزارز

شنبه ، 28 فروردين 1400 ، 15:07

احتمالا شما اصول اولیه بیت‌کوین را آموخته‌اید، از پتانسیل بالای آن هیجان‌زده می‌شوید و اکنون قصد دارید مقداری بیت کوین خریداری کنید. اما چطور؟ لطفاً هرگز بدون فکر سرمایه‌گذاری نکنید چرا که رمزارزها بی‌ثبات هستند و قیمت آن‌ها پایین و بالا می‌رود. با ما همراه باشید تا با هم ببینیم چگونه بیت کوین بخریم و چطور می‌توان از ظرفیت این پول دیجیتال بهره برد.


چگونه بیت کوین بخریم

روش‌های مختلفی برای خرید بیت‌کوین وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خود ر ا دارند. در این مطلب نگاهی به مرسوم‌ترین روشه‌های خرید بیت‌کوین می‌اندازیم:




راه‌اندازی یک کیف‌پول

اولین قدم، راه‌اندازی یک کیف‌پول برای ذخیره بیت‌کوین است. از هر روش‌های خریدی که استفاده کنید، به یک کیف پول احتیاج خواهید داشت. کیف‌ پول شما می‌تواند یک کیف‌پول آنلاین (یا بخشی از یک پلتفرم صرافی یا از طریق ارائه‌دهنده مستقل)، یک کیف‌پول دسکتاپ، یک کیف‌پول موبایل یا یک کیف‌پول آفلاین (مانند دستگاه سخت‌افزاری یا یک کیف‌پول کاغذی) باشد.


حتی در این دسته‌بندی از کیف‌پول‌ها هم خدمات متنوعی برای انتخاب وجود دارد، بنابراین قبل از تصمیم‌گیری در مورد اینکه چگونه بیت کوین بخریم و کدام نسخه به بهترین وجه نیازهای ما را برطرف می‌کند، باید تحقیقاتی انجام بدهیم. مهم‌ترین چیز در هر کیف‌پولی، ایمن نگه داشتن کلیدهای شما (یک رشته کاراکتر) و یا کلمه عبور است. اگر آن‌ها را گم کنید، دسترسی به بیت‌کوین موجود در آن را از دست می‌دهید.




در یک صرافی حساب کاربری باز کنید

صرافی‌های رمزارز از طرف شما بیت‌کوین را خرید و فروش می‌کنند. صدها صرافی هرکدام با درجات مختلف نقدینگی و امنیت در حال حاضر مشغول به کار هستند، و هر روز صرافی‌های جدید در حال ظهور و برخی‌ها هم در حال بسته شدن هستند. توصیه می‌شود قبل از انتخاب صرافی تحقیقاتی انجام دهید. ممکن است شما به اندازه کافی خوش‌شانس باشید که چندین صرافی معتبر را برای انتخاب داشته باشید، یا بسته به منطقه جغرافیایی ممکن است دسترسی شما به یک یا دو مورد محدود شود.


بزرگ‌ترین صرافی بیت‌کوین در جهان در حال حاضر از نظر حجم دلار آمریکا بیت‌فنیکس (Bitfinex) است. سایر صرافی‌های با حجم بالا کوین‌بیس، بیت‌استمپ و پولونیکس هستند، اما برای معاملات کوچک، اکثر صرافی‌های معتبر می‌توانند خوب عمل کنند.


با ایجاد دو پروتکل تلاش‌های شناسایی مشتری (know-your-client) و مقررات مقابله با پول‌شویی (anti-money-laundering) توسط طراحان، بسیاری از مبادلات نیاز به شناسایی هویت تأییدشده برای راه‌اندازی حساب دارند. این تائید هویت معمولاً شامل عکسی از شناسه ملی شما و گاهی نیز اثبات آدرس است. پس در مواجه با این پرسش که چگونه بیت کوین بخریم باید توجه داشته باشیم که مدارک خود را باید سریعا آماده کنیم.




بیشتر صرافی‌ها پرداخت را از طریق نقل و انتقالات بانکی یا کارت اعتباری قبول می‌کنند و برخی نیز مایل به همکاری با نقل و انتقالات پی‌پال هستند. بیشتر صرافی‌ها نیز اجرت مبادلات می‌گیرند. هر صرافی یک روش متفاوت برای راه‌اندازی و تراکنش دارد و باید اطلاعات کافی را جهت انجام خرید برای شما فراهم کند. اگر  چنین خدماتی دریافت نمی‌کنید ارائه‌دهنده خدمات خود را تغییر دهید.


خرید با پول نقد

بسترهای نرم‌افزاری مانند لوکال‌بیت‌کوین (LocalBitcoin) به شما کمک می‌کند تا افرادی را در نزدیکی خود پیدا کنید که مایل به مبادله بیت‌کوین درازای پول نقد هستند. همچنین، لیبرتی‌اکس (LibertyX) فروشگاه‌های خرده‌فروشی در سراسر ایالات‌متحده دارد که در آن می‌توانید با پول نقد را با بیت‌کوین مبادله کنید.


دستگاه‌های خودپردازی نیز وجود دارند که در ازای وجه نقد، بیت‌کوین را به کیف‌پول شما ارسال می‌کنند. آن‌ها به روشی مشابه با دستگاه‌های خودپرداز بانک عمل می‌کنند. شما اسکناس‌ها را در دستگاه می‌گذارید، کد QR کیف‌پول خود را رو به روی یک صفحه نگه می‌دارید و مقدار مشخصی از بیت‌کوین به حساب شما فرستاده می‌شود. خودپرداز کوین‌ای تی ام رادار (Coinatmradar) می‌تواند به شما کمک کند تا یک دستگاه خودپرداز بیت‌کوین را در نزدیکی خود پیدا کنید.



سخن پایانی

روش‌های مختلفی برای پاسخ به سوال شما در مورد این که چگونه بیت کوین بخریم وجود دارد. صرافی‌ها و گاهی بانک‌ها و دستگاه‌های خودپرداز نیز از جریان فزاینده علاقمندان به کوین‌ها غافل نمانده‌اند و در تهیه بیت‌کوین به شما کمک می‌کنند.


► حقایقی عجیب درباره بیت کوین که تاکنون نشنیده‌اید!
مراحل خرید آسان ارز دیجیتال ◄

مطالب مرتبط
بنر